zwangerschap van 7 weken,maar op echo blijkt 5,5 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hoop42, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hallo..

ik heb even een vraagje: mijn man en ik hebben gisteren onze vroege echo gehad bij 6,6 weken.De echoscopiste ging aan het rekenen en volgens haar zou ik dan gisteren 7 weken moeten zijn.
    Toen gingen we de echo maken(inwendig) en het vruchtje was vrij klein...2 milimeter volgens haar,het hartje klopte mooi.Nog niet heel snel,maar kwa snelheid passend bij de afmeting van 2 milimeter.Volgens haar ben ik dus echt 5 weken en 5 dagen zwanger.Maar ik begrijp dat echt niet want mijn laatste menstruatie begon op 30 augustus en ik weet ook precies wanneer mijn eisprong geweest moet zijn.Ik teste al 1 dag voor NOD positief,dat was op 26 september.Ik maak me er een beetje zorgen om.De egoscopiste zei me dat alles klopte,maar dat ik gewoon minder ver ben,maar volgens mij en mijn man kan dat niet.Kan het te maken hebben met een late innesteling of kan het zo zijn dat als we over 2 weken terug moeten voor een echo dat het opeens toch wel allemaal klopt en ik dan toch 9 weken ben?
    Ik ben 42 jaar.

Alvast bedankt,

groetjes,Marijke

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Dat je minder ver bent kan komen door een latere bevruchting en ook een latere innesteling.

Als je over 2 wkn komt denk ik niet dat dan het vruchtje de afmetingen heeft van 9 wkn maar eerder van rond de 7 weken en 5 dagen.
    Het blijft natuurlijk meet werk en zo'n vruchtje is nog heel klein dus een kleine millimeter naar links of rechts kan zo weer een dag schelen.
    Dat is ook de reden dat de echo voor de uitgerekende datum tussen 10 en 12 weken wordt gemaakt.

Groetjes Ineke

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dank je wel voor je reactie! Ik hoop dat het dan allemaal meevalt.
    Sinds vanmidddag heb ik ook wat bruinverlies.Althans...bruin is het nog geen eens,het is meer zandkleurige witte vloed.
    Ik weet dat ook dat mogelijk is in de zwangerschap,dus zal proberen me niet te druk te maken.

Groetjes,Marijke

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Inderdaad niet druk om maken. Dit gebeurd heel vaak in de zwangerschap. Omdat alles beter doorbloed word dus ook de baarmoedermond, hier kan heel makkelijk een vaatje kapot gaan.
    Bruin bloed is oud en dus niet erg.
    Word het helder rood bel dan de gynaecoloog (ik zie in je banner dat je door onder controle bent)

Groetjes Ineke

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dank je wel....ik hoop dat het echt allemaal goed zit.:)

Deel Deze Pagina