Aambei?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Assi, Aug 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik weet dat je na de bevalling last kunt krijgen van aambeien.

Maar hoe herken je deze?

Ik heb namelijk sinds een kleine week echt pijn bij de ontlasting.
    Durf bijna niet te persen op de wc :)
    Lijkt wel een drol met veel scherpe haken eraan ofzo....
    EN..bij het afvegen een paar druppels bloed.

Bestaat er een creme voor ofzo??

Ik moet er niet aan denken dat de huisarts me DAAR gaat onderzoeken ;)

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hey Assi,

klinkt een beetje als inwendige aambeien. Ik heb ook bloed bij mijn ontlasting gehad. icm uitwendige aambeien. Ik kreeg zalf van Curanal, en ook tabletjes van de VK. De tabletjes helpen tegen de inwendige.... het bloedverlies was heel snel weg en de VK schreef ze mee zonder onderzoek.

Succes!

3. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Oke, ja denk echt dat het aambeien zijn.

Ik vind het echt een ramp als ik voel dat ik naar de wc moet voor de grote boodschap. Zie er echt tegenop vanwege de pijn!

Je kreeg ze van je VK? Maar je staat toch niet meer onder controle bij je VK?

Ik denk dat ik langs de dichtsbijzijnde apotheek ga.. misschien krijg ik ook wel iets mee zonder onderzoek.
    (wil echt geen gefrunnik meer aan mijn onderlichaam!! Vooral niet aan mijn kontgat, vreselijk...)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik denk ook gelijk aan aambeien. Ik had precies hetzelfde. ook snijdende pijn bij de ontlasting en wat bloed.. Ik heb er creme voor gekregen de verdoofd. Aambeien blijken niet meer weg te gaan (nee wist ik ook echt niet). Ik ben niet onderzocht ik heb uitgelgd wat ik voelde. Ik gebruik de creme al een tijdje niet meer. Het heeft voor mij geholpen. Ik heb soms nog wat pijn. Maar hoe meer ik voorzichtig doe en loop te knijpen hoe meer pijn het doet. De creme heet vaseline lodocaine. dat verdoofd de aambei. aambeien worden wel minder. en je hoeft er echt geen eeuwig last van te hebben

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Assi, toen was ik nog zwanger....
    maar heb de spullen na de bevalling ook nog gebruikt ;)

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik heb schijnbaar ook een inwendige aambei... De kraamhulp zei het met temperaturen, dat deed mij steeds erge pijn.
    En idd met de ontlasting doet het ook pijn en bloed bij het afvegen.

Ik ga er ook niet mee naar de dokter... Ook geen zin in gefrunnik daar beneden ;)
    Dus ik lees mee....

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Aambeien bij zwangere en bevallen vrouwen is echt doodnormaal.
    Ik had er bij het einde van de zwangerschap nog niet eens zoveel last van, maar had wel een kleintje, uitwendig. De gyn merkte het terloops op bij toucheren ("heb je er erg last van? ik schrijf wel even een receptje voor je").

Niet mee rond blijven lopen hoor, helemaal niet nodig.
    OVerigens kun je dat spul ook bij kruidvat enzo kopen volgens mij.
    Voor inwendig heb je dezelfde creme, dan moet er een tuitje op de tube en kun je het inwendig aanbrengen. Of tabletjes, maar heb ik nooit gebruikt.

8. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    #8 debke83, Aug 24, 2009
    Last edited: Aug 24, 2009
    Curanal creme en tabletjes....werkt super en ik kan t helaas weten hihi

9. zwiep

zwiep Actief lid

Jul 9, 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Als je bv geeft, mag je niet alle middeltjes gebruiken die je bij de drogist kunt kopen. Ik zou de bijsluiter eerst lezen. Ik had (heb) ook last van aambeien en had iets gekocht wat ik dus helemaal niet mocht gebruiken icm bv. Nu gaat het een stuk beter en zijn ze vrijwel verdwenen, die hele scherpe pijn heb ik niet meer.

10. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik heb nog niks gesmeerd, maar het gaat alweer wat beter met de onlasting. Die scherpe pijn is weg?!
    Kan dat zomaar verminderen??

Ik ga toch nog wel even kijken bij Kruidvat voor dat spul. Hoe heet het dan?

11. Stillewens

Stillewens Actief lid

May 28, 2008
    375
    0
    0
    Bij de apotheek kun je zo vaseline lidocaïne zalf halen. Dit kun je er zo opsmeren en helpt erg goed. Wel een paar keer herhalen, bij ieder groot toiletbezoek bijvoorbeeld. Het werkt erg snel.
    Succes!

12. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Heeft er iemand ervaring met het laten verwijderen van een aambei?? Die creme's en al die ongein werkt niet by my. ben het echt zat.

13. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Curanal/curanol kun je bestellen via internet. Even googlen. Als je vermoed dat je (ook) inwendige aambeien hebt, dan kun je het beste de creme èn de pilletjes bestellen..

Het helpt iig super:)

14. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Bij mij hielp ook niets, ook curanol/curanal zalf en tabletjes niet. Was het ook echt zat, ongelovelijke pijn en dat terwijl de bevalling al bijna 6 maanden geleden was. Dacht dus ook dat het opereren zou worden.
    Heb uiteindelijk van de dokter een recept voor TriAnal zetpillen gekregen. Dit hielp direct. Een kuurtje van een week en ze zijn niet teruggekomen.

(Toen ik de aambeien net had zei de doktersassistente mij dat ik gewoon naar de apotheek moest gaan omdat alle middeltjes tegen aambeien zonder recept te krijgen waren. Toen ik een aantal maanden later weerbelde omdat helemaal niets hielp en ik vroeg of dan een operatie een optie was kwamen ze met een recept voor zetpillen.)
    Moet er trouwens bij zeggen dat ik steeds dacht dat ik uitwendige aambeien had, maar achteraf gezien moeten het toch inwendig geweest zijn.

Share This Page