Dames zit een beetje met mijn handen in het haar. vorige week maandag is onze zoon uit school gekomen en is toen begonnen met overgeven. Letterlijk wel elk halfuur een x. Dinsdag ochtend dokter gebeld en die