Zwemmen

Discussion in 'Zwangerschap' started by veertje, Jun 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Ik geloof echt niet dat een zwembad een miskraam kan veroorzaken.
    Ik ga ook gewoon zwemmen en niets aan de hand.
    Er bestaat zelfst zwangerschapszwemmen.
    Ik denk eerder dat het al mis is.
    Dus ik denk dat het ook wel mis was gegaan als je niet was gaan zwemmen maar dat het dan misschien later was gebeurd.

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    kan niet anders dan zeggen dat ik het 200% met je een ben... ;)

3. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

May 28, 2006
    692
    0
    0
    Ik ben een super viespeuk dus ik blijf zoiezo ver weg van (in mijn ogen vieze) meertjes :D
    Maar als ik zwanger ben blijf ik wel lekker zwemmen (in een zwembad) hoor :D
    iedereen dus veel zwem-plezier deze zomer ;) :D

4. Stampertjuh

Apr 3, 2006
    5
    0
    0
    Verkoopster
    Den Haag
    Ik had fftjus een vraagje mag je als je zwanger ben in de zee zwemmen en naar de sauna

weet iemand hier wat meer over

5. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Als je voorheen ook altijd naar de sauna gaat wel, als je anders nooit ging liever niet dan.

6. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

May 24, 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Maar met blauw alg komen ze er wel vaak veel later achter!! Dus ik zou wel oppassen!

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

In de zee mag je gewoon zwemmen en naar de sauna ook, alleen is het beter als je van te voren ook al ging, zodat je lichaam eraan gewend is. Je moet sowieso naar je lichaam luisteren en eruit gaan als je lichaam het aangeeft!

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb mijn verloskundige gevraagd of je mag zwemmen in meertjes en ze zegt dat het geen kwaad kan..Maar toch heb ik er nog steeds mijn twijfels een beetje bij maar toch, ze zegt dat het echt geen kwaad kan..

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier gewoon in nederland kan het geen kwaad. Stel dat je naar Egypte ofzo zou gaan dan kun je als je niet ingeent bent beter niet in zee gaan ivm hep.a geloof ik. Dat hebben ze toen tegen mij gezegd toen ik op vakantie naar Egypte ging. Maar hier in NL kan het geen kwaad, dus zwem ze en veel plezier!![/quote]

Hepatitis A krijg je niet van zwemmen in de zee.
    Kijk hier voor meer info: http://members.home.nl/rikter/hepa.htm

10. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    LAAT JE NIET ZO GEK MAKEN!

Net zoals sommigen alles wat ze aan eten voorgeschoteld krijgen in twijfel trekken...je bent zwanger en hier moet je rekening mee houden maar asjeblief...het leven gaat gewoon door.
    Sorry hoor, maar wordt hier af en toe zo moe van.

Zwemmen is juist hartstikke goed voor je tijdens de zwangerschap. En waarom zouden zwembaden anders speciaal zwangerschapszwemmen organiseren?!

Zwem ze!

11. Niet meer actief

als jij je twijfels hebt, ga je toch gewoon NIET zwemmen! Je moet doen wat voor jouw GEVOEL goed is. Luister hier goed naar en laat je niet gek maken. Als jij het niet vertrouwt (om welke reden dan ook) ga je niet. Straks als je kindje er is zul je ook die besluiten veelal op gevoel doen.. Tuurlijk zijn er boekjes en internetpagina's voel.. Maar je instinct (als die ontwikkeld is) werkt vele malen beter. Vertrouw daarop!

12. Niet meer actief

hoi hoi iedereen
    Nou poging 2 (had dit bericht in een verkeerd onderwerp geplaats :oops: )Ik weet niet of er al een topic hier over is (dacht dat ik het een keer had gelezen maar spoorloos verdwenen..???)
    Ik stel mijn vraag toch maar even....
    Dit weekend zal het weer zeer warm worden en daarom wil ik graag verkoeling in het water zoeken...
    Nou is dit gewoon natuurwater....
    Zou dat schadelijk zijn ivm bacteriën enzo..??
    En is het koude water ook schadelijk voor mijn ongeboren babsje...??
    Ik durf het water niet meer in te gaan stel je voor dat er wel iets mis gaat....wil er 100% zekerheid over hebben....
    Hoop dat er iemand is die me daar antwoord op kan geven...

liefs sas

13. Niet meer actief

nee, niet gevaarlijker dan voor iemand die niet zwanger is...Dus gewoon lekker gaan zwemmen! Je kindje zit goed ingepakt hoor!

14. PGirlie

PGirlie Actief lid

Feb 26, 2006
    101
    0
    0
    Afgelopen dinsdag naar verloskundig geweest en omda tik verschillende dingen lees over zwemmen in buiten water was dit dus mijn enige vraag aan haar.
    Ik zwem bij elke spat zon en met temp boven de 20 graden elke dag in de rivier (merwede)
    Dit kan absoluut geen kwaad. De baby zit helemaal afgesloten en er kan niets bij.
    Dus al die verhalen dat het kwaad kan...????? Iedereen meot het voor zich weten maar ik heb vertrouwen in de kennis van de verloskundige en de bescherming van mijn lichaam voor het kindje.
    In een zwembad met chloor zwemmen vind ik persoonlijk veel smeriger. Stel je voor dat het water bij het kindje zou kunnen ( wat neit het geval is) dan zouik toch liever neit willen dat het in aanraking komt met chloor :(

15. Niet meer actief

Nou ik heb alles even doorgelezen en.........ik ga lekker zwemmen morgen.....
    Ik ga zwemmen in een plas waar streng controle op blauwalg ed is dus de kans dat iets mis gaat is nihiel denk ik.....
    Ik ga genieten van het koele water dames.....
    Hoop dat jullie het allemaal (die al wat verder zijn) ook kunnen uithouden met de dikke buiken want het wordt weer zeer warm begreep ik :(
    En iedereen die ook gaat zwemmen veel plezier......

liefs sas

16. Niet meer actief

ik ben dan nog niet zo heel ver wat betreft weken maar ik houd het soms ook niet meer uit in die hitte pff... 2 week trug toen het zo heet was en benauwd liep ik gewoon met een theedoek met ijsklonten rond om mezelf steeds wat af te koelen, ik had het gewoon niet meer pff...

veel plezier!

17. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik kan sinds dat ik zwanger ben niet meer tegen warmte, voordat ik zwanger was zat ik uren in de zon, nu krijg ik het al warm als ik er aan denk dus ik ga dit weekend ook lekker verkoeling zoeken :D

18. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    zover ik weet raden ze stilstaand water af... vanwege bacterien idd

Share This Page