sinds we nu net begonnen zijn met hapjes mis ik een kinderstoel! nu zit ik te denken aan een tripp trapp. is ie echt zo fijn? zitten er ook nadelen aan behalve de prijs? weet iemand een goede aanbieding ergens? thaaaanks
Ik vind hem fijn. Ik had eerst de Bloom, die is ideaal voor in het begin. Maar toen ze echt goed kon zitten zat ze er niet lekker in, zakte weg in de eivorm. Nu dus een tripp trapp. Heerlijk dat ze bij ons aan tafel zit, dus zonder blad. Ze zit er heel goed in. Je kindje moet wel al goed kunnen zitten denk ik. En zeker wel een tuigje erbij kopen. Ik heb de babyset erin en een kussentje van tafelzeil. Kussentje van stof zou ik niet doen want het word snel vies.
Mwah, ik heb een Tripp Trapp maar ben er matig over te spreken. Op zich voldoet hij prima hoor, alleen ik vind hem erg duur als je hem nieuw koopt (dat hebben wij dus niet gedaan) en mijn dochter kon er al heel snel uitklimmen. Dat hebben we opgelost met een tuigje. Soms mis ik het blad wel eens! Wij hebben ook een Ikea-kinderstoel en die vind ik eigenlijk minstens zo goed, zeker als je kijkt naar wat je ervoor betaalt.
Ik vind hem superfijn, ze zit lekker bij ons aan tafel. Je kindje kan er pas wel echt in als hij zelfstandig kan zitten. Ondersteunen met kussens enz is niet goed. Met verjaardagen als we lekker in de woonkamer eten mis ik nog wel eens een blad, maar nu zit ze gewoon aan haar ikea setje.
Ik vind hem ook superfijn! Wij hebben in de keuken geen ruimte om een 'grote' kinderstoel neer te zetten en deze schuif je gewoon onder de tafel zoals de andere stoelen. Ze zitten er goed recht op en stevig in. Ruben zat laatst bij mijn ouders in de stoel van bambino en gleed steeds onderuit, ook met tuigje en zitverkleiner. We hebben ook de ikea stoel voor als we eens in de woonkamer eten en voor buiten.
Hier ook de tripp-trapp. ze zijn idd duur in aanschaf, maar je kan er wel heeeeel lang meedoen. Dus zeker zijn geld waard hoor. Voor het kindje fijn, want zo wordt hij/zij betrokken bij de rest, gezellig aan de tafel. enige nadeel vond ik, toen ik de beugel nog gebruikte dat hij niet helemaal tegen de tafel geschoven kon worden, dus je zat wel met een ruimte ertussen, waar dus wel al het eten tussen viel. Nu heb ik die beugel niet meer en is dat probleem weg. zelfs onze dochter van 4 zit er graag op om aan tafel te knutselen.
IK heb ook de trip trap en wat ik wel vervelend vind is dat mijn dochter met haar voetjes zoveel kracht kan zetten dat ze zich omhoog uit het zitje kan duwen. Oja en dat ze d'r hoofd helemaal naar achter kon gooien vind ik ook wat minder eraan, veel kinderstoelen hebben de zitting tot aan het hoofd, hier is de zitting tot aan de rug, en heeft het hoofd dus geen steun als ze het hoofd naar achteren doen... Als je een erg druk kind hebt, zou ikzelf voor een andere stoel kiezen, ik wist dat natuurlijk ook niet van te voren, maar mijn dochters wiebeligheid en kracht zorgen soms voor wat enge situaties met de trip trap. Ik heb haar overigens ook nog in een tuigje zitten, maar zelfs dan kan ze nog bijna gaan staan...
dat had ik al gedaan, maar volgens de aanwijzingen moet ze met haar knieën in een hoek van 90 graden zitten, maar als ik de plank nu nog verder naar beneden doe dan zit ze dus niet meer met haar knieën in een hoek van 90 graden omdat ze dan niet meer met haar voeten bij de plank komt...
