Zwemmen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fynn, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fynn

Fynn Actief lid

Oct 7, 2009
    101
    0
    0
    NB
    Hallo.
    Ik had een vraagje!

Mijn zoontje is morgen 9 weken oud. Hij heeft z'n eerste inentingen al gehad en hij is dol op 't badje!

Wanneer kan ik met hem naar een zwembad toe, om vrij te gaan zwemmen?! Ik heb echt geen idee.....

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Meestal zeggen ze na de 1e prikken.

Maar zelf hebben we wat langer gewacht, geloof met 13 weken, na de 2e prikken. Ook omdat ze op die leeftijd zichzelf nog niet zo lang warm kunnen houden. Een badje van 37 graden is heel wat anders dan een zwembad van 28. Of een kleuterbad van 31.

Nu met 13 weken was hij na 15 minuten ook al wat koud aan het worden. Terwijl hij thuis makkelijk een half uur in bad was.

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,827
    4,200
    113
    Tja je zal al mogen maar of je er blij van word.
    Wij zijn ook gaan zwemmen met ons meisje toen ze 3 maanden was. Ben langer bezig geweest met aan/uit kleden want binnen 5 minuten had ze het ijs en ijskoud in het zwembad.
    Pas vanaf een maand of 6 kon ze wat langer en er ook echt van genieten

4. tulip

tulip Niet meer actief

Ik ben met 3 maanden voor het eerst gegaan, ik vond dat ook wel vroeg genoeg. Anders is het wel heel koud voor ze hoor. Ik denk dat je er dan weinig plezier aan beleeft. Met echt vrij zwemmen is het water namelijk voor hen erg koud. Met babyzwemmen zeggen ze ook meestal vanaf 12 weken en dan in 32 graden en dus niet 28 zoals de meeste zwembaden.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Wij zijn begonnen met babyzwemmen toen mijn zoontje tien weken oud was, ook na de eerste prikken.
    Na bijna 20 minuten begon hij een beetje met zijn lipje te trillen en zijn we gaan douchen.
    Maar daarna eigenlijk altijd gewoon lekker gezwommen. Maar het water is ook standaard boven de 30 graden.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wij zijn met een half jaar echt naar babyzwemmen geweest, en toen kon ze het bijna de hele les volhouden (45 min). Daarvoor was ze nog heel snel koud, dus heb je nauwelijks lol er van. Daarna vond ze het geweldig en "snapte" ze ook de liedjes een beetje meer. Ze is nu een echte waterrat!

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij zijn met 9 weken gaan zwemmen (zelf enorme waterratten), ukkie mee en die heeft toen heel lang zonder het koud te hebben lekker in het water gedobberd (toch zeker een halfuur bij 28 graden), toen even lekker afdrogen, een flesje en toen heerlijk in slaap gevallen. Hebben toen om beurten zelf nog even wat baantjes gezwommen en daarna lekker naar huis gegaan.

Nu blijkt dat ze het zelden koud heeft (nooit een kruik gebruikt bijv.) en ook nu kan ze ontzettend lang in het water liggen zonder het koud te hebben, terwijl ik toch vaak echt al afhaak met kippevel en alles. Ze loopt ook altijd op blote voeten in huis, zelfs terwijl het nu weer wat kouder wordt..

Dus het ene kindje is het andere niet, anders eens uitproberen, maar stel je inderdaad maar in op een flinke onderneming waarbij je zeer waarschijnlijk maar kort zal zwemmen ;)

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben vandaag voor het eerst gaan vrij zwemmen met mijn zoontje, hij moest even wennen maar hij vond het heerlijk! ben maar een half uurtje in het water geweest met hem daarna lekker afdrogen en aankleden een lekker flesje en hij sliep heerlijk;)

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben bijna 2 weken terug voor het eerst gegaan. Sjaak was toen 12weken min 1 dag. De les duurt bij ons 15 min, en is in het speciale babybad. toen ik er in stapte, vond ik het zelf al aan de frisse kant. Na 5 min zei zwemjuf dat ik er maar beter uit kon gaan met hem, het was hem echt te koud. Opwarmen in het bubbelbad dus! Daar heb ik zeker nog 20 min gezeten. Vrijdag ga ik weer, hopelijk gaat het elke keer wat beter (en is het badje gewoon al wat warmer dan!). Hij keek wel zijn ogen uit!

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik snap dat je je er heel erg op verheugd.
    Mijn advies is ook nog even wachten.
    En als je niet kunt wachten gewoon gaan en uitproberen.

11. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Ik heb gewacht tot mike 4 maanden was. Toen kon hij het goed volhouden. Het water is wel wat warmer bij babyzwemmen als dat je normaal in het zwembad hebt. We gingen dan wel wanneer je in het water kon meteen bewegen. Als hij dan ging spetteren bleef hij warm genoeg. Als hij stil zat was het te koud..

Dus ik zou voorlopig nog even wachten. Vooral bij babyzwemmen hebben ze vaak vier maanden als min. leeftijd.

Share This Page