Ik heb al eerder een topic hierover geopend maar nog steeds slaapt mijn zoontje weinig/moeilijk. Hij past nu ook niet meer in de wieg dus zal hij ook 's nachts in het grote bedje moeten slapen. Met de wieg kon ik tenminste nog schommelen als hij echt niet kon slapen(zelfs dan slaapt hij niet altijd makkelijk). Hij wordt veel wakker en ben er best veel mee bezig om hem in slaap te krijgen. Ik weet echt geen goede manier om hem goed te laten slapen, heeft iemand een idee?
Ja, hij heeft een speen. Die gooit hij sinds een paar weken ook veel uit. Als ik hem op zijn buik leg wilt hij zijn hoofdje optillen, dan valt hij niet in slaap. Inbakeren hebben we in het begin gedaan tot ongeveer 2,5 maanden. Daarna leek het even beter te gaan. Ik merk wel dat hij zich idd veel wakker houdt met zijn armpjes, maar hij rolt ook al een beetje dus dan is inbakeren volgens mij niet meer goed.
Nee idd, dat klopt. Hmm.. Lastig hoor! Mijn zoontje is in het begin ook heel veel wakker geweest, met 11 maand sliep hij eindelijk door! Wel al om half 7 wakker, maar alles is beter dan 4x eruit 's nachts.. Wij hebben ook eigenlijk alles geprobeerd.. - eerst bakeren, ook rond 5 mnd afgebouwd - dikke slaapzak, dunne slaapzak - buik slapen (doet ie nu nog) - meerdere speentjes in bed - wel deken, geen deken - knuffels in bed, knuffels uit bed - nachtlampje - extra flesje 's nachts (tot 5 maand dacht ik, daarna ging hij hem weigeren) Nu slaapt hij gewoon, zonder poespas, geen lampje, een deken en gewoon in de pyjama. Geen idee wat hem nou heeft laten doorslapen. Misschien toch de extra speentjes? Succes hoor!
Mijn dochtertje is dan wel een stuk jonger maar zij sliep vanaf dat ze 2 weken was tot afgelopen week ook bijna niet. Heb van alles geprobeerd. En ik wilde absoluut niet inbakeren. Maar aangezien ik de hele godsganze dag bezig was om haar in slaap te krijgen en s'nachts de hele nacht zowat opwas met haar ben ik toch maar overstag gegaan. Ze ligt nu al 3 dagen/nachten ingebakerd in bed en ze slaapt als een roosje! Nu al 3 nachten dat ze doorslaapt van 23.00uur tot 07.00uur. Heerlijk! Had ik veel eerder moeten doen.
Hier ook na heel veel in slaap wiegen, toch ingebakerd....maar hij rolde ook pas echt om met 7 maanden. Is er geen mogelijkheid om hem "vast te leggen" terwijl hij ingebakerd ligt? En als hij nog niet helemaal rolt, dan zou ik hem gewoon nog proberen in te bakeren.
Mijn zoontje tilt op de buik ook altijd even zijn hoofd op. Als hij dan moe genoeg is gaat hij slapen. Inslapen kost op de rug ook tijd, alleen kunnen ze dan hun hoofd niet optillen. Dus misschien eens langer proberen? En weet je zeker dat er niets medisch is? Of even bij de ha of osteopaat langs?
