Sinds 2 dagen heeft mijn dochter steeds "rode bultjes" in haar gezicht. Het zijn een soort rode muggenbultjes. Een paar uur later is het verdwenen, en dan zitten er in ene weer een paar bultjes.... Verder heeft ze nergens last van. Klinkt dit iemand bekend??? Kinderziekte? Zou t een allergie kunnen zijn? Of zie ik spoken Alvast bedankt!
Mijn dochtertje had dat van de week ook, het waren witte kleine bultjes en daarom heen was het rood en jet jeukte. Zo snel als ze opkwamen gingen ze ook weer weg. Het eek wel een beetje op brandneteluitslag Viel me op dat ze ze kreeg wanneer we buiten waren geweest. Dus misschien een allergische reactie op iets van buiten?
mijn zoontje had dat dus in extreme mate (zie topic help rare uitslag) en dat was dus netelroos.. dus een allergische reactie ergens op.. maar ja waarop?? dat is lastig
Misschien zonne allergie? Ik heb dat wel eens gehad, en lijkt inderdaad ook op jeukende bultjes/plekken als je buiten bent geweest...
Ons dochtertje is ook aardig pukkelig in haar gezichtje. Het lijkt een beetje op acné(schrijf je dat zo) Dit heeft ze eigelijk al sinds ze helemaal van de opvolgmelk af is, het ene moment meer als het andere. Ze lijkt er geen last van te hebben. Ik was laatst bij de dokter en die zei dat het best een reactie op de gewone, toen nog volle melk kon zijn. We zijn nu over op halfvolle melk, maar het wordt nog niet minder. Over een maandje gaan we weer de cb-arts, eens kijken wat die er van zegt, als ons dochtertje het nog heeft.
@MissFlower: jeetje wat ziet de uitslag van je zoontje er heftig uit zeg! Dat is schrikken als je je kindje zo ineens ziet! Arm jochie.... Vandaag heeft ze er niet veel last van gehad. Vanochtend zaten er een aantal bultjes en vanmiddag was het weer weg... Het is sindsdien niet meer teruggekomen.... Het ziet er echt uit als muggenbultjes, grote en kleinere, geen rode randen of witte plekjes ofzo, en alleen in haar gezicht. Het is dus blijkbaar geen kinderziekte dus het zal wel een allergische reactie zijn op iets.... maar ja wat...??? Sinds een weekje krijgt ze Nutrilon Standaard ipv HA, maar ik denk dat ze direct een allergische reactie had moeten hebben als ze daar niet tegen kon. Verder heeft ze ook niets anders te eten/drinken gehad. Misschien iets van buiten inderdaad.... Als het weer terugkomt bel ik maandag de HA wel even....