@lynn: maar dat kunnen ze in heel veel andere kinderstoelen ook niet. Bv die stoel van de ikea (die wij buiten hebben staan ideaal, hoef nergens mee te sjouwen en zo af te spuiten met de tuinslang) heeft helemaal niks van een plankje eronder, daar bungelen de beentjes gewoon onder. Ook wij hebben het plankje een tijdje wat lager gehad. Misschien niet de aangeraden 90 graden, maar vind dat niet echt nodig voor die kleintjes. Beentjes zijn nog niet zo zwaar dat de bloedsomloop afgekneld wordt als ze wat langer zitten. @eliesja: Het probleem met het knoeien als de stang erop zit hadden wij snel opgelost door een wat grotere slab om te doen en die dan tussen de stang en de tafel te doen als we haar aanschoven. Zo gleed al het geknoeide via de slab de tafel weer op. Ik vind de triptrap echt een ideale stoel, wij hebben de ikea stoel buiten staan, hartstikke fijn, maar binnen vind ik het een onding. Vind het sowieso irritant als er een blad op de kinderstoel zit (hebben de ikea dus ook zonder) lekker gezellig met zn allen aan tafel terwijl je kind altijd een stuk naar achter zit omdat dat blad in de weg zit. Mijn nichtje is 6,5 en zit ook nog steeds op de triptrap omdat de zitting daarvan net wat hoger kan dan andere stoelen zodat ze normaal aan de tafel kan zitten. Hier komt er voor een 2e weer 1. Weet niet of ik m dan weer nieuw koop of van mp afhaal. Kennis heeft er 1 van mp afgehaald en zelf geschilderd en ziet er echt als nieuw uit. O en het tuigje hebben we echt nooit gebruikt tegen de tijd dat ze er echt uit wilde hebben we de stang eraf gehaald en haar geleerd hoe ze er zelf op/af kon.
Ja dat is ook wel weer waar. Nou ja ze doet het nu in ieder geval niet zo vaak meer, dus ik laat het wel even zo, als ze weer zo'n 'fase' krijgt dan zet ik hem wel lager... ik vind het verder wel een fijne stoel hoor, en wat ik ook fijn vind is dat ze lekker met ons aan tafel zit, met eten maar ook met tussendoortjes, ik heb zo'n idee dat dat veel beter voor kinderen is dan met een kinderstoel en al voor de tv tussendoortje eten ofzo...maar ja ik ben een beetje anti tv haha Nou ja en nog een pluspunt: hij is mooi en ik heb de stoel in precies de stijl van ons huis kunnen kopen dus hij past erg mooi bij de rest.
Ik vind hem ook erg fijn. Mijn schoonmoeder is marktplaats verslaafd en heeft er drie gekocht voor een redelijke prijs (75) maar zagen er wel goed uit. En ja je kunt er lang mee doen.
Wij zaten ook aan de Triptrap te denken maar ik vind m zo lelijk.. We hebben eerst de IKEA stoel gekocht en ik vind m super. Ik vind het ideaal dat er een groot blad op zit, lekker zelf knoeien en een eige plekje. In de keuken hebben wij een 2 persoons tafel dus moet ze ook wel een eigen blad. In de woonkamer hebben we (op zondag) de IKEA weleens zonder blad gebruikt, aan tafel. Pf... Meteen een ruk aan het zeil, bord aan de kant gezwiept, wij moeten er een meter vandaan zitten omdat ze anders onze spullen pakt, en dan kan ik er niet meer bij om haar een hap te geven. Niks waard vind ik het. maar dat is mijn mening. Misschien wel als ze wat ouder is hoor.
Ik vind de Triptrap een fijne stoel, maar vooral voor als ze wat ouder zijn. Voor eerste jaar dat ze konden zitten, hebben we vooral de Ikea antilop gebruikt met zitverkleiner van Prenatal, daar zaten ze zo klein veel beter in. Nu wissel ik het bij de jongste wat af, de ene keer in de Triptrap, de andere keer in de Antilop. Ons dochtertje zit altijd op haar eigen Triptrap, als ik er op ga zitten zegt ze 'heee, mama, ga eens van mijn stoel af'.
Op zich vind ik het wel een fijne stoel, maar zoals iemand al aangaf, het kussentje wordt zo snel vuil en om het dan van de zitting of de leuning te halen, moet je de stoel half demonteren Of doe ik iets mis
Hee ja, herkenbaar. Ik mis daardoor ook een blad. Ik heb haar nu tot aan de beugel aan tafel zitten, maar gisteren trapte ze zichzelf met stoel en al naar achteren... Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt, maar ik schrok me een ongeluk. Heb dus toch liever een blad, zodat ze iets verder van tafel kan zitten. Ik weet ook niet of zo'n stoel het wel kan hebben dat kindjes met hun voeten zo hard ergens tegen afzetten dat ze met stoel en al naar achter schuiven. Maar op de een of andere manier wil ik in dit geval niet proefondervindelijk wijs worden...
Ik zit om die reden aan de meegroeistoel van Dapper te denken. Die vind ik een stuk leuker. Er zijn nog veel meer merken meegroeistoel-zonder-blad dan alleen maar de TripTrap.