Dag dames, Ik heb even een vraagje over het slapen van mijn dochtertje van 5 weken. Ik probeer haar sinds deze week af en toe in de wagen of in haar ledikantje te laten slapen. Voorheen sliep ze voor op mij of in mijn armen. Gezien ik nog een peuter van 2 heb rondlopen ben ik genoodzaakt haar ook eens weg te leggen. Ik probeer haar wakker weg te leggen, want als ik haar slapende weg leg wordt ze direct weer wakker en gaat ze hard huilen. Ik vind het nog heel moeilijk te zien wanneer ze moe is. Ik denk dat ik vaak al te laat ben waardoor het slapen niet lukt. Ik heb ergens gelezen dan maar ongeveer 60-90 minuten wakker tijd aan te houden. Nu was mijn dochtertje vanmorgen om half 9 wakker, heb ik haar gevoed. Toen om 9 uur in de wagen gelegd omdat ik ontbijt moest maken voor mijn zoon. Toen ik later keek was ze in slaap gevallen. Nu is ze net om 11 uur wakker geworden en heb ik haar gevoed. Nu geeuwt ze alweer en valt eigenlijk aan de borst in slaap. Dus binnen een half uur. Kan het dat mijn dochter echt maar elke keer een half uur wakker is?
Hier baby van vier weken waar ik ook graag een gebruiksaanwijzing bij had gekregen Zou haar gewoon wegleggen als ze geeuwt. Tis toch zoeken. zoonlief is in de ochtend minder lang wakker als in de avond. in de avond vaak huilen, maar denk soms ook dat we hem dan te lang ophouden. Kortom ook aan het zoeken. ik hou naar een uur wakker aan en leg hem dan weg zodat ik met mijn andere zoon wat kan doen. meestal huilt die dan twee minuten op volume 100 en valt dan voor een paar uur slaap. maar vaak denk ik, dit is het en dan werkt het een dag later weer anders! succes!
Ik kon t toen ook echt nog niet zien hoor, ik deed maar wat! Nu zie ik t aan rode slaperige oogjes, in de oogjes wrijven, van mij wegkijken, jengelen, niks meer leuk vinden en gapen. Heb je al geprobeerd haar te dragen in een doek of zak? Daar gaan ze meestal heerlijk in slapen en je hebt je handen vrij. Hier werkte t goed! Oja en een half uurtje is zo gek nog niet hoor, zeker als je borstvoeding geeft
Het is lastig om erachter te komen wat werkt, dat weet ik. Mijn zoon gaapte al na 10 minuten als hij wakker was. Maar dat het zomaar kon zijn dathij nog niet moe was bij gaapje 1 stond niet in de rust en regelmaatreglementen. Ook merkte ik dat hij na een voeding heerlijk voldaan kon wegzoesen. Toen ik dus dat rrr volgordesysteem ben gaan loslaten, ging het veel beter. Ook hielp het om te accepteren dat hij nog niet klaar was om alleen in zijn bedje te liggen. Oh en een beetje aan te klooien mag. Dat is niet erg, niet schadelijk en je leert geen gewoontes aan waar je nooit meer vanaf komt. En nu het antwoord op je vraag: ja het kan! en dat kan morgen weer anders zijn.