Hoi, Wij zijn op de laatste dag van onze vakantie aangeland, straks vliegen we weer naar huis. Op deze vakantie zijn we erachter gekomen dat dochterlief erg graag zwemt. Dat opzich is niets nieuws voor ons, we zijn bij 3 maanden al mer haar op babyzwemmen gegaan, dus ze was al compleet watervrij. Echter, wat ons opviel is dat ze uitgevogeld heeft dat haar armbanden (van die oranje dingen) haar laten drijven, en sindsdien was het hek van de dam ze wil alleen maar los drijven en ze "zwemt" als in, ze gaat op haar buik liggen en gaat met haar benen trappelen. Het liefst in her diepe en daar zal springt ze met haar 20 maanden (!!!!) zonder schroom in. Nu weer ik dat echt zwemmen pas vanaf 4 of zelfs 5 jaar is, maar baby zwemmen is ze gewoon overheen (teveel van hetzelfde, ze is er op uitgekeken). Is het normaal om haar vroeger op zwemles te doen? En zo ja, wat voor soort lessen zijn dat dan? Zo niet, wat kunnen we het beste doen, want nu liepen we de hele vakantie achter haar aan (goed voor de calorie verbranding) maar ze springt er zo in, met of onder bandjes en dat laatste vind ik eng eigenlijk. Iemand mer tips/ervaringen hiermee??
Hier hebben ze baby/peuterzwemmen van 0-4 jaar. Het jaar van 3-4 krijgen ze les richting zwemles en als ze de basis onder de knie hebben kunnen ze doorstromen naar zwemles met 4 jaar. Ik weet niet wat ze precies doen, maar er zijn zo kinderen die vrij vlot hun a-diploma hebben. De badjuf zei toen wel dat ze ook echt naar het kind kijken. Als een kind niet voldoende kracht heeft sturen ze het ook nog niet door naar zwemles. Wie weet hebben ze ook zoiets bij jullie in de buurt? Verder kun je natuurlijk zelf veel gaan zwemmen, maar op zwemles voor 4 jaar is bijna niet mogelijk (zei de badjuf) i.v.m. kracht.
Echte zwemles gebeurt pas na 4 of 5 jaar. Dan is het 'speelse' eraf en kunnen ze echt gaan leren. Ik heb zwemles gegeven en wij namen pas kinderen aan vanaf 5 jaar. Met 4 jaar merk je dat ze er langer over doen. Ik zou inderdaad gaan zoeken naar peuterzwemmen. Bij ons zwembad zijn er groepjes 0-0,5 jaar, 0,5-1 jaar, 1-2 jaar en 2-4 jaar. Misschien is er bij jullie ook zoiets?
Peuterzwemmen of peutersurvival (al is dat hier vanaf 2). Heel leuk dat survivallen: ga er met de jongste na de zomer mee beginnen.
Ik zou gewoon lekker zelf met haar gaan zwemmen . Iets van les is toch helemaal niet nodig? Gewoon lekker laten zwemmen en haar ding laten doen. Onze oudste vond en vindt zwemmen ook geweldig, vanaf 1,5 jaar samen met papa de wildste glijbanen af op vakantie (ik vond die glijbanen doodeng ).