Berg en veel haar, tips please

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamajens, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Hoi moeders,

Onze zoon heeft best veel en lang haar op zijn hoofdje. Na het badderen moet ik het wel borstelen/kammen. Alleen krijg ik zijn haartjes niet meer netjes met het zachte borsteltje en gebruik nu het kammetje. Nu heeft hij ook wat berg, waardoor ik wat schilfers elke keer los kam.

Dus dan is hij lekker schoon, haartjes gewassen, netjes gekamd en dan zitten er allemaal schilfers doorheen. Vind het geen gezicht.

Mijn vraag is dus: hoe krijg ik die berg weg met een kereltje met veel haar? Gewoon olie (wat voor? Eigen huis en tuin olie zou dat ook kunnen?)? En hoelang dan laten weken voordat ik het eruit kam.
    Lees ook over pasjes, wat voor pasjes?

Alvast bedankt!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik deed gewoon van die babyhuidolie in hun haar, liet dat dan een nacht intrekken en 's morgens borstelde ik voorzichtig met de borstel (zo'n zacht babyborsteltje) tegen de richting in het eea er uit. Daarna deed ik haar in bad/onder de douche en waste dan de haren extra goed. Ik moest het wel een paar keer (het hele 'ritueel' dus) doen voor het echt minder werd en uiteindelijk weg ging.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Pinpasjes bedoelen ze. Maar daar heb jij niks aan.

Ik deed gewoon huidolie van zwitsal in dr haren. Ff in laten trekken en daarna met het kammetje wegkammen en water (waskommetje op de kam steeds schoon en nat te maken) na een paar keer was het weg.
    Eigenlijk zou je een nacht moeten laten intrekken en een mutsje opdoen.
    Maarja met dat haar bleef geen enkelmutsje zitten :p en was ook veels te warm voor. Dit was dus voor ons de oplossing

Je hebt ook bergpads en speciale shampoo.

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna net zo oud als jou zoontje en heeft ook lang haar én beginnende berg.

Ik gebruik balneum olie in bad en borstel/kam zijn haar niet maar probeer het zo veel mogelijk met mijn hand glad te strijken.

5. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Zarqa heeft een goede haarlotion tegen berg!
    Uurtje in laten trekken en dan met een kaart ( kan een spelkaart zijn of inderdaad zo'n plastic kaart) de berg losmaken en hierna het haar wassen.

Je kunt ook, mocht je geen haarlotion hebben, een (pluizig) watje op een kam leggen ( watje boven kam onder) en dan zo de haren kammen, schilfers die loskomen blijven in het watje zitten ipv in het haar...

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Maar hoe doe je met een kaart de berg weg"kammen" dan ?
    Hier had ze zoveel en lang haar ( tot haar wenkbrauwen en tot haar schouders) dan komt een kaart toch niet ophaar hoofdhuid tenzij ik hard druk ofzo?

Kan dat babykammetje het dan niet doen bij ts ?

7. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Hierbij zijn haardos.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,6 KB
      Weergaven:
      87
  8. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Ikdus, je moet de haren een beetje opzij doen het als het ware er af schrapen ( dus niet kammen;)) wanneer de berg weg is wordt het haar nog voller

9. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Klinkt wel logisch, dan kan zijn haar ook beter groeien. Ik ga het eerst eens proberen met gewoon olie. Sommige scheren ook het haar af en halen het dan weg. Maar ben zo trots op zijn haardos en wij trouwen over een aantal weken, dat ik dat echtvzonde vind.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier zou het niet opzij kunnen. Je amper dr hoofdhuid zoveel haar hahaha

Wat een schatje mamajens

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier 2 met haardossen.
    Ik deed neutral babyolie op het hoofd na een voeding.
    En na het slaapje en voeding met babykam stukje voor stukje het
    er uit kammen.
    Daarna lekker in bad haren wassen. En bed verschonen :D

Bij mn dochter was het wel meer gedoe omdat ik haar haar liet groeien.
    Bij mn zoon knip ik zn haren om de 6 weken.

12. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Dank je, ti's ook echt een schatje! Dit is een betere foto van hem!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,9 KB
      Weergaven:
      62
  13. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik heb van Zarqa shampoo gekocht en van die lotion voor berg en dat ging hier echt super goed (mijn meisje heeft ook lange haartjes).
    En met kammen komt het er dan uit zeg maar.
    Verder weg blijven van dingen met alcohol of andere "bijtende" stoffen..

14. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Het is gelukt! Was helemaal niet veel voor nodig en het kammetje werkte super! Hij vond het zelfs lekker en is in slaap gevallen! Haha. Nu de kam nog schoonmaken..

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Aaawww echt een knapperd. Is hij volbloed NL ?

16. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken nu shampoo van mustela, dat lijkt te werken. Hier een meisje met dik en veel haar. Van olie wordt het heel vet, dat krijg ik er niet meer uitgewassen. Ik weet niet hoe jullie dat doen?

17. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Ja toch wel! Ik blond en groene ogen, vriend heeft wel zwart haar en groene ogen en wel iemand die iets getint is en heel snel bruin word, maar van wie hij dat heeft?? Zijn ouders zijn blank haha

Maar ben ook helemaal verliefd op hem hoor ;)

Ben ook wel benieuwd naar hoe die olie uit zijn haar, heb het al wel gewassen, nogsteeds vet. Vanavond nog maar eens in bad ;)

18. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier ook een meisje met berg en een bolletje met, relatief veel, haar...
    In het begin ging ik haar fanatiek invetten met berg-olie en het daarna loskammen en het haar wassen. Maar binnen no-time zat het er weer...

Op een gegeven moment had ik er geen zin meer in en heb ik het gelaten.
    Nu heeft ze nog maar heel weinig velletjes die ook nog erg los zitten.
    Die kam je er zo uit.

19. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    mijn meissie heeft ook veel haar en ook berg gehad. Ik heb er niks aan gedaan, kon me dr echt niet aan storen, als ze er nou zelf last van zou hebben had ik er pas wat aan gedaan....

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    bij de oudste deed ik een beetje babyolie op zijn hoofdje, goed in laten trekken en daarna voorzichtig met een vlooienkammetje de berg er uit kammen. en dat een paar keer herhalen zo ging het het snelste weg iig.

Deel Deze Pagina