Veel flessen op een dag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merel69, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Zijn er nog meer baby's die veel flessen op een dag drinken?

Ik lees hier heel veel dat kindjes al op heel jonge leeftijd 5 flessen op een dag krijgen van 165 cc ofzo. Lijkt me heerlijk. Merel drinkt per fles ongeveer 90 á 100 cc en vaak niet meer. Zij komt dan wel 7 á 8 keer op een dag.
    Alleen 's nachts als ze zo'n 8 uur heeft geslapen dan drinkt ze wel eens 130 á 150 cc maar verder niet.

Ik vraag me af of er meer baby's zijn die niet veel kunnen/willen drinken per keer en zo ja ging dat later dan beter, langzaam naar minder flessen (of borst natuurlijk)?

2. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel is 2 weken jonger dan jouw kindje. Hij krijgt 5 flessen van 170 cc per dag. De ene keer drinkt hij ze helemaal leeg en soms laat hij ca. 10 of 20 cc staan. Het komt ook wel eens voor dat hij nog honger heeft dan kijgt hij 35 cc bij.
    Een aantal weken geleden zat hij nog op 6 flessen per dag maar ik moest hem overdag steeds wakker maken voor de fles. Ik heb hem een keertje 4 uur laten slapen en sinds dat moment zit hij overdag om de 4 uur (soms 3½ uur) en 's nachts op 8 uur. Zijn voedingsschema is nu 8.00 uur, 12.00 uur, 16.00 uur, 20.00 uur en 23.45 uur. Met overdag soms een kwartier/half uurtje eerder of later (afhankelijk van wel of niet slapen).
    Je moet kijken hoe je kindje het zelf aangeeft. Ze kan waarschijnlijk nog niet zoveel in 1 keer op en heeft daarom meerdere (kleinere) voedingen nodig. Het hangt er denk ik ook vanaf hoe zwaar je kindje is.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel weegt ongeveer 5 kilo nu.

Ze komt om de 2 uur en een kwartier ongeveer. Soms probeer ik dan wel te wachten met de fles door te gaan knuffelen/spelen, maar dat gaat niet door. Mijn meisje wil eerst eten en dan pas spelen en knuffelen.

Ik vind het niet erg hoor, het gaat zoals het gaat, ben er al aan gewend, maar sta gewoon verbaasd van de grote hoeveelheden die sommigen op kunnen al. Ben gewoon heel benieuwd of er meerderen zijn ide niet zoveel opkunnen.

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

Fleur is net zo zwaar als Merel en we zitten nu ook te tobben en vanalles te proberen qua voeding maar ze komt al lang niet meer 7 a 8 keer per dag. Van het begin af aan hebben we er altijd wel 3 uur tussen kunnen houden en sinds we bij een osteopaat waren ivm reflux, krampjes en onrustigheid/slecht slapen drinkt ze stukken beter en meer! Heeft Merel last van iets of eigenlijk niet?

Wat bij ons ook heel erg helpt met beter en meer drinken is de BFree fles die je op het internet kan bestellen www.hetrietje.nl. dr. Browns is hetzelfde en verkrijgbaar bij Prenatal. Maar goed, Fleur ging van weken lang op 100cc, een dag na de osteopaat naar 6 x 120 cc en 2 weken later (nu dus) gaat ze al richting 150 cc (precies niet 165 cc) maar daar is het probleem dat ik niet weet of ze het met 5 x 150 redt door de nacht. 6 x 150 lijkt me zo veel opeens. Sommige dagen doen we dus om en om 120 cc en 150 cc maar na 120 cc is ze niet echt meer tevreden en slaapt ze ook niet lekker daarna. Het is niet makkelijk he?

Lijkt me wel moeilijk als ze zo vaak komt. Heb je wel tijd voor jezelf? het geeft ook niet maar op een gegeven moment wel fijner als er wat meer tijd tussen de flessen zit toch? je zegt zelf dat ze soms wat meer drinkt als ze lang geslapen heeft dus haar maag zou het wel kunnen denk ik.

Ben benieuwd of er anderen zijn met hetzelfde schema als Merel en misschien tips voor je!

