weet het soms niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jinx, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi meiden.

hier even mn verhaal.
    vanaf dat tara geboren is gaat het drinken eigenlijk al niet goed.
    eerst week borstvoeding gegeven maar helaas na een week weer mee gestopt,waarschijnlijk had ze niet genoeg aan de samenstelling van mn melk.toen dus over gegaan op de fles.
    maar nu dus het probleem.
    of ze drinkt te weinig of ik ben soms een uur bezig om de fles is een x leeg te krijgen.sochtends bv drinkt ze net 100cc terwijl je zou denken dat ze na een nacht toch wel weer behoorlijke trek heeft.{ze weegt nu 4.7 kilo} smiddags bied ik haar 150cc aan en soms gaat het goed en heeft ze de fles binnen 15 min leeg maar meestal moet ik er een uurtje over doen.
    ze groeit al niet echt goed,komt min 100 gr aan in de week.
    weet soms niet meer wat ik moet doen,alles gaat zo moeizaam en dan hoor je ook nog is bij het cb dat ze niet erg goed groeit en dat ze onder de lijn zit.
    maar ja ,ik heb al van alles geprobeerd maar beter drinken doet ze dus niet.
    vanmiddag word ik terug gebeld door het cb en dan kan ik op gesprek komen want ik zit hier nu al ruim 4 mnd in en word helemaal gek.

sorry voor dit lange verhaal,maar voel me erg verdrietig.

liefs linda

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    100 gram per week aankomen is volkomen normaal hoor! Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Lynn heeft ook altijd onder de gemiddelde lijn gezeten, maar nog wel in de curve. Zolang er groei in zit en ze niet afvallen, zit het vaak wel goed.

Hoeveel flessen geef je eigenlijk? Kan het zijn dat ze nog vol zit van een eerdere fles?

3. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    ik geef 5 flessen.sochtends maak ik 120 klaar ,de drie flessen daarna 150 en savonds weer 120.maar ik mag blij wezen als ze het een x helemaal op drinkt.
    gr

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    wat voor merk voeding gebruik je? amy heeft dat ook een tijdje gehad, ze dronk nog maar 20 wij zijn toen overgestapt op een andere merk voeding, die andere vond ze niet lekker ofzo haha

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Tja ergens houdt het gewoon op, je kunt immers niet gaan dwangvoederen.
    Als ze echt niet goed groeit dan zou je kunnen overleggen met het cb of je fantomalt door de flesjes kunt doen.
    Dit is een geur en smaakloze poeder die 30 caloriëen per schep aan de fles toevoegt.
    Op die manier hoeft ze niet extra te eten maar krijgt ze toch wat meer binnen.

Groetjes Anita

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien andere flessen en spenen proberen? Of voeden op verzoek zodat ze echt honger heeft?

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik ga voor de tips van judith.

Ik dacht ook al, misschien een andere maat speen, nu kost het misschien te veel kracht om te drinken.

8. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    andere flessen en spenen heb ik allemaal al geprobeerd,en die 4 uur ertussen gaat ook goed,dan melt ze zich ook wel en soms iets eerder en dan geef ik haar ook eerder.
    ik geef de friso ha en dat is naar mijn idee wel goed.stap liever niet zo snel over op een ander voeding,heb ik 1x gedaan en was drama!

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik zat ook te denken aan een andere fles en/of speen.

Mijn zoontje is jonger en krijgt 5 flessen van 180+6 en drinkt ze ook allemaal op. Hier doet hij meestal 20 minuten over met een fles van Difrax. Hij heeft een S-speen die we met een naald iets groter hebben gemaakt, omdat een M-speen weer te snel gaat.
    Uit een 1-2-3-speen krijgt hij helemaal niks, dat werkt niet bij hem.

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel is ook sinds de geboorte een "moeilijker' drinker. Ze heeft nog bijna nooit de geadviseerde hoeveelheid gedronken. Ik heb het daar ook ontzettend moeilijk mee gehad. Ze groeide wel, maar onder de gemiddelde lijn en ik maakte me zorgen. Maar op een dag heb ik besloten me er niet meer zo druk om te maken. Je kan er geen voeding inproppen, dus dan maar gewoon meegaan in haar behoefte.