Bedankt voor de reacties @Miireii: Ja het is moeilijk, hier ook van alles geprobeerd. Maar nu vanmiddag heb ik hem in bed gelegd en even laten ''jengelen'' zoals ik ergens had gelezen en hij viel wel uit zichzelf in slaap! Hij was tussendoor nog wakker geworden. Maar ik hoop dat het zo blijft. Vooral vroeg in de ochtend is het hier moeilijk, hij krijgt zijn voeding meestal rond een uur of 7 en daarna slaapt hij bijna niet meer, soms nog een uurtje/anderhalf uur maar dan blijft hij wakker. Vooral overdag zijn het hazenslaapjes. @Sjanienu1: Wat fijn dat het inbakeren werkt In het begin heb ik mijn zoontje ook ingebakerd en het werkte een beetje, hij werd toen evengoed wel wakker en hij vond het niet altijd prettig om ingebakerd te liggen. @ Mama van Sem:Het Ik heb gelezen dat vastleggen niet mag, en inbakeren werkt wel een beetje maar ook niet helemaal geweldig. @Jois: Hij houdt het echt lang vol en wil ook proberen vooruit te komen. Hij heeft waarschijnlijk ook reflux maar daar al medicijnen voor dus de pijn daarvan is weg(merk ook dat hij daar geen last meer van heeft). Voor de rest zou ik echt niet weten wat het zou kunnen zijn. Ik ben al een aantal keren bij de ha geweest en over het veel wakker zijn werd gezegd dat het erbij hoort.
Het was maar 1 keer en gisteren ook 1 keer dat hij op een gegeven moment uit zichzelf in slaap viel. Maar voor de rest als ik hem een kwartier ongeveer laat jengelen/huilen gaat hij vanzelf heel hard huilen en daar stopt hij niet meer mee Het is erg vermoeiend als het bijna niet lukt om hem in slaap te krijgen. Vooral na zijn voeding vroeg in de avond ben ik een paar uur met hem bezig.. Weet echt even niet wat ik ermee aanmoet en heb al best veel geprobeerd, en uiteindelijk na een tijd wiegen valt hij wel in slaap maar dan moet ik wel heel stil zijn anders wordt hij weer wakker.
Wat tips die bij ons werkte: - Wachten tot hij echt moe is. Ze zeggen altijd dat je je kind bij de eerste tekenen van moeheid op bed moet leggen. Onze zoon lag dan een uur in zijn bedje voordat hij in slaap viel. Sinds ik hem pas op bed leg als hij echt gaat jengelen van moeheid, slaapt hij 10 keer beter in. - Een doekje over zijn ogen leggen. Het zet er niet zo fijn uit en je moet het doekje ook weer weghalen als hij slaapt, maar hier werkt het als een tierenlier. - Voor het na bed brengen met hem knuffelen. Hem lekker tegen je aan leggen, liedjes zingen enzo. Totdat je ziet dat hij gaat soezen en dan op bed leggen. Hier is het onderdeel van het ritueel en ik merk dat hij nu al weet dat hij gaat slapen als ik hem op een bepaalde manier tegen me aanleg. - Een knuffeltje of doekje in de handen geven. Sinds wij dit doen gaat onze zoon steeds beter slapen. Blijf soms nog een heel gedoe, maar dit werkt bij ons. Misschien dat je er iets aan hebt.
Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het wel over Sem te gaan! Die heb ik tot dat hij vijf maanden was in slaap moeten wiegen. Als ik er op terug kijk was het een vreselijk vermoeiende tijd. Wij hebben dit wiegen heeeeeel langzaam afgebouwd. Met heel veel engelen geduld. - inabakeren, zodat hij, als we hem na het wiegen in bed legde, niet weer wakker werd. - steeds korter wiegen. - even wiegen, in bed leggen,om de tien minuten weer even wiegen en weer in bed leggen. Dit duurde soms een uur. - Elke keer als hij ging slapen een heel strakke routine, elke keer hetzelfde...zelfs de manier waarop hij naar boven werd gedragen. - Niks ondernomen met hem tot dat hij 3 maanden was. Hij bleek erg gevoelig voor prikkels. - Heel goed naar hem gekeken, niet bij de eerste signalen van vermoeidheid naar bed (want dan duurde het eeuwen voordat hij toegaf.) Maar ook zeker niet te laat naar bed (want dan schreeuwde hij alles bij elkaar) We moesten dit heel goed timen. Nu is onze zoon inmiddels 9 maanden en vanaf 5 maanden slaapt hij heerlijk en zelfstandig. Het is nooit meer een probleem geweest. Ook is zijn gevoeligheid voor prikkels nu weg.Maar het heeft ons heel veel energie gekost. Houd vol, het komt echt goed!!