zwemmen - welk zwemzitje voor baby 6 maanden

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door amiek, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Hallo dames (en natuurlijk eventuele heren),

Binnenkort gaan we met onze kleine spruit naar Center Parcs en natuurlijk willen we daar ook graag een keertje gaan zwemmen. Ik kan echter nergens een fatsoenlijk zwemzitje (zwemband) voor baby's kopen! Prenatal heeft ze niet en verwijst me nar het kruitvat waar ze weer alleen zitjes voor kindjes van 11-15 kilo hebben. Ook de intertos en bart smit doen niet aan zitjes voor zulke kleine kindjes.

Op internet kwam ik een nijntje zwemzitje en een nijntje bootje tegen. Ook een semsamstraat zwemzitje leek me erg leuk, maar helaas staat er nerges bij of er ook kindjes van ongeveer 6 maanden inkunnen. Ik zie overal tot 2 jaar staan, maar of dat dan vanaf 1 jaar of al vanaf een half jaar is, dat maak ik er niet uit op.

Nou om een lang verhaal kort te maken....heeft iemand al gezommen met zwemzitje met een kindje van vergelijkbare leeftijd en zo ja, welk zitje gebruiken jullie?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nog niet gezwommen, heb een hekel aan zwemmen, maar we hebben wel banden. (gekregen als kraamcadeau - wisten denk ik niet dat ik een hekel aan zwemmen heb, of hebben het expres gedaan)

Maar vooruit, wij hebben dus gewoon van die baby-float's:
    *foto komt van internet, niet een van onze kindjes*

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Ja, wij zijn voor het eerst gaan zwemmen toen ze 5 maanden was en we hebben gewoon net zoiets als op het plaatje van Bolbuikje bij een babyzaak gehaald. Ik zag ze laatst trouwens ook bij de Hema met Jip en Janneke geloof ik, maar ik weet niet vanaf hoeveel kilo dat was.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb ook zoiets als het plaatje hierboven. Van jip en janneke, van de Hema dus. Ymke was toen 2 en een halve maand, maar ze kon er niet echt lekker in zitten nog hoor! Denk dat het met 6 maanden een stuk beter zal gaan.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    U, vraagt, wij, plaatsen. :)

Bij de hema, in de online shop, van 4.95 nu voor 3.96 ;)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    jaaaa die heb ik!
    Ik wilde eigenlijk zo'n ouder en kind zwemband, maar die kost over de 20 euro. Zo leuk vind ik zwemmen nou ook weet niet ;)

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0

deze wilde ik dus eigenlijk, maar die kost 26,95

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik vond alle zwembandjes/bootjes enzo maar lastig. Gewoon lekker in je armen houden vond ik op die leeftijd heel veel prettiger.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nog 1 inlc baby (wederom van internet) baby is volgens mij wel iets ouder dan 6mnd ;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Ja, die bedoelde ik ook!
    Hihi, ik vind zwemmen wel leuk, maar met een baby echt een hele onderneming. Mij zul je dus ook niet op babyzwemmen tegenkomen ;) .

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben gisteren teruggekomen uit CP en wij hebben daar de gele baby-float gekocht, Louise vond het helemaal fatastisch! Je kunt daar diverse zitjes/speeltjes kopen zowel in het zwembad als in de winkeltjes. Veel plezier!

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hahahaha mij ook niet gezien hoor!
    We zijn 1 keer geweest en de volgende keer zal niet binnen nu en 2 maanden zijn!

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb deze en daar heb ik heel nederland voor afgezocht want wilde eigenlijk die van nijntje maar die hadden ze nergens. uiteindelijk bij centerparks hadden ze er een te koop en heb de kleinste maat en dat is tot 11 kilo.

hij was trouwens ook niet duur maar dan moet je hem wel in een winkeltje kopen en niet bij een aqua shop want die vroegen het dubbele kwam ik naderhand achter. ik heb er 7.95 voor betaald

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @lovewinnie, dat is apart want wij hebben precies dezelfde en zowel in de aqua mundo als de winkels van de dome was hij 7 euro. Bij welke cp was dat?

15. Mama007

Mama007 Niet meer actief

wij hebben er een van nijntje. Hij is erg leuk.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de eemhof

17. gerda

gerda Actief lid

15 nov 2005
    242
    0
    0
    wij hebben er 1 v nijntje vd prenatal daar zat ie al met 5 mnd in

18. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Bij ons in de buurt toys r us in beek ( speelgoedwinkel ) heb ik 2 banden gekocht een soort bootje van nijntje en eentje voor moeder en kind .
    We zijn met hem gaan zwemmen toen hy 4 maandjes was en dit ging prima :)
    De kosten waren ronde de 6,00 euro per zwemband

19. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    http://www.pixmania.nl/nl/nl/571730/art ... uigje.html

En daar is de zomer! En met het mooie weer komen ook de waterspelletjes weer! Wat is er nou beter als in het zwembad of in de zee te spelen als het warm is buiten? U hoeft alleen maar naar de kleintjes te kijken die zich aan het water vermaken om te begrijpen dat het onmisbaar het nodige materiaal mee te nemen voor uw kleine. Speciaal daarvoor hebben wij gedacht aan een zwemband om mee in het water te spelen. Het kind zal goed vast zitten in de zwemband door het tuigje. Uw kind zal zich dus geheel veilig vermaken in het verkoelende water.

Van kinderen vanaf 3 maanden tot 4 jaar (van 6 tot 18 kg).

Deel Deze Pagina