krampjes wanhoop nabij

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danielle41, 26 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle41

27 feb 2006
    23
    0
    0
    Hallo meiden

Zoals mijn titel al zegt,onze kleine meid heeft erge last van darmkrapjes en we zoeken nu eigenlijk wat tips om de krampjes wat te verzachten.
    Wij hebben zelf al geprobeerd is cinababy van vsm,in badje doen dat werkt wel even maar kan haar natuurlijk niet na elke voeding in bad doen
    wat extra water bij haar voeding dus ipv 90 cc water 100cc water en 3 schepjes,buikje masseren maar niets van dit lijkt echt te helpen wie heeft er tips voor een wanhopige vader en moeder.

Alvast bedankt danielle

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bestel op deze site: http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html

Sab simplex druppels. Deze helpen de lucht uit de darmen en maag te halen, en van die lucht krijgen ze juist krampjes. Bij Iman hielp ook helemaal niks en ik was de wanhoop ook nabij...

Verder had ik een vraagje... Welke voeding krijgt Selina?

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Je zou voeding kunnen gebruiken tegen krampjes.....bijvoorbeeld Friso Comfort of Nutrilon Omneo.

Hier helpt het goed, de krampjes zijn niet weg maar wel een stuk minder.

Wat ook wil helpen, is warme doeken (hydrofiel) op haar buikje te leggen.
    En haar met haar buik naar beneden op je onderarm te dragen en dan over het rugje wrijven.

4. Niet meer actief

hou er ook rekening mee dat het er grotendeels bij hoort. Persoonlijk zou ik zelf, wanneer ik denk dat het niet extreem is, er verder niets aan doen en troosten. Alleen met buikje naar beneden en rugje wrijven.. en vooral troosten. Meestal als ze gepoept hebben, of een flinke wind hebben gelaten is het over!

5. danielle41

27 feb 2006
    23
    0
    0
    hoi hoi

Selina krijgt friso normaal voeding 7 flesjes van 100 cc,ja andere voeding zou ook nog een optie kunnen zijn.
    En ja ik weet ook dat de krampjes er een beetje bij horen en dat het wel over zal gaan maar als je kleine meid heel wat uurtjes huilt van de pijn dan wil je echt wel wat gaan proberen hoor.

6. danielle41

27 feb 2006
    23
    0
    0
    oja wat ik nog wel wou zeggen is dat ze juist ontroostbaar is we kunnen niets goed doen als ze er last van heeft

7. sweetangel100

Ik zou het CB even bellen en anders overstappen op Friso Comfort. Ik weet wat het is, Iman huilde ook van de ene fles tot de volgende fles van de pijn :cry: Ik was de wanhoop echt nabij.
    Ik ben overgestapt op volledige friso comfort en heb een hele tijd Sab simplex in de fles gedaan.
    O ja, en zeker horen krampjes erbij, maar Iman had onmenselijke krampen... Echt abnormaal... Na de verandering van voeding en de druppels had ze ook nog wel eens krampjes, maar 'normale' krampjes!

Liefs

8. danielle41

27 feb 2006
    23
    0
    0
    hoi sweetangel

Die site die je vermelde is een site uit duitsland zag ik maar weet jij of we niet zoiets hier in nederland bij de apotheek kunnen krijgen

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Sab Simplex is niet in NL verkrijgbaar.

Wat kleintjes vaak fijn vinden is ze met hun buikje op je arm leggen en zo ronddragen.

10. sweetangel100

Sab simplex is idd niet in NL verkrijgbaar.
    Ik woon dichtbij de duitse grens en ging de druppels gewoon daar halen.
    In NL is alleen Cinababy verkrijgbaar.

11. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan heeft er in het begin ook veel last van gehad. We zijn toen overgestapt op die kromme fles van difrax en hierdoor ging het een stuk beter. Ook kregen we een tip van het cb om Milan op onze schoot te leggen en dan de beentjes in de lucht. Vervolgens de beentjes voorzichtig richting neus vouwen en dan zachte klopjes op de billen geven. Hiermee sla je als het ware de lucht er uit. Bij Milan werkte dit ook erg goed, je hoorde hem ook allemaal scheetjes laten en dat luchtte op :D

12. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Yuri heeft er gelukkig niet zo heel veel last van *afkloppen*, (wij hebben ook de kromme Difrax-flessen by the way) maar bij ons wou het ook wel eens gewoon helpen om hem tegen je eigen blote huid aan te leggen op zijn buikje... dekbed er een beetje overheen... werd ie kalm van en meestal viel ie zo dan wel in slaap.

