test nog pos. hoe kan dat ?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by asjuh, Apr 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hoi Mirjam en Japke
    vorige week maandag een pos. test , maandag nacht gaan vloeien ik heb t/m donderdag goed gevloeid ...
    Donderdag kreeg ik vlaag van misselijk heid , en heb ik nog een test gedaan ...pos. ze hebben daarop bloed geprikt en de waardes waren zo laag 18 dat het zou duiden op miskraam , nu 3 dagen nadien voel ik me nog steeds zo ontzettend moe (herkenbaar uit vorige zwsch.) ..dat ik net ook getest heb ...het is nog steeds een hele duidelijke pos. test niet eens minder of zo .. ik voel me nu heel erg onzeker ...hoe is dat mogelijk als 1 apr. mijn eerste dag laatste ongi was , en ik op 24 apr. ging vloeien dat de urine test nog zo duidelijk pos. aangeeft??? word hier erg onzeker van
    sorry voor het lange verhaal

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Asjuh,

Wat vervelend. Het heeft even zijn tijd nodig om alle HcG hormoon uit je lichaam te laten gaan. Vandaar dat de test eventueel nog positief kan zijn. De klachten die je beschrijft, horen ook bij het herstel na een miskraam. Je lichaam heeft waarschijnlijk ook andere hormonen aangemaakt en die moeten ook uit het lichaam. Het duurt ongeveer net zolang als je zwanger bent geweest.

Mochten de klachten blijven, of je blijft ongerust en/of ruim bloedverlies gedurende meer dan een week houden dan zou ik je adviseren om even te overleggen met je huisarts of verloskundige.

Succes, groetjes,
    Japke

3. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    dank je wel voor je antwoord ..raar is wel dat ik sinds donderdag niet meer vloei ... en dat de bloedwaardes van 18 naar 120 was gegaan
    dus idd. was dat niet voldoende voor intacte zwangerschap ...vandaag hoor ik meer bij de Gyn.

groetjes astrid

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    volgens mijn gyn. kon hcg niet stijgen na een miskraam zeker niet van 18 naar 120 in 4 dagen dus ben ik nog zwanger ...over 2 weken een echo weer laten maken ..en afwachten hoe het verder zal gaan .....heb ik nu een verhoogde kans op nog een bloeding (of echte miskraam?)
    thx voor al jullie antwoorden
    asjuh

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Asjuh,

als de hCG waardes stijgen dan is er inderdaad sprake van een zwangerschap. Spannende tijd voor je. Je hebt geen verhoogde kans op een miskraam, wel wat meer kans op bloedverlies, blijkbaar is het allemaal zo rijk doorbloed bij jou, dat je gemakkelijk vloeit. Sterkte in deze spannende tijd.

Mirjam

Share This Page