Vliegen van USA naar NL en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nogeven, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nogeven

nogeven Lid

23 jun 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees op het forum dat veel vrouwen zich zorgen maken over de Mexicaanse griep in NL.
    Ik woon zelf in de USA en je hoort er niet zoveel over wel ben ik gestopt met mijn vrijwilligerswerk in de ICU in een plaatselijk ziekenhuis omdat ik 26 weken zwanger ben. Nou heb een vlieticket voor eind Aug om voor 10 dagen naar NL te vliegen om mijn moeder mijn buik (30 weken buik) te laten zien.
    Ik begin nou een beetje zorgen te maken over wat ik allemaal lees en hoor op de tv in NL. We blijven hopen dat het allemaal niet zo erg is en besluiten pas half aug of we de ticket moeten canselen of niet.

Wat zou jij doen?

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik maak me persoonlijk niet zo heel druk. De vliegtuigen zitten elke dag bomvol met vakantiegangers

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou me er ook niet druk om maken. Volgens mij is het aantal slachtoffers in de US nog steeds hoger dan hier in de buurt.

Misschien kun je voor de zekerheid nog eens goed kijken naar de voorzorgsmaatregelen die ze noemen (handen vaak wassen, etc.). Ik vind het hier in Europa niet gevaarlijker dan daar.

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik zou me er ook geen zorgen over maken, in Amerika heerst het nog erger dan in Nederland geloof ik, en op vliegvelden en in vliegtuigen barst t van de mensen die wellicht de mexicaanse griep zouden kunnen hebben.

Ik zou gewoon lekker die buik showen aan je moeder!
    Jij krijgt nu een kindje, maar jij bent ook een kindje van iemand.
    En het lijkt me dat die iemand jou heel erg mist nu, toch?

Fijne vakantie naar Nederland ;)

5. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Wij zijn net terug uit West-USA, zijn daar geweest voor vakantie van 3 weken.

Zou me niet al teveel zorgen maken, en als je je goed voelt, lekker gaan.

Waar ik wel gedurende de vliegreis en gedurende de vakantie (en nu thuis ook nog) rekening mee houdt, is persoonlijke hygiëne. Wat voor mij neer komt op heel veel handen wassen.
    De grootste kans om de griep te krijgen is immers dat jij met je handen iets/iemand aanraakt die de griep heeft en vervolgens met je handen (zonder te wassen) aan je gezicht komt.

Daarnaast heb ik in het vliegtuig elk uur min. 10 minuten rondgelopen om trombose te voorkomen (daarnaast is het best lekker om je benen te strekken).

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Liet mn man dit gister lezen en hij vondt t egt wel grappig.. niet jou verhaal natuurlijk.. ik begrijp wel dat je angstig bent als je alles zo leest..
    maar meer omdat er tog meer gevallen van de mexicaanse griep in de USA zijn dan in NL.. hij vondt t wel grappig dat er in de USA niet eens zoveel aandacht aan werd besteed als hier in NL.. allemaal bangmakerij van de media hier dus..

Ga lekker op vakantie naar je ma zou ik zeggen.. en maak je niet al te veel zorgen;) Je kan namelijk overal ook de GEWONE GRIEP oplopen en dat kan voor een zwangere net zo ernstig zijn;)

7. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Zou me niet teveel zorgen maken.
    Wij vertrekken morgen naar Portugal en ja Schiphol is niet de meest ideale plek right now maar geen reden om niet tegaan naar mijn idee.

Gewoon goed handen wassen en op jezelf passen, succes!

8. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Ik zou gewoon lekker gaan hoor!! Je kan het altijd en overal oplopen. In een vliegtuig maar ook in de supermarkt of op straat. Je kan moeilijk in quarantaine gaan leven toch? Gewoon je handen goed wassen en meer kun je niet doen. Je krijgt het of je krijgt het niet, althans zo denk ik erover.

Deel Deze Pagina