Vermiste en ontvoerde kinderen opsporen via een AMBER Alert AMBER Alert is het nieuwe landelijke waarschuwingssysteem bij urgente kindervermissingen en ontvoeringen. Hiermee kan de politie bij de ontvoering of vermissing van een kind direct heel Nederland waarschuwen via PC- en TV-schermen, websites, e-mail, SMS, instant messenging, TV en radio. Zo kan de kans op een goede afloop enorm worden vergroot. Iedereen kan op vrijwillige basis AMBER Alerts ontvangen. Uw hulp is hierbij letterlijk van levensbelang. Want hoe groter het bereik van deze berichten, hoe meer mensen de opsporingsposters zien, en hoe groter dus de kans dat een kind (op tijd) teruggevonden wordt. Help daarom mee, en laat ook op uw PC- of plasmascherm elektronische posters met AMBER Alerts zien. Of meldt u aan voor de E-mail, Instant messenger of SMS Alerts. Ook kunt u door middel van de Website Alert of één van de Newsfeeds, AMBER Alerts overnemen op uw website. AMBER Alerts worden alleen uitgestuurd als gevreesd wordt dat het leven of de gezondheid van het kind gevaar loopt. Naar verwachting zal dit maximaal 10 keer per jaar zijn. Dus meiden meld je allemaal aan op: http://www.amberalertnederland.nl/ Want als mama's moet je er toch niet aan denken dat er ooit iets met je eigen kind zou zijn! Aanmelden kan gratis!!!
ik heb me meteen aangemeld,dat ik het op de site van de telegraaf zag staan. kleine moeite. groetjes diana
Ja precies! Het is een kleine moeite, enige wat je hoeft te doen is aanmelden (email en postcode) en je krijgt een mail terug. Dat is alles! Veel mensen denken dat het alleen via sms kan en geld kost. Maar dat hoeft niet perse! xx
joh,al zou ik het via de sms doen (en dan moeten betalen) wat zijn die kosten,vergeleken bij het snel kunnen (terug)vinden van een kind? dat is toch onbetaalbaar? groetjes diana
ja dat vind ik ook, maar er zijn veel mensen die het niet doen omdat het via sms geld kost. Maar aan de andere kant is het wel weer jammer dat je voor zo iets belangrijks geld moet betalen. Gelukkig kan het via pc, email ed wel gratis! xx
Ik heb me ook aangemeld voor de pc en mobiel. Een goed inititief wat mijn inziens best volledig gesubsidieerd zou moeten zijn gezien het belang hiervan!
Ik heb me ook aangemeld! Misschien is het trouwens even een goed idee om aan de mods te vragen of ze dit topic willen verplaatsen naar films, televisie en nieuws?! Dan zien misschien meer mensen dit topic waardoor er ook meer mensen zich zullen aanmelden
@ minyaweth ik heb dit topic ook bij films,televisie en nieuws gezet. Dat was wel een goede tip(alleen niet verplaatst, maar gewoon allebei). xx
als je nu website kiest dan is dit wat er gebeurd: *Eenvoudig te plaatsen op uw site *Direct AMBER Alert pop-ups op uw website *Alleen bericht bij acute vermissingen en ontvoeringen *Verschijnt slechts 1 keer per unieke bezoeker en verdwijnt automatisch na 10 seconden *Naar schatting niet vaker dan 10 maal per jaar *Flash-animatie dus niet gestopt door Pop-up blokkers dus als je als website nu hyves kiest bijvoorbeeld! dan zien mega veel vrienden van je het bericht! alleen hoe krijg ik die erop iemand enig idee??of kan het alleen op een ''eigen'' website?
kleine moeite.. wellicht groot plezier wel alleen via msn ik ben uiteindelijk ong. continu online op msn dus dat werkt prima