man zo zenuwachtig..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelybaby, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    mijn man en ik gingen van de week naar een voorlichtingsavond over bevallen.
    Toen ze begonnen waren kreeg hij het al snel aan zijn hart(heeft hij wel eens vaker bij spanning)
    Daarna vol lucht..kramp in de buik, duizelig enz...
    Hij luisterde wel naar alles maar vond het allemaal best eng enzo..
    Toen we eenmaal buiten waren zij hij: ik word er helemaal ziek van, ben bang dat ik met de bevalling doodziek ben van de zenuwen..
    Later toen we film keken zakte het zo weer af omdat hij afgeleid was.
    Hebben jullie mannen dit ook?
    Best irritant...

liefs

2. Elisabet

Elisabet Actief lid

11 feb 2008
    494
    0
    0
    hahaha en dan zeggen ze dat mannen van het sterke geslacht zijn! mijn lief kan niet tegen bloed maar hij maakt zich gelukkig (nog) niet druk over de bevalling.:D maar ja, ik zit ook nog maar bijna op de helft van mijn zwangerschap. ;)
    ik heb trouwens vaker gehoord dat mannen zenuwachtig zijn voor de bevalling maar als het eindelijk zo ver is dan gaat er een knopje om en kunnen ze de hele wereld aan. dat zal vast ook wel zo met jou man gaan. :D

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee die van mij hangt nu de held uit en loopt te verkondigen dat hij er absoluut niet tegenop ziet :)

maar troost je, de mannen die eerlijk zeggen dat ze zenuwachtig zijn houden zich vaak het sterkst tijdens de bevalling omdat ze zich er op voorbereid hebben.

ik denk dat mijn man (omdat ie nu zegt dat het allemaal goedkomt en dat hij het best aankan) nog wel eens heel anders kon reageren dan hij zelf verwacht ;)

voor een man is de onmacht denk ik het ergste, je vrouw heeft veel pijn en je kindje komt ter wereld juist doordat je vrouw pijn heeft. ik vind het ook vreselijk als mijn man pijn heeft, dan zou ik het zo over willen nemen!

4. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Lijkt me inderdaad vervelend. Zo heb je niet alleen je eigen spanning (straks) maar ook plaatsvervangende spanning. Maar voor je man is het natuurlijk minstens even vervelend. Soms helpen Rescue Druppels van BachBloesem of een Valeriaantje goed bij spanning, die krijg je bij de apotheek.

Sterkte ermee, voor beiden!

5. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Misschien kan je hem er een beetje op proberen voor te bereiden door hem zwangerschapsfilms te laten kijken, ook over de bevalling etc. Als hij een paar keer zoeites heeft gezien weet ie misschien beter wat hem te wachten staat qua visuele heftigheid ;)
    Sterkte! Hopelijk gaat ie niet van zijn stokje als het eenmaal zo ver is :)
    Nee maar als ie er echt zo slap en zenuwachtig van wordt, is het misschien helemaal niet zo´n gek idee hem ook wat ontspannings oefeningen te leren. Rustig doorademen etc...

Sterkte!

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hahahahah bij ons precies het omgekeerde... tijdens de theorieles partneravond van de zwangerschapsgym werd ik zelf helemaal naar van alle info over de bevalling....warm, koud, misselijk...snelle ademhaling...ik was al niet zo lekker..... m,n man zat er zeer ontspannen bij terwijl ik geneigt was bij sommige info m,n handen voor m,n oren te doen.... ik snap er niks van....begin me ook een klein beetje zorgen te maken...

komt waarschijnlijk ook omdat ik een beetje in een stresvolle situatie zit...mislukte verbouwing met lekkage aan de gang...huis op z,n kop...babykamer nog onbegaanbaar...en ik moet nog maar 13 weken...zit soms letterlijk tegen het plafond...door nesteldrang waar ik niks mee kan..

xxxx jose

7. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Mijn man is ook één bonk zenuwen en stress, normaal al dus laat staan straks. Maar ik moet je zeggen dat hij tijdens de bevalling van onze zoon, zo ontzettend rustig bleef en mij heel goed steunde. Ik was natuurlijk helemaal in mezelf gekeerd dus misschien heb ik niets van zijn zenuwen gemerkt dat kan natuurlijk ook. Maar uiteindelijk is het het oergevoel wat meehelpt dat het allemaal goed komt.
    Succes straks.
    Liefs Anita

Deel Deze Pagina