Ik voel met je mee hoor... ik vond het echt vreselijk dat ie krampjes had en dat ie zo'n pijn had in dat kleine lijfje van hem.. voelde me echt machteloos. Hoop voor jullie dat Selina zich snel weer wat beter voelt!

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nou, bij onze kleine viel er helaas weinig aan te doen....zo zielig, alles geprobeerd. Nu is hij zo'n 3 maanden oud en het ziet er naar uit dat het ergste voorbij is.

Soms is er gewoon weinig aan te doen en hoort het er inderdaad ook gewoon bij, zoals gupsie al zegt.

14. danielle41

27 feb 2006
    23
    0
    0
    ja wij gebruiken ook al difrax flessen.
    Ze ligt nu lekker te slapen.
    Na de voeding van vanmiddag begonnen de krampen weer en toen heb ik de tip gebruikt om haar bij me neer te liggen en haar beentjes in de lucht en dat leek wel iets te helpen.
    Ik hou me hart vast voor de avond want dan is het meestal het ergst hier.

15. Niet meer actief

Dat hadden wij ook. Meestal rond ons etenstijd.. agos. Astrid liep dan helemaal paars aan en dan spoorde ik haar aan om die oerkreet te geven en die scheet te laten.

Gelukkig is het bij de meeste rond 3 mnd ineens weg, en bij een enkeling is er meer aan de hand en zijn er ook vaak andere symptomen als uitslag..

Het gaat door merg en been dat gekrijs... zal niemand ontkennen..Succes!

16. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Lynn had/heeft dit ook heel erg. Ik ben sinds 2 weken overgestapt op friso comfort en ik zie een wereld van verschil. Ik meng dit nu met de gewone friso. Let wel op dat je kokend water gebruikt om de comfort poeder op te laten lossen en dat je afvult met koud water. Dit is een dikkere voeding. Lynn drinkt hem gemengd goed door de difrax fles. Anders zou je het hema flesje kunnen proberen.

Als Lynn tussendoor krampjes heeft, pak ik ze bij me. Neem haar op mijn arm (op haar zij) en vouw haar beentjes om mij heen, zodat ze zich niet kan overstrekken. Probeer haar het speentje te geven, want hoe meer ze huilt, hoe meer lucht ze binnenkrijgt en daardoor weer meer krampjes.

Verder is er helaas weinig aan te doen. Alleen maar hopen dat de 3 maanden zo voorbij zijn. Ik kijk hier ook echt naar uit. Dat wil n iet zeggen dat dan de krampjes meteen weg zijn, maar dan zijn de darmpjes ontwikkeld en kunnen ze wat meer hebben. Verder .... veel wiegen en troosten.

Succes.

Liefs Juud

17. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    Je zou eventueel ook ABC Dofilus kunnen proberen (bij de apotheek verkrijgbaar), dit helpt de darmflora van je kindje op orde te krijgen. Slaat bij onze zoon erg goed aan (hij is nu 3 weken).

Veel succes!

Groeten, Gaby

18. danielle41

27 feb 2006
    23
    0
    0
    Nou na een zware avond en nacht hebben we vanmorgen het cb gebeld en die zeiden ook probeer de friso comfort maar samen met de friso normaal en dan 2 schepjes gewoon en 1 schepje comfort en wat me aangeraden werd jaja venkel t ik weet dat dat afgeraden word door het voedingsentrum en ik heb het voedingscentrum ook gebeld over waarom het word afgeraden en dat is omdat het niet bewezen is dat het werkt bij darmkrampjes en dat er nog te weinig onderzoek naar gedaan is,5 jaar geleden mocht je het wel gebruiken toen werd het niet afgeraden dus dat vind ik een beetje raar wie weet hier meer van af.
    de venkel t is van milupa en is speciaal voor baby,s als het schadelijk zou zijn dan zou het toch niet meer verkocht mochen worden lijkt mij.

19. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Danielle, ik gebruik venkelthee en dat werkt bij Chenoa wel goed! De dagen daarna was de kramp duidelijk minder..

20. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Haaaaaai,

Ik geef Angelina de Sab Simplex druppels, was hier ook de hele dag krijsen ! Nu ik de druppels gebruik is het zo goed als over. Ze is veel vrolijker en rustiger.

Groetjes gabje

Deel Deze Pagina