Met de bus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anique, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik wil graag gaan babyzwemmen met Can als hij er oud genoeg voor is, maar daarvoor zal ik afhankelijk zijn van de bus. Dit lijkt mij vrij lastig met een baby, maar toch wil het graag gaan proberen..
    Wie gaat er nog meer wel eens met de bus met een baby'tje, en hoe vervoer jij je baby? Ik woon trouwens in Almere.. misschien zijn er zelfs moeders die ervaring hebben met het bus-vervoer in Almere met een baby..?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan zou ik de kleine in n draagzak mee nemen of in n buggy, deze is makkelijk(er) te tillen dan. Geen ervaring met de bus, maar wél met de trein. Vandaar de buggy ;)

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik ga heel vaak met de bus de wagen ging er in de buggy nu ook. ik heb geen problemen ermee. je moet alleen ff kijken of je voor erin past anders moet je er achter in. suc6

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik ga nooit met de bus dat komt omdat je hier tegenwoordig je kind uit de wagen moet halen en de wagen moet inklappen, ik weet niet of dat tegenwoodig overal is.
    Ik vind de tip van een draagzak wel een goeie, ga ik bij de volgende ook doen :D

5. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    ik ben een bus ganger. ben nu meerdere malen met de bus geweest en gaat prima.
    De bus chauffeur of iemand uit de bus helpt met de wagen in de bus te doen. (pak wel bij achter in de bus stappen delinker kant van het trapje die is voor kinderwagens gemaakt de rechterkant is smaller. of een service bus die zijn standaard net zo laag als de stoep daar rol je hem zo in.
    En je baby gaat gratis mee he ook wel handig.
    Maar met een draagzak zou welo handiger zijn, heb ik nog niet gedaan ga ik wel snel proberen.

6. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik kom ook uit Almere.Ik ga regelmatig met de bus en gewoon met de bugaboo.Het enige nadeel is alleen dat er niet meer dan 2 buggy's/wandelwagens in de bus mogen.Verder is het heel makkelijk.Je kan met de wandelwagen zo de bus in rijden dus je bent niet afhankelijk van de chauffeur of andere reizigers die jou moet helpen. Het scheelt ook dat we stempelautomaten in de bus hebben staan zodat je niet helemaal naar de chauffeur hoeft te lopen en de wagen alleen achter hoeft te laten.

groetjes sarita

ps waar ga jij trouwens babyzwemmen?

7. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik ben ook afhankelijk van het openbaar vervoer.
    Als ik ergens heen moet en m'n vriend is er niet, ga ik lopend, of als het iets te lang lopen is, ga ik met de bus. Dan neem ik Kyano mee in de maxi cosi.

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik heb ook regelmatig met Yara gereisd met de bus. Gaat prima! Het is allemaal wel 'rolstoelvriendelijk' en daardoor dus ook 'wandelwagenvriendelijk'.
    Gaat prima dus!

Succes en geniet van het babyzwemmen!

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier hoef je gelukkig je kind niet uit de wagen te halen belachelijk vind ik dat kost alleen maar meer tijd baby eruit en dan hoe klap je je wagen in met je kind in je armen?

10. Marlous

Marlous Niet meer actief

Doe dit ook al vanaf dat ze een week oud is, gaat prima! De bussen van Connexxion zijn heel laag achterin, dus je kan er zo inrijden.

11. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Ik ging hier ook veel met de bus. De busjes zijn hier alleen heel klein! De buggy werkt dus vaak niet. Nu het groter is neem ik vaker de taxi. Voor de draagzak vind ik hem te zwaar worden.

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ga ook regelmatig met de bus (nu niet want er is staking ;( ) en dan heb ik mijn zoontje in de draagdoek. Ik vraag wel altijd gewoon of er iemand voor me wil opstaan als het druk is want anders vind ik het eng.

13. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik ga regelmatig gewoon met de wandelwagen in de bus en dat gaat prima, je kunt er zo in rijden. Hier hoef je de wagen niet in te klappen ofzo dus Mike ligt altijd heerlijk te slapen! Ben trouwens ook alleen met Mike naar het babyzwemmen gegaan, dat vond ik wel lastig met omkleden enzo. Verder had iedereen iemand mee die aan de kant bleef kijken en de baby na het zwemmen kon aankleden. Mike had het na het zwemmen even gehad en was erg aan het huilen en ik stond daar maar te druppen..

14. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    mijn wagen pastte dus niet in de bus (bugaboo) en er reed een touringbus regelmatig...echt niet handigdus...wagen moest onderin de bus in de baggageruimte en mijn zoontje op schoot...echt super eng want hij reed ook nog eens niet echt prettig....
    dus draagzak is denk ik beste idee...en eeen buschauffeur die niet scheurt dan:)

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haha ik heb een tijd terug ook een topic geopend over de bus. Vond het doodeng! Nu gebruiken we de bus regelmatig, als ze niet staken tenminste...

Na een paar keer samen oefenen ga ik ook wel alleen nu. Scheelt dat onze wijk heel kinderrijk is en er vaak nog wel een kinderwagen staat. Ik wacht tot iedereen een kaartje heeft gekocht en ga dan pas betalen. Chaffeurs hebben tot nu toe altijd nog gewacht tot ik weer bij de kinderwagen was. Gaat allemaal prima, al lijkt het supereng van te voren ;)

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben totaal afhankelijk van de bus.
    Bijna iedere dag ga ik we met de bus, of de randstadrail (die ishelemaal ideaal)

Tja soms is hij bomvol en dan moet ik op de volgende bus wachten, daarom ga ik altijd vroeger weg dan het moet, ik hou daar dus rekening mee.

Trouwens ik zou niet op hulp van de andere mensen vertrouwen, ik heb heel wat lopen klooien en dan kijken ze je aan, en laten je gewoon verder klooien. Zo vriendelijk, als ik dan echt een pestbui heb, zeg ik meestal: bedankt voor de hulp

MAar verder is het allemaal prima te doen hoor.

17. Anique

Anique Niet meer actief

oh dat is wel heel fijn zeg! :D

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben sinds ik met mijn zoontje met het openbaar vervoer reis wel een stuk mondiger geworden wat dat betreft. Ik vraag gewoon in het algemeen van zou ik even mogen zitten. Of zou iemand mij even willen helpen o.i.d. Dan is er altijd wel iemand die zich aangesproken voelt.. ;)

Deel Deze Pagina