Succes en zo lang ze gelukkig is en jij het ook prima vind is er niets aan de hand toch? het komt vanzelf wel.

groetjes, marijntje

5. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    je zou evt eens een andere speen kunnen proberen op de fles.
    Dat wil ook nog wel eens helpen
    Groetjes Ariëlle

6. emmie

emmie Niet meer actief

seff is 1week ouder als jou kindje en zit op 4x 200cc, jeetje wat een verschil he?

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel mankeert verder niks (voor zover wij weten natuurlijk). De ene dag gaat het ook iets beter als de andere dag. Vlak voor haar 2e sprong dronk ze 6 flessen van 135 cc ongeveer. Toen kwam er een periode van slecht eten (de sprong dus) en 9 á 10 voedingen op een dag. Sinds een week is die sprong over en gaat het weer beter, 7 á 8 voedingen dus.

Het zal ook wel langzaam beter gaan, want de eerste weken was het echt nog veel erger. Dan waren we blij als ze 500 cc binnen kreeg op een dag en dat was nog te weinig. Toen had ze wel heel veel last van krampjes, maar dat is over sinds we pepti gebruiken. reflux..... heeft ze ook niet denk ik. Ze is verder heel vrolijk en gaat met sprongen vooruit. Ze wil gaan zitten, omrollen enz. Alleen lukt dat nog niet. Ze heeft praatjes voor 10 :D , geweldig, alleen het eten dat is nog wel eens moeizaam dus.

5 of 6 voedingen lijkt me heerlijk, het zit er alleen nog even niet in dus. ik heb ook allerlei spenen geprobeerd. Of er gaat 90 cc in binnen het kwartier of (heel soms) 150 in dezelfde tijd, dus de speen is wel goed denk ik....

8. Wen

Wen Actief lid

hoi hoi,

Even een vraagje over die Bfree fles. Omdat het drinken ook niet zo'n succes is bij Fabio hebben we ook zo'n fles gekocht, maar die speen is wel heel erg groot. Fabio lukte het niet om daarmee te drinken? Was dat bij jou geen probleem?
    groetjes, wendy

9. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi Wen,

Ja in het begin moest Fleur wel wennen. Ze was al niet zo'n held aan de borst kwa aanleggen maar we hadden thuis al avent voor het bijvoeden dus ze moest eigenlijk wel wennen aan een fles met brede hals. Ik trek altijd haar onderlip een beetje naar beneden als ze drinkt en maak de speen een beetje nat zodat die lipjes er goed omheen gaan. Uiteindelijk wordt die mond steeds groter dus het gaat wel steeds beter!

Ik gebruik trouwens een avent 2 speen in die Bfree fles (geef friso comfort dus dikke voeding..bfree speen gaat te snel), daar zuigt ze iets beter aan omdat die wat harder is, die van Bfree is wel fijn en zacht maar daar zuigt ze dus niet helemaal vacuum mee. Heb ook een bibi fles staan die niet zo breed is maar ik wil haar niet teveel opties geven anders blijven we aan de gang. Dit gaat goed zo.

Wel veel minder last van krampjes met die Bfree fles en ze laat meteen een goede boer na de fles zodat ze niet gaat zitten jengelen.

Succes! Marijntje

10. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ik zou je niet teveel zorgen maken. Kim dronk en drinkt nog steeds slecht. Zij heeft (bijna) nooit haar fles leeg gedronken. En dan praat ik over de helft laten staan. Toen ze 2 maanden was kreeg ze 6 flessen. We hadden de mazzel dat ze goed doorsliep, dus die waren over de dag verdeelt. Als ze dan een fles heel slecht dronk, bv 30 cc, kreeg ze de rest gewoon later. Dan toch maar wat meer flessen op een dag.
    Nu krijgt ze drie flessen en drinkt ze bij lange niet leeg. In het begin maakte ik mij zorgen, maar ze doet het er prima op.

11. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    kya krijgt sinds gister 5x150cc/5schepjes en moet zeggen dat ze het erg goed doet...na de fles een uurtje/1.5 wakker om te spelen dan valt ze in slaap en word ze 4 uurtjes na de laatste fles een beetje wakker...merkte dat ze met 6 flessen iedere keer net voor de fles in slaap viel...en dus voor de volgende fles niet wakker te krijgen was!..

Deel Deze Pagina