Warmtebultjes die niet weggaan, geen warmtebultjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Saar22, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb nog geen vlekjes(behalve hand voet mondziekte) aan de hand gehad tot vorige week. Toen zoonlief onder de bultjes kwam te zitten dacht ik ach dat is de warmte. Ondertussen is het alweer een week minder warm weer. En de bultjes gaan niet weg. Sommigen zijn wit, anderen rood. Er zitten er ook bij die wat groter zijn, maar dat zou dan ook een muggenbult kunnen zijn.
    Kunnen dit nog warmtebultjes zijn of is het toch iets anders? Hij is verder niet ziek, ook niet geweest en heeft er naar mijn idee ook geen jeuk aan. Hij is wel heel erg moe, maar goed hij kan ook aan het leren/groeien zijn. Maak me dus niet erg veel zorgen, maar ben gewoon benieuwd naar wat dit dan zou kunnen zijn.

Bijgevoegde bestanden:

2. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee.. heb je andere lotion o.i.d. gebruikt waar hij misschien op reageert? Hoop dat het snel wegtrekt!

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Is het geen zonneallergie?
    Mijn zoontje heeft vorige week vrijdag lekker lang in het badje gespeeld. Ik had hem goed ingesmeerd, meerdere keren. 's avonds zag ik dat hij onder de rode vlekjes zat, maar niet verbrand was. De volgende ochtend waren die vlekjes nog niet weg. Het waren allemaal kleine bultjes geworden en hij had er wat jeuk aan. Nu zijn we een week verder en het is geloof ik eindelijk weg. een behoorlijk aantal dagen heeft zijn huisje heel raar aangevoeld door die kleine bultjes.
    Ik denk dat het bij mijn zoontje zonneallergie is. Het was de eerste keer dit seizoen dat hij met zijn blanke huidje in de zon kwam. Dat is denk ik te lang geweest voor hem.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

La85: Nee niks verandert.

Grietjenb: ik herken het niet zo als zonneallergie. Heb het zelf en dat zijn meer vlekken ipv bultjes. En dat jeukt echt verschrikkelijk.

Het worden ook eerder meer pukkeltjes dan minder.

5. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Ik vind het een beetje op allergie lijken. Ander wasmiddel of voor bepaald eten misschien?

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

MPS05: Geen idee wat het dan zou kunnen zijn. Heb niks veranderd in zijn eetpatroon.

Ik zie net wel dat hij ook een bultje op zijn lip heeft of dat hij op zijn lipje heeft gekauwd. Het zit overigens niet alleen op zijn romp. Hij heeft ook wat onder zijn haar, in zijn nek, op zijn armen en benen en op zijn wang. Het ergste is op zijn rug en buik, daar begon het ook. Nou ja als het eind volgende week niet weg is ga ik wel even langs de huisarts ivm de vakantie.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zal het er zo ook nog eens met manlief over hebben, misschien weet hij nog iets wat anders was.
    Kinderen ook:)

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Zo begon bij mijn zoontje 2 weken geleden zijn keelontsteking... Vlekjes/bultjes zaten er al een paar dagen (bouwden zich wel op) en ineens koorts en flink beroerd voelen. Dagen ervoor niets anders gemerkt aan 'm. Misschien zoiets? Anders even proberen te spieken in z'n keel om te zien of het rood is.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh daantjedubbel. Er heerst dus ook iets met bultjes etc. Nou even afwachten nog maar dus.

Mijn man kan ook niks bedenken wat hij anders heeft gehad als anders.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Mijn kinderen hadden twee weken terug ook ineens allemaal van die bultjes. Ze waren niet ziek en geen koorts, jeukte niet alleen onder de bultjes. Buik, rug en een beetje richting hals en wangen. Wel iets besmettelijks want de oudste had het eerst en een dag later de jongste. Vast een gek virusje ofzo.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ikkie: Ook gehad dus. Dochter had/heeft het ook wel maar niet zo heftig als onze zoon.

Deel Deze Pagina