Zwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amayo, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik ben een leek, maar hoe gaat zo'n les in het werk? En zijn er ook kindjes die het niks vinden? En is het niet erg koud, ook het aankleden erna enzo? Het lijkt mij een heel gedoe eigenlijk maar als ze het heel leuk vinden is het natuurlijk wel erg leuk om te doen. ...

Hebben net 4 weken babymassage achter de rug en ik vond het erg lastig om haar op tijd voor de les uitgeslapen en gevoed en al daar te krijgen en ze trok het vaak niet de hele les (1,5 u incl badje aan het eind). Maar ze heeft dan ook nog geen vast ritme.

2. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Wij zijn vorige week zondag voor het eerst gaan zwemmen met Dane. Hij had een zwemluier van kruidvat aan en daaroverheen een zwembroekje van snoopy :d. Hij vond het geweldig, na een uurtje had hij honger heb hem toen in een kleedhokje eten gegeven en daarna is hij nog een uur in het water geweest ;). Veel plezier met zwemmen!

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Meestal is babyzwemmen maar een half uurtje. Ze doen dan allerlei activiteiten spelenderwijs om je kindje watervrij te maken. En in de kleedkamers is het meestal erg warm dus ze koelen ook niet zo heel snel af. Ik deed altijd de maxi cosi meenemen. Dan deed ik eerst Tygo helemaal aankleden en dan legde ik hem in de maxi cosi waarna die meteen in slaap viel meestal en dan ging ik mezelf aankleden.

4. wij zijn gaan zwemmen toen jelle 3 maanden was. hij had toen een zwemluier aan van ik geloof huggies. maatje xs dat is de allerkleinste en alleen in een startpakket (incl. badcape) te krijgen bij etos.

wij gaan elke weet naar baby zwemmen dit duurt een halfuurtje en dat is echt lang zat. en bij de tweede "les" heeft hij al los onderwater "gezwommen". dit lijkt eng maar na de eerste keer vind hij het helemaal niet erg meer om kopje onder te gaan.
    dus wanneer ze vragen of je het wil zou ik het zeker doen. de eerste keer huilt hij/zij misschien eventjes maar de keren daarna niet meer althans Jelle niet.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoe het hier gaat:

Je komt binnen en kleedt je zelf om in de kleedkamer. Eventueel pel je je kindje vast uit het jasje, voor de warmte.

Daarna met kind in de maxicosi naar het bad. Daar hebben ze bij ons aankleedtafels + kussens. Kindje omkleden. Spulletjes op het kussen klaarleggen voor ná de les (shampootjes, hydrofiel doeken). En dan lekker aan het bad gaan zitten tot de les begint.

Half uurtje les.

Daarna lekker warm afdouchen. Kindje aankleden -eventueel met lange haren zelf vast een handdoek op je hoofd, zodat je je ukkie niet gelijk weer nat-drupt.
    Kindje in de maxicosi en dan zelf aankleden.

Ja - het is wat werk. Het is véél gemakkelijker als je iemand bij je hebt die lekker je kindje over kan nemen na het douchen en je kindje aankleedt zodat jij ook gelijk kan aankleden. Maar ach, als je de tijd hebt?!

Eventueel een fles mee naar het bad, zodat je naderhand in de horeca nog even een flesje (of later een fruithapje ofzo) kan geven en dan lekker naar huis waar je kindje úren kan slapen ;) van de inspannende les.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij ons zo ongeveer hetzelfde als Athina beschrijft. Ik ga samen met mijn moeder (die gaat gewoon zwemmen tijdens de les) dus dat is erg handig inderdaad. Verschil is dat er bij ons maar weinig aankleedkussens zijn dus je kunt niet je eigen spullen laten liggen, maar die gaan gewoon in de luiertas en vis ik er daarna wel weer uit.

Na de les gaan wij meestal niet meteen douchen maar eerst nog een beetje dobberen met een babyzwemband in het grote bad en even in de whirlpool, als Irem nog puf heeft tenminste. Met een baby mag je ook in het Turkse stoombad, daar warmen ze lekker van op (ik doe het niet want ik vind het zelf vreselijk, maar het schijnt voor de kleintjes wel prettig te zijn).

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hee fijn dank voor jullie verhalen :) Maakt het alvast wat duidelijker. Ik ga vast nog eens en dan hier nog evenmn nalezen :D

Dat onderwaterzwemmen vind ik wel eng trouwens!

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij zijn voor het eerst met dochter gaan zwemmen toen ze ongeveer een half jaar was. We gaan nu al bijna een jaar wekelijks zwemmen. Dochter vindt het leuk, maar ze heeft het heel snel koud. Na 20 minuten krijgt ze al blauwige handjes en lippen en tegenwoordig zwemt ze dan naar de kant, klimt erop en loopt naar de douche ten teken dat ze er genoeg van heeft ;). Dochter draagt een zwemluier van Kruidvat met daarover een zwembroekje, badpakje of bikini. Dochter heeft nog nooit gepoept in het zwembad, ik was haar zwemluier dan ook altijd gewoon mee zodat ik hem een paar keer kan gebruiken.

Deel Deze Pagina