ben ik langer zwanger of niet

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lillebi, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    hallo,

heb deze vraag ook op het forum gesteld en ga hem ook aan mijn vk stellen, waar ik 10 april heen moet, maar wil het nu ook graag vast aan u vragen.

11 februari heb ik mijn nod gehad, ik heb een cyclus van 25 a 27 dagen, voor die nod dacht ik dat ik zwanger was, misselijk, zere borsten, heb al drie kinderen en dacht het echt dat het nu raak was, testje gedaan 3 a 4 dagen voor de nod, ik dacht een heel vaag lijntje te zien, mijn dochter ook maar het leek ook op een schaduwlijntje, dus ik had zoiets van oke niet zwanger, toen kwam mijn nod op 11 feb. normaal ben ik 1 a 2 dagen beetje ongesteld, nu 4 a 5 dagen en met elke dag bloed, geen stolsels of buikkrampen, dus ik dacht gewoon ongie geworden.

flink geklust op 23 en 24 februari, dan zou ik mijn ei moeten hebben, maar de gevoelige borsten bleven de hele tijd, op 1 maart knapte ik van nieuwsgierigheid en heb weer een testje gedaan, en gelijk een licht roze streepje, de dagen daarna elke dag een donkerdere streep.

nu mijn vraag kan het dat ik al 6 dagen na ei een positieve test in handen had, of zou het toch zijn dat ik dus wel de maand daarvoor al zwanger was, maar die test te vroeg heb gedaan, dat verklaart niet mijn bloed van die dagen tijdens mijn nod, maar normaal heb ik stolseltjes bij ongi en die had ik nu niet.

sorry voor het lange verhaal, hoop dat ik mij een beetje duidelijk heb verwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lillebi,

ik vind het wle een beetje een lastige, want 6 dgn na je NOD is kort, maar het kan op zich wel. Wellicht is je eitje toch net iets eerder gesprongen of heb jij een hele korte luteale fase.

www.gezondheid.be stelt; Schommelingen in de duur van de cyclus situeert zich vooral in de folliculaire fase; de luteale fase heeft een tamelijk constante duur (11-14 dagen).

6 dagen is dus erg kort, maar ik meen dat het wel kan. Met name omdat je toch ongesteld bent geweest vorige cyclus, ook al zaten eer deze keer geen stolseltjes bij, want dat maakt niets uit.

Dus het blijft toch een beetje onzeker tot de echo, al denk ik dus dat je NOD van 11 feb wel een echte mesntruatie is geweest.

Groetjes Brigitte

3. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    Bedankt voor uw antwoord,

ik ben ook heel benieuwd, we wachten de echo af, ik had het er met mijn moeder nog over en zij zei weet je niet meer dat je zoiets ook bij de derde had, toen teste ik ook al zo vroeg pos. en kreeg ik ook een echo om te zien hoe ver ik was, alles klopte toen gewoon met de tijd die ik ook daadwerkelijk was. waarschijnlijk heb ik dus een korte fase wat u al aangeeft.

we wachten het gewoon af, :D

4. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    ik heb toch nog een vraagje hierover, kan het zo zijn omdat ik al zo vroeg positief teste dat dat komt omdat ik meer hcg aanmaak en dat dan de kans op een tweeling groter is, of is dit een fabeltje, mijn moeder kwam hiermee aan zetten sindsdien zit ik hier toch wel over te dubben, mijn opa is een tweeling en aan zijn kant zitten meerdere tweelingen, het laat me niet meer los, aangezien deze beeb het vierde kindje van ons wordt.

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lillebi,

dat zou inderdaad kunnen ja. Hoeft helemaal niet, maar het kan wel. Blijft allemaal spannend tot de echo.

Groetjes Brigitte

6. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    Weer bedankt voor uw antwoord! ik ga morgen mijn eigen VK bellen en vraag of ik eerder een echo mag krijgen, wil het nu allemaal wel weten ;) zodra ik meer weet dan laat ik u het antwoord nog even weten.

nog een prettige 2e paasdag.

Deel Deze Pagina