waar was je de kleine mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bar, 18 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    waar wassen jullie de kleine mee? je hebt zoveel verschillende dingen voor je kleine voor in bad..
    Als ze net geboren zijn, wat doe je dan in het bad? Badmelk, badolie badschuim? en gebruiken jullie bodylotion?
    want ik heb allerlei dingen gehad van mijn vriend zijn oma, maar vraag me af of je het wel gebruikt

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Badolie, geen bodylotion, zo min mogelijk troep eigenlijk.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Ehm met je handen ;) . Nee grapje, vroeg ik mij eigenlijk ook al af want er is zoveel van dat spul!

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell gaat om de dag in bad danwel onder de douche, omdat hij anders teveel uitdroogt. De dag dat hij niet in bad gaat was ik hem met alleen water. Van wasemulsie en aanverwante zaken droogt hij alleen maar meer uit. Als hij in badje gaat, dan gebruik ik Weleda badspul (geen olie, maar iets anders) wat zijn huidje zacht maakt. Ook smeer ik hem in met bodycreme van Weleda. Verder gebruik ik eigenlijk geen producten. Ik heb wel van Balneum (ofzo) creme om te smeren als hij echt droog wordt. De velletjes stonden namelijk op zijn armen en benen en laatst ook op zijn gezichtje.

5. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb van alles, van zwitsal.
    In bad gebruik ik zwitsal badolie, of zwitsal welterusten badje.
    En als ik hem zo was dan heb ik van die zwitsal goedemorgen washandjes, of zwitsal wasschuim, zo'n fles met een pompje (soort mousse).
    Na het wassen smeer ik hem meestal in met zwitsal bodylotion.
    Je raad het al ik ben gek op de geur van zwitsal :)
    Voor de billetjes gebruik bepanthen zalf. Ik heb ook zinkzalf van zwitsal maar die vind ik niet zo fijn.
    De eerste week gebruikte ik trouwens vaseline op zijn billetjes, dan bleef de ontlasting er niet zo aan plakken!

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Toen Iman pas geboren was deed ik badolie of niets in bad.
    Wassen deed ik met wasschuim van zwitsal.
    Haartjes (iman had een ongeloofelijke bos) met shampoo 1 x per week.

Nu gaat ze elke dag in de douche, vooral nu ze hapjes krijgt hangt ze helemaal onder. De ene dag spoel ik haar alleen af.
    De andere keer gaat ze in bad met natusan weltrusten, of hoe ie, die paarse... Of in de douche was ik haar ook met natusan welterusten en haren nog steeds met zwitsel shampoo!

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik gebruik dus niks van Zwitsal. Het droogt echt enorm uit. Overigens gebruik ik wel de haarlotion van Zwitsal, puur voor t geurtje.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Badolie of nix. Iig geen zwitsal!

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb van weleda, de babyolie, heerlijk om te masseren. en spul van de da lijn. en welterusten badje. maar ik gebruik heel weinig zeep, en dan niet iedere dag. af en toe bodylotion. en zoals daphne zei, de haarlotion, want dat ruikt super. alleen ik heb die van da, ruikt net als zwitsal.

10. minke

minke Actief lid

Ik heb ook ontzettend veel spullen van Zwitsal in huis, maar gebruik het amper! Jibbe Jens droogt er heel erg van uit. Ik gebruik voor het badderen badolie van Natusan. Hij gaat trouwens om de dag in bad, de andere dag was ik hem met die washandjes van Zwitsal en haarlotion. Maar geen zeep, bodylotion en dat soort dingen.

Minke

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Je hebt ook balneum badolie extra vettend. Jaime had ook zo'n droog huidje in het begin, werkte als een trein.

Wij gebruiken nu afwisselend (de dame heeft zelfs badspullen van de babylijn van rituals..) rituals, sebamed, zwitsal (met eucalyptus als ze verkouden is).

12. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    wij gebruiken alles van zwitsal badolie shampoo en bodylotion

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik vind olie in bad altijd een beetje eng, omdat je kindje daar zo glibberig van word. ik smeer liever na het badje lekker in met olie.

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Noura wij smeren idd ook na het badje met olie.
    Maar die balneum extra vettend is niet echt dat ze er glad van wordt. Het water wordt wit..

15. Ja Balneum gebruiken wij hier ook!
    ook gebruik ik de balneumcreme voor het gezichtje als Kyan droge plekjes heeft.
    Dit werkt perfect! :D
    Wij wassen niet steeds met balneum en glibberig word hij inderdaad niet echt.
    verder gebruiken wij ook natusan

16. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Gberuik ook balneum in badje, maar niet iedere dag. Verder doe ik haar af en toe wassen met wasgel van zwitsal, maar ook dit niet iedere dag.

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zwitsal: badolie, badmelk, zeepvrije waslotion, vernix creme, baby olie, bodylotion, het is maar net waar ik zin in heb om te gebruiken.

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Doe Fynn om de dag in bad. Hij heeft een erg droog huidje en gebruik daarom badolie van Balneum. Verder ook de creme van Balneum voor z'n gezichtje (hij heeft daar veel droge plekjes). En de olie en balsem van Weleda.

19. Niet meer actief

ik heb alles van zwitsal maar dan ook echt alles, dus ik zie wel wat ik ga gebruiken als de kleine er is, mijn vorige twee doe ik ook nog steeds beiden met zwitsal dus weggegooid is het sowieso niet!

ik wil eigenlijk sebamed ook gaan proberen (zat in het prenatal pakket) heeft iemand daar ervaring mee?

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

in het begin gebruikte ik neutral zeep en badylotion om dat tamer een hele droge huid had en badolie hielp niet.

toen tamer ongeveer 5 mnd was ben ik gewoon weer verder gegaan met kruitvad produckten.

voor zijn haar gewoon shampoo, dan bodylotion, onder de oksles, achter zijn oren en in zijn nek vaseline en dan soms ook nog haarlotion.

smorgens een gewone creme voor zijn gezicht en dan nog haarlotion.

Deel Deze Pagina