Hallo, Ik heb even een vraagje over blaasontsteking. Ik ben nu 14 weken zwanger en kreeg afgelopen vrijdagavond last van het plassen, dus ben toen naar de dokterswacht gegaan met mijn urine. nu zat er wel een heel klein beetje een bacterie in maar de arts vond het nog niet nodig om mij wat voor te schrijven omdat ik dus zwanger ben. ik moest goed drinken dus dat ben ik nu ook gaan doen gister was het goed en nu vandaag begin ik er weer wat meer last van te krijgen nu was mijn vraag dus mag ik cranberrytabletten van het merk DA gewoon gebruiken?? of is dat niet goed. heb voor de zwangerschap ook al veel last gehad van blaasontseking en dan slikte ik ze wel en dan ging het altijd goed. en heb ze dus vrijdag gehaald en het staat er niet op dat het niet mag. dus ik denk als het echt niet mag staat het er wel op toch? ben er nog niet mee begonnen want dat durf ik dan ook nog weer niet hoop dat iemand mij antwoord kan geven. Groetjes
Ik zou je urine opnieuw laten testen bij de huisarts op blaasontsteking. Als er nog steeds onsteking zit is antibiotica niet verkeerd en dat mag in de zwangerschap. Volgens mij mag je trouwens gewoon cranberrysap en tabletjes gebruiken. Verder gewoon veel water drinken. Tip: Tevens zou je kunnen vragen (als je vaak last hebt van blaasontstekingen) je urine op kweek laten zetten (24 uur). Als je veel last hebt van blaasonstekingen kan het ook zijn dat je misschien (wil je niet bang maken) gevoelig bent voor de streptokokken B bacterie. Als je dat hebt (kunnen ze alleen uit kweek opmaken) kan het zijn dat je antibiotica gaat krijgen tijdens bevalling. Ben zelf drager van deze bacterie (per ongeluk achtergekomen nadat zkh mijn urine op kweek heeft gezet). En moet nu verplicht met antibiotica infuus bevallen in zkh. In veel gevallen is er trouwens niets aan de hand, maar met een kuurtje ben je zo van de blaasonsteking af. Succes Jille