Hallo, Wij hebben een probleem dat onze zoon van 8 wkn overdag niet wil slapen...de nachten gaan goed. Zijn dag ziet er meestal zo uit...in de avond gaat hij slapen om 21.00 uur dan komt hij rond 5.00 uur in de ochtend weer...daarna nog even weer slapen tot 8.00/8.30 uur en daarna weer terug in bed na zijn flesje en dan begint het ...huilen..... Meestal wil hij bij ons in bed nog wel slapen en wij gaan daarna uit bed en wordt hij meestal rond half 11 weer wakker.... Daarna wil hij niet meer slapen...na de fles gaan we nog even spelen en rond 12.00 uur naar bed...maar dat wil dus niet ...we laten hem dan huilen en soms is hij dan wel stil...maar niet voor lange tijd. Dan maar uit bed en dan wil hij nog wel even spelen, soms valt hij dan wel in slaap in de maxicosi of in zijn box, maar ook voor maar een half uur. Daarna weer om een fles en dan wandelen of iets anders doen...in de wandelwagen slaapt hij hooguit een half uur.... Dan weer een fles en dan begint zijn huiluurtje.... Met een pink in de mond en beentjes opgetrokken en jutteren...valt hij in slaap tot zijn volgende fles...we moeten hem dan wakker maken....hij ligt dan weer om 21.00 uur in bed.... Ons probleem is dat hij dus niet overdag wil slapen...heeft u tips voor ons? zien we iets over het hoofd....? Graag hoor ik iets van u... Groetjes van een bezorgde moeder....
Ik denk niet dat julie iets over het hoofd zien. Misschien dat je eens wat dingetjes kan uitproberen. Ik lees dat jullie Dylan na de fles van 8.00 -8.30 weer in bed terug leggen. Houdt hem dan eens op en ga met hem naar beneden. Even spelen etc en leg hem zodra hij moe begint te worden weer terug in bed. Geef hem structuur en geborgenheid. Ik lees ook dat hij steeds korte slaapjes doet. Wordt hij wakker door zichzelf? Door zwaaiende armen bijvoorbeeld? Veel kindjes hebben 's-avonds een huiluurtje. Hier doe je niet zoveel aan. Een kindje moet veel verwerken en dat kan zich op deze manier uiten. Ilja