Baby verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaMaHaN, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMaHaN

MaMaHaN Lid

11 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje van net 7 wkn is nu al bijna 2 weken verkouden. Ze niest veel, gelukkig komt er dan ook veel snot mee en kan ik dat weghalen met het neuspompje. Maar nu vraag ik mij af of het wel oke is dat ze al zo lang niest en snotterig is. Ze is verder vrolijk en lijkt er weinig last van te hebben en heeft geen koorts, maar ik vind het zo zielig. Ook weet ik niet goed wat ik haar aan moet doen als we naar buiten gaan. (wat ik zo min mogelijk doe btw) De 1 zegt niet te dik aankleden ivm het zweten/ koorts en de ander zegt juist dik aan te kleden..:( Is het normaal dat baby's zo lang verkouden zijn? En wanneer kan ik beter toch de huisarts bellen?

2. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Hey,

Mijn zoontje is ook flink verkouden geweest toen hij 5 weken was! Zolang ze vrolijk is en geen koorts heeft lijkt me niet dat je naar een dokter heen hoeft!
    Wat hier altijd wel hielp is luuf op de rug, buik en hals smeren en als het neusje echt dicht zit een zoutoplossing gebruiken (otrivin)
    Hoop dat ze gauw weer van haar verkoudheid af is, maar het seizoen zit ook niet helemaal mee.
    Over het aankleden gewoon zoals je anders ook zou doen! Dus niet extra warm of koud!

Liefs

3. MaMaHaN

MaMaHaN Lid

11 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dank je wel voor je snelle reactie. Ik begreep bij de apotheek dat je luuf alleen vanaf 3 maanden mag gebruiken? Maar het zit aardig los allemaal, dus heb dat denk ik nog niet nodig.

4. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Oh dat wist ik niet op het potje staat gewoon tot 3 jaar heb het bij mijn oudste ook altijd vanaf een paar weken gebruikt, een klein beetje kan niet veel kwaad lijkt mij.

5. MaMaHaN

MaMaHaN Lid

11 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee lijkt mij ook niet en er zijn veel dingen die ze pas va 3 maanden mogen, maar dat is vaak ook gewoon een vaste richtlijn lijkt me.

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Pipetjes van otrivin, werkt goed en niet zo prikkerig voor de neus als een spray... Je hebt er veel in 1 verpakking en dus langer houdbaar dan 1 spray... Succes!

7. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    De huisarts zei dat Luuf pas vanaf 6 maanden gebruikt mag worden en dat staat ook op mijn potje..... Onz zoontje van 4 maanden is ook al een hele tijd verkouden, zo'n dikke twee weken. Vind het ook erg lang duren allemaal.... Maar zelf ben ik ook al 3 weken verkouden, dus zo gek is het misschien ook weer niet.
    Je kunt alleen zo weinig voor ze doen. Nu heb ik het bedje omhoog en een ui op de kamer. En zo nu en dan neusspray.

Deel Deze Pagina