Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Slimpie, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slimpie

Slimpie Actief lid

26 okt 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, ik heb ecen wat advies nodig. Ik heb op dit moment een prachtige dochter van 13 maanden en in juli verwachten wij ons tweede kindje. Ons prinsesje is dan 20 maanden. Hoe doen jullie dat als je even boodschappen moet doen? De baby in een draagzak? Of heb je een dubbele wagen? Ik zit daar echt nee. Wat als ik wil gaan winkelen, hoe neem ik dan twee kleintjes mee?

Nou laat me weten hoe jullie dat doen!

Groetjes

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Draagdoek/-zak idd, of een duo-wagen. Ik heb maar 1 kindje nog, maar ik zou zelf geen duowagen aanschaffen; mijn dochter gaat nu ook vaak mee winkelen in de doek, dus met een tweede zou ik gaan voor wagen + doek.

3. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een tweedehands phil en teds, een tweedehands kidsit achter de oude wagen en een tweedehands draagzak. Allemaal mogelijkheden dus..! Het is net wat jij fijn vind of waar je kindje aan toe is.
    Bij ons zit er trouwens 18 maanden tussen.

4. Slimpie

Slimpie Actief lid

26 okt 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn dus genoeg opties! Ik zat dus zelf aan een deaagdoek en wagen te denken maar welke draagdoek? Je hebt zoveel keus dat het er niet makkelijker op wordt

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Mijn zus heeft laatst een 2ling wagen gekocht. Baby ligt achterin een netje en broer van 24 maanden zit voorin. Ideaal.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kijk eens op www.babybij.nl , veel info en ze geven ook adviezen (bv welke doeken goede 'beginnersdoeken' zijn, welke doeken meer geschikt zijn voor wat oudere kinderen etc). Hier had ik in het begin een rekbare doek (TricotSlen van Babylonia), inmiddels gebruik ik een geweven doek (een van Didymos). Maar zeker eens op de site rondsnuffelen en bekijken wat je voorkeur heeft! (Ergonomische dragers zijn bv ook erg fijn! En vaak ook populairder bij vaders dan echte knoop-doeken.)

7. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik heb voor de oudste toen een kiddyboard gebruikt achter de gewone kinderwagen. Hij bleef prima staan en kon ook zelf meelopen als hij dat wilde.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij hebben een duo wagen via Mp gekocht (abc zoom), die wilde ik graag omdat ik een goede reiswieg wil en geen nestje en omdat ik keuze wil hebben hebben we ook een bondolino draagzak gekocht, daar kan de 2e vanaf de geboorte in en ik denk dat ik hem ook vaak binnen aan zal hebben om mijn handen vrij te hebben voor de oudste

Elise is ook 20 maand als de baby komt en echt niet dat die goed luistert en niet wegloopt in de winkel dus ene plankje is geen optie, daarbij wilde we ook graag een duo wagen voor lange afstanden

9. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Wij hadden een buggy bord aangeschaft. Verder ging de jongste dan in de draagzak. De oudste kon al redelijk goed lopen dus liep veel mee. Soms zo plannen dat je je handen vrij hebt om boodschappen te doen. Heb bewust geen duowagen gekocht voor dat eventjes. De oudste loopt nu alleen maar en wil niet meer in de wagen.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb een duowagen. Ik heb geen rijbewijs en mijn man is praktisch nooit thuis en heb geen zin om constant achter mn middelste aan te rennen of te wachten wanneer hij weer iets ziet ergens op straat. We moeten op tijd op school zijn en boodschappen moeten ook gedaan worden dus ben reuze blij met mn wagen. Zonder dat ding ben ik echt niks.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons zat er 21 maanden tussen en ik heb de eerste 4 maanden een draagzak gebruikt daarna een plankje achter de kinderwagen voor de oudste. Ging prima.
    Ik denk dat ik - als ik van het bestaan geweten had - voor die periode misschien ook wel een duowagen had willen huren. Toen zoon eenmaal zo 2 jaar was, was het niet meer nodig.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben 20 maanden verschil tussen de kinderen. Als ik met ze weg ga, dan loopt de oudste in 't dorp en de baby in de draagdoek. Gaan we samen weg, dan draagt mn man de oudste ( Nu 14 kilo ) en ik de baby. Als ik zelf naar de stad ga met de kids, dan zit de ouste in de wagen en de baby in de draagdoek.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben een duowagen aangeschaft. Ik doe alles lopend en maak regelmatig lange wandelingen. Manlief en oma zijn geen "dragers" en een plankje achter kinderwagen was voor ons geen optie. Ik heb een p&t promenade en die kan ik straks als monowagen ook gebruiken. Was wel een uitgave maar omdat hij als mono kan hebben we er wel heel lang plezier van! Ik heb onze mutsy verkocht en we kregen van mn schoonouders een bijdrage,dus kostte het onzszelf niet veel extra. X

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Bij ons was er een tweeling op komst dus daarvoor hadden we al een duowagen nodig. De oudste is 16 maanden ouder. Mijn man had ouderschapsverlof dus de eerste 3 maanden hebben we samen met een duowagen en quinny buzz gelopen. Toen hij weer aan het werk ging, de oudste was inmiddels bijna 20 maanden, hebben we de kiddyboard in gebruik genomen.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zat er indertijd ook krap 2 jaar tussen en toen ging de oudste mee op het kiddey board.Is toen heel goed bevallen.
    Tweelingwagen zou ik niet doen en al helemaal niet naast elkaar,Helemaal zo'n onding om je te verplaatsen in winkels.

Deel Deze Pagina