Hoi Meiden, Vanaf wanneer zijn jullie met jullie kleintje gaan zwemmen? En welke zwemluiers hebben jullie daarvoor gebruikt?? Wij hebben vandaag een superstoer zwembroekje van Lief! gehad en nu willen we binnenkort toch wel een keer een poging gaan wagen. Hoor graag jullie verhalen en tips!
ik ben met haar begonnen met ouder kind zwemmen met 4 maanden. ze draagt hier een zwemluier van huggies met een zwembroekje er over. veel plezier het is erg leuk
wij zijn met de oudste ook met 4 maanden voor het eerst wezen zwemmen. wij gebruiken de zwemluiers van huggies en daar overheen een zwambroekje. is echt erg leuk! wil alleen wel als tip mee geven dat zo een kleintje snel moe is van het zwemmen, dus dat je je beter niet op een hele middag zwemmen moet voorbereiden (bij ons was ze het de eerste keren na een half uurtje ongeveer alweer zat)
hier va 4,5 mnd. ook de huggies met daarover een stoer hilfinger zwemshort.. onze knul heeft zn 1e "diploma"al gehaald hahahaha!!!
ik ga waarschijnlijk aankomende vrijdag voor het eerst met onze vent zwemmen! Het stond eigenlijk niet in de planning maar ons mannetje heeft last van stijve heupen en warm water is goed om die spieren lekker los te maken. Ik ben benieuwd. Doe je eigenlijk altijd een zwembroekje over de zwemluier heen? Ik heb werkelijk geen idee hoe dat gaat... xxxx
Ik ben met Irem gaan zwemmen sinds ze 8 maanden is ongeveer. Darvoor kwam het er niet van en ik vind het wel fijn dat we wat later begonnen zijn, ze hield het meteen een half uur vol en had er volgens mij ook wat meer aan dan de hele kleintjes van een maand of 3. Irem heeft altijd een zwemluier aan met daaroverheen een zwembroekje of zwempakje (is een heel gefrut maar staat zoooo leuk)
Ik ben met mijn kleine man naar babyzwemmen gegaan na zijn eerste prikjes.. Denk een week of 9/10? Hij vind het erg leuk en het gaat erg goed. Ik had zwemluiers van huggies, maar gelijk de eerste les vertelden ze dat we geen luiers om hoeven te doen, aangezien deze toch helemaal vollopen met water en het dan toch geen zin meer heeft. Dat kleine plasje in dat grote bad maakt ook niks uit. Moest alleen wel een zwembroekje hebben die de ontlasting wel wat tegen houd.
wij zijn met precies 3 maanden gaan zwemmen. Toen begonnen de lessen voor babyzwemmen. Ik had zo'n zwemluier van kruidvat en dan een LIEF! zwempakje erover. Ik deed er wel altijd iets over, ik vind alleen zo'n zwemluier zo armoedig staan.
ik ga met de kleine man beginnen met zwemmen als hij 2 jaar is dan zitten we halverwege de lente. ik doe dat bewust met het oog op de samenhang van oorproblemen en zwemmen. hij is dan wat ouder en sterker en het is dan minder koud. (we moeten lopend)
mijn meisje ging voor het eerst zwemmen mat 11 weekjes, ik hoorde ook via zp, dat ze na de eerste prikjes mee mogen zwemmen... Wel was het maar 15 minuten maar dat was lang zat voor haar, ze heeft de hele middag en een gedeelte van een avond liggen slapen haha!
Wij gaan binnenkort ook, de kleine zal dan een wek of 10/11 zijn. Wij hebben een zwembroekje met zo'n dikkere (plastic) laag erin. Ik ga geen zwemluiers gebruiken, aangezien dat geen nut voor plasjes heeft en verschrikkelijk vol loopt... En die dikke laag houd de eerste ontlasting wel tegen. Veel plezier!
Wij zijn met beiden kinderen met 3 maanden begonnen. Voor de oudste was dat te snel: Die hield het maar 15 minuten vol de 1e keren, daarna had ze het te koud. De jongste daarentegen hield het gelijk (2 weken geleden) 30 minuutjes vol (in een bad van 32 graden). Dat viel me niets tegen, aangezien ze ook een behoorlijk koukleum is. Ik heb altijd zwemluiers + badpakje/broekje aan. Plasjes gaan er inderdaad doorheen, maar poep houd het wel prima tegen. In het begin werd er niet zo vaak gepoept, maar nu ze groter is en wat langer in het water blijft (vanaf 1 jaar ongeveer) , gebeurde het nogal eens. In het ene bad is het verplicht, in het andere niet. Maar het belangrijkste is gewoon om te letten op verschijnselen van onderkoeling. Hoe warm het water ook lijkt, voor je kleine is het al snel koud. Sommige kindjes gaan echt huilen van de kou, andere worden juist heel rustig en passief, wat soms weleens aangezien wordt als teken dat ze het juist lekker vinden... Maar houd er rekening mee dat 15 minuutjes misschien écht al genoeg is voor je kleintje. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het prima gaat en gelijk 30/45 minuten, maar het hangt gewoon ook heel erg af van de watertemperatuur ter plekke.
een goede zwemluier loopt niet vol hoor, daar zijn ze voor. En bij ons in het zwembad was je ook verplicht een wegwerpzwemluier te gebruiken.
We zijn bij beide kids met 9 weken gaan zwemmen, na de eerste spuiten. We hadden van huggies de xs zwemluiers met een zwembroekje erover
Ik ben gaan zwemmen na het eerste prikje, geloof met een week of 11. Gebruikte eerst de zwemluiers XS van de Huggies (kortingsbon zat toen in de WIJ) en daar overheen zn stoere zwembroek. Nu gebruik ik de zwemluiers van de Kruidvat of de Dirx. Gaat ook prima en is een stuk goedkoper. Wij doen ouder/kind-zwemmen en de les duurt een half uurtje. Dat houdt hij vanaf begin af aan, prima vol. Nu blijven we soms nog wat langer poedelen, gaat prima. En daarna slaapt hij super! Veel plezier, geniet ervan.
Ik ben met 7 weken voor het eerst gegaan en ze vond het helemaal geweldig. Ik had een zwemluier bij prenatal vandaan. Die kan je thuis weer wassen. Deze heb je in verschillende maten en zijn in het begin erg handig. Later ben ik over gestapt op de weggooi zwemluiers van het kruidvat.
Als het verplicht is, dan heb ik natuurlijk geen keuze. Ik zal het ff navragen. @diddi: uitwasbare zwemluiers? Bedoel je deze? Prenatal Jongens zwemluier met streepjes Prenatal 83426
Ik ben met een maand of 3 gaan zwemmen en hij vond het vanaf de eerste keer al heerlijk. Ik gebruik altijd een zwemluier (Kruidvat) en daaroverheen een zwemshortje.
na de eerste prikjes ben ik met beide kids op babyzwemmen gegaan, sindsdien zwemmen ze elke maandag. Zwemluier, badpakje/zwembroekje erover. Vanaf een maand of 10-12 zwembandjes om de armpjes. Neem altijd genoeg hydrofielluiers mee, shampoo, douchegel, schone kleertjes en huidolie/bodylotion