iemand ervaring met NEXIUM?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miyamora, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    Ik snap het egt ni meer.. Mn dochtertje met verborgen reflux neemt sinds 2 weken nexium korrels.. Wij geven het in de avond voor haar laatste fles.. Dan kan ze lkkr doorslapen leek me.. Het ging supergoed tot vandaag.. Ineens weer onrustig, krijsen kokhalzen en zelf de nexium kwam nr boven!! Doe ik iets verkeerds? Wanneer geve jullie ht medicijn?

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Wij gaven het altijd 's ochtends, vlak voor de eerste fles. Hoe maak je het klaar en geef je het?

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij gaven het tussen twee flessen in. Met een spuitje, opgelost in water.

Als dit een paar dagen duurt, misschien navragen of de dosis verhoogd moet worden?

4. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Wij gaven het 20 ,minuten voor de eerste fles. Klaar maken in een borrel glaasje, dan in de 1-2-3 speen gieten en op stand drie er uit laten zuigen.

Onze zoon reageerde in eerste instantie goed op de nexium, maar later niet meer. De reflux kwam door KMA. De combi nexium en neocate voeding was wel voldoende

5. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier geven we het voor de laatste fles.
    15 cc water, nexium 10 mg erin roeren en in een spuitje langzaam naar binnen gieten.
    En daarna de fles erachteraan.

Door de voeding word afgeraden door artsen ivm een bijsmaak dan aan de voeding en baby's kunnen dan de fles gaan weigeren omdat ze het niet lekker vinden.

6. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    Wij deden het eerst ook in een spuitje, nou dat werkte voor geen meter! Ze wou het niet doorslikken en huilen huilen huilen en ondertussen ook verslikken.. Dus we doen het nu eigenlijk net als sietske.. Mr dan in een klein maatbekertje.. 15cc water en dan het zakje 10mg erin roeren ff laten staan en dan in een papspeen van dr Brown.. Zo slokt ze het makkelijker naar binnen.

En als klap op de vuurpijl.. Ze kwam weer es om 3uur voor de voedig.. Terwijl ze al dik 4 weken doorslaapt.. Enig idee of dit ermee te make kan hebben? Miss dat ze door last van het zuur wakker is geworde en dan gelijk honger krygt?

7. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hoeveel mg krijgt ze?? Het kan zijn dat het niet genoeg is, hier kreeg onze kleine man eerst 7 mg (jaja gepuzzel om dat uit te rekenen) en de kinderarts heeft daarna besloten dat hij gewoon op 10 mg gezet werd en we zagen meteen verbetering.

8. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    Mn dochtertje krijgt 10mg.. Ik vond ht eerlijk gezegd teveel voor zo een kleintje.. Mrgoed het leek wel te helpen.. Nou vannacht geen last gehad gelukkig hopelijk was het maar eenmalig want de nexium verhogen zie k nie zo zitten..

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan het niet zijn dat ze gewoon even niet lekker was? Niet alles is direct weer reflux of niet-werkende medicatie he? ;)
    Hier ook nexium, maar als de dame niet fit is, heeft ze gewoon meer last dan anders.
    Nexium verhogen lijkt me idd niet handig, maar ook niet nodig.
    Wij hadden hier eerst een half zakje, wat in eerste instantie goed ging. Na een aantal weken, (week of 4-5), toch weer meer last en sindsdien twee keer per dag een half zakje: door te spreiden werkt het hier beter.

10. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    Ja je zou wel ns gelijk tis nie meer voorgekomen dus.. Mja k ben zo een paniekzaaier haha kben ook aant denke om dat te doen 2x een half zakje.. Maar doe jy het vlak voor de voedING? En dan een smorgens en een savonds?

11. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    In de bijsluiter van Nexium staat dat dit medicijn niet gegeven mag worden aan kindjes onder de 1 jaar. Was voor mij een reden om dit niet te gebruiken en een ander medicijn te kiezen.. Ik snap niet dat dit medicijn dan wel zo veel wordt voorgeschreven aan kleine baby's. Of waarom dit in de bijsluiter staat, als zo veel baby's het krijgen. Het is natuurlijk maar hoe je het bekijkt. ;)

Verder geen ervaring dus met Nexium :) maar zoals iemand al zei, als je kleintje een keer niet lekker is hoeft dit ind niet aan het medicijn te liggen.

12. raspberry

Eerder wel, nu een beetje hoe het uitkomt. Als ze al erge honger heeft, is nexium voor de voeding geven geen handige, want dan krijst ze alles bij elkaar van de honger en is nexium toedienen een ramp.

En idd, een keer 's morgens en een keer 's avonds.

13. raspberry

Dat klopt, maar bij veel baby's werkt zantac niet of onvoldoende.
    Onze dochter mocht gen zantac, bleek, omdat dit hartritmestoornissen kan veroorzaken en die heeft ze van zichzelf al. Zantac bleek het erg in de hand te gaan werken :( Dus toen toch maar nexium...

Deel Deze Pagina