Mss een beetje stomme vraag, maar het lijkt mij toch niet dat een baby in het zwembad alleen een zwembroekje aanheeft? Heb je daar ook speciale pampers voor? Hoe doen jullie dat?
daar heb je idd zwemluiers voor. gewoon bij de kruidvat ofzo. Je hebt een zwembroekjes met absorptiegedeelte erin, dan hoef je geen luier meer aan te doen. In sommige zwembaden is een luier ook niet verplicht, omdat de kindjes eigenlijk nooit poepen in het water. (maar "eigenlijk nooit" is voor mij niet 100%)
Geloof me, uit eigen ervaring... dat kindjes niet in het water poepen is inderdaad geen 100% garantie Jelle lijkt het wel fijn te vinden, poepen in het zwembad Erg fijn, maar niet heus. Je kan zwemluiers van de kruidvat gebruiken inderdaad, je hebt ze ook van andere merken, maar ik geloof dat die duurder zijn. Die van de kruidvat zijn er ongeveer 12 voor 5,50. Ook best duur dus. Omdat ik elke week ga zwemmen met Jelle heb ik voor hem een uitwasbare zwemluier gekocht, is even in investering maar dat heb je er bij elke week zwemmen zo wel weer uit. Hippe Zwemluiers - Bij-Izzy
Deed bijna nooit zwemluiers aan leek me echt niet lekker voor haar. Deed van die zwembroekjes aan met zo'n laagje dat niet gelijk alles er door loopt kan je kopen bij zeeman prenatal enz. En nu draagt ze gewoon een zwembroek.
Mijn meissie draagt vanaf 8 weken gewoon een bikinibroekje, nooit een luier om gehad. Tot nu toe nog nooit gepoept. We zwemmen nu al 9 weken iedere week.
Mijn dochter poept echt elke keer in het zwembad, en als ze in bad zit wil ze ook wel eens een keuteltje laten ronddrijven. Dus ik zou echt zwemluirs gebruiken
Wij hebben voor Stijn een hippe zwembroek gekocht bij de zeeman. (de helft goedkoper dan bij prenatal met dezelfde afbeelding !!!) Onder zijn zwembroek heeft hij een zwemluier aan. Ik kon ze eerst niet vinden in de winkel en heb toen swimmers gekocht. Best duur. Ik lees nu dat de kruidvat ze dus wel verkoopt. Morgen meteen maar eens kijken. En wanneer kan je het beste gaan zwemmen ? Vraag het bij het consultatieburo. Iedereen heeft zijn eigen advies. Ik zou in ieder geval gaan zwemmen in een zwembad met lekker warmwater. De kleintjes koelen heel snel af in het zwembad. Wij zwemmen met Stijn toen hij zijn 1e serie prikjes had gehad. Veel zwemplezier !!
Die zwemluiers houden een poepje echt niet uit het water hoor. Vaak wordt het echt een ranzige drab en dan lekt het er alsnog helemaal uit... Gewoon hopen dat ze niet in het water poepen. Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien tijdens het babyzwemmen, en de meeste baby's hadden geen zwemluier aan.
Zeker nu ze groter wordt en we langer in het zwembad blijven wordt er regelmatig in haar zwemluier gepoept. En alleen toen heel klein was, ging het er weleens naast. Maar dat heeft meer te maken met het feit, dat de zwemluier dan nog te groot is, dan dat het niet werkt. Plas gaat er overigens sowieso wel door. Dat moet ook wel, anders zuigt de luier zich helemaal vol met water. Vanaf wanneer je mag zwemmen hangt vooral af van het zwembad. In principe wordt vanuit het cb 'na de 1e inenting' aangeraden. Dan is je kindje meestal 8 weken en kan het zich enigszins op temperatuur houden. Maar die temperatuur is gelijk belangrijk als je kijkt naar het zwembad: Het ene bad is bij babyzwemmen 36 graden (dan mogen ze vanaf 6 weken wel) het andere is 32 (dan houden ze vaak 3 maanden aan) en weer ergens anders is het maar 30 graden. Dan mag je vaak pas starten met 6 maanden. Simpelweg omdat je kleintje anders niet lang genoeg in het water kan blijven, voor de les die gegeven wordt. Maar de duur van die lessen verschilt dus ook nog per zwembad.
Ik zag laatst zwembroekjes bij de wibra met zo'n laagje erin. Ik ga iig voor zoiets, want die luiers... lijkt me echt niets. Ook bij lief en prenatal gezien.
mijn dochter heeft de zwemluiers van de kruidvat. Ze heeft nog nooit gepoept in het water, dus na het lezen van de reacties denk ik dat ik ook een zwempakje ga halen voor haar
Ik heb wel eens gehoord dat je zwemluiers ook uit kunt spoelen en kunt laten drogen, als er niet in gepoept is. Zelf nog nooit geprobeerd want we zwemmen niet zo vaak. Maar ze zijn best prijzig dus het proberen waard.
doen wij inderdaad ook regelmatig, maar wij gaan ook regelmatig 2x in de week zwemmen . En in ieder geval altijd 1x in de week. Nu moet ik wel zeggen: De laatste tijd gaan er nogal wat luiers doorheen helaas, omdat ze er dus in poept - dat is meestal bij die 2e keer in de week, omdat we dan gaan vrijzwemmen en veel langer in het zwembad blijven.