Even weinig details ivm privacy, maar ik moet de burgelijke staat van een familielid van mij weten. Niet uit nieuwsgierigheid maar uit noodzaak. We hebben het vermoeden dat deze persoon er niet eerlijk over is. De gemeente wil het niet doorgeven in verband met privacy. Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen?
als je een bekende/vriend hebt bij de gemeente of bij een notariskantoor, dan kan die het opvragen voor je?
Dat zou niet zo netjes zijn hè... @ TS: Daar kom je ben ik bang niet zo makkelijk achter. Je zou dan een uittreksel bij de gemeente moeten opvragen met vermelding van burgerlijke staat. Maar zoals je al hebt ondervonden kan dat niet zomaar...
Google leert niets op, uitreksel noet, connecties genoeg maar ik wil niet dat ze hier hun baan voor op het spel zetten. Ik moet weten of deze persoon getrouwd is, het kromme vind ik dat het altijd wel in een gemeentekrantje wordt afgedrukt als er huwelijken plaatsgevonden hebben. Ik woon in een andere gemeente en het lijkt me geen doen om van jaren al die krantjes door te spitten.
hoeft niet de geregistreerd partnerschappen huwelijke en scheidingen worden gewoon gepubliceerd in de krant en dat is met wat zoek werk zo te vinden
Als iemand dat zou lekken wordt die direct ontslagen Ik denk niet dat ze dat doen Mijn moeder is Ambtenaar en ook naar ons zou ze nooit iets vertellen.
Als diegene het niet wil zeggen...... Niet. Is niet zo makkelijk. Je zou evt de naam kunnen googlen, maar als diegene er over liegt zal hij/zij op facebook of zo ook niet de waarheid zetten. Als je periode denkt te weten kom je er met een beetje geluk achter via een trouw bericht in de krant oid.
Hebben ze een eigen woning...? Wellicht geven opvragen bij kadaster... Dit is vaak gba gekoppeld... Gegeven zijn trouwens gewoon openbaar... Evenals de hypotheekgegevens Uittreksels / akten......
Dat is waar, maar als je niet weet óf iemand überhaupt getrouwd is, weet je vast ook niet wanneer en waar. Dus dat lijkt me bijzonder lastig zoeken .
Nee, maar als ze gezamelijk onroerend goed hebben wordt, wordt deze welk vaak verdeeld door een akte van verdeling..... En kun je dus ook terug zien...
Als ze gaan scheiden c.q. uit elkaar gaan en de woning door 1 van beiden wordt overgenomen, ja, dan komt er een akte van verdeling. Stel dat je het huis koopt vóór je huwelijk en een jaar later trouw je, dan komt er in het Kadaster niet automatisch te staan dat je getrouwd bent
Nee, maar het is een mogelijkheid dat het er wel staat.... En dit zijn gegevens waar je wel relatief gemakkelijk aan kan komen, omdat het openbaar is.... En een van de weinige dingen die nog openbaar zijn..... Het was maar als optie voor ts..... ( Ik weet hoe het werkt... Ik heb jaren gewerkt voor het kadaster )
Ah zo, ja als iemand inmiddels gescheiden is zou je dat op die manier kunnen zien. Wat natuurlijk weer geen garantie dat de persoon in kwestie inmiddels niet opnieuw getrouwd is .