Nog steeds zit ze onder de gemiddelde lijn en het maakt me niet meer zoveel uit. Ze is vrolijk allert en ontzettend bewegelijk. Ze verbruikt alle energie aan het bewegen, maar heeft niet zo'n honger gewoon.

Je zou een andere speen kunnen gaan gebruiken, dat werkte bij ons even goed. Maar daarna ging ze toch weer minder eten. Bijna nooit meer als 700cc.

Groeit je kindje in de lengte wel goed? Beweegt je kindje ook zoveel? Is ze blij en vrolijk? Dan zou ik me als ik jou was geen zorgen maken.
    En op verzoek voeden, meer flessen per dag aanbieden, andere speen proberen. Misschien proberen pap te geven (als je dat al wilt, het is natuurlijk bijvoeding) en proberen je er niet meer zo druk om te maken. Ik snap dat heel goed, maar dat kan ook averechts werken. Je kindje voelt dat ook aan.....

Heel veel sterkte en rust wens ik je!

11. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    ja dank je ,ik weet wel dat ik me er het beste bij neer kan leggen maar ja dan heb je dat gedaan en dan beginnen ze bij het cb dat ze weer dat ze onder de lijn zit,beetje jammer is dat.
    volgens mij heb ik nu wel een goede fles en speen.
    als ik vaker kleine beetjes aan bied,dan laat ze juist nog meer staan is mijn ervaring,juist omdat ze dan weer vaker krijgt en dus dan niet elke keer honger heeft,maar goed,ik wacht nog steeds op het telefoontje.ben benieuwd.

liefs linda

12. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Laat je het even weten? Ik ben wel benieuwd wat ze zeggen!

13. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Als ze verder tevreden is, zou ik me niet al te druk er over maken.
    Mijn oudste zat altijd qua gewicht ver onder de lijn. Ook een hoop gezeur van het CB, echt van alles geprobeerd, maar uiteindelijk zag ik dat hij wel mooi zijn eigen lijn volgde, dus heb me er toen bij neer gelegd, hij was tevreden, gezond, en ik zat steeds in de stress! Toen ik me erbij neerlegde was het goed zo. Tegen de arts op CB zei ik ja en amen, maar deed net dat wat voor mij goed voelde.

Hij is nu 7, nog steeds een vliegengewicht, eet heel goed, is hartstikke gezond, en echt niet vaker/sneller ziek dan zijn klasgenoten.

Je kunt natuurlijk nog wat dingetjes uitproberen, baat het niet, dan zou ik proberen er in te berusten.

succes.

14. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    ik hou je op de hoogte!

gr

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

wat ik vooral merk aan het consultatie buro is de statistieken waar ze mee werken 3 lijnen bevat terwijl er in mijn ogen tig verschillende soorten en maten mensen zijn, dat is jammer want het cb maakt je op die manier erg onzeker terwijl dat helemaal niet nodig is

let hier op en dan weet je of het goed gaat

groeit je kleine in 1 lijn (dat kan dus heel goed erboven of eronder zijn) zo ja niet druk maken ze groeit dus de een is groter als de ander

eet ze wel gewoon op een dag en dan bedoel ik niet de hoeveelheid die op de verpakking staat maar of ze gewoon eet zo ja niet druk om maken de een eet meer als de ander

verder als ze gewoon alert is goed plast en lekker vrolijk en gelukkig is zou ik me er geen zorgen meer om maken maar gewoon accepteren dat jou kindje nou eenmaal kleiner is als het buurkindje en dus minder eet

sterkte en laat je niet gek maken alisjha mijn dochter word 7 jaar draagt maatje 104 is altijd te klein en te mager geweest volgens het cb toen heb ik tegen ze gezegd nou kom maar eens thuis kijken wat ze eet op een dag stonden ze heel verbaasd hoeveel zij naar binnen werkt en nog zo mager was/is vol is vol

ben benieuwd wat ze dan zullen zeggen als een kind te groot is en te zwaar moet je het dan gaan uithongeren of op dieet zetten

groetjes nathalie ;)

Deel Deze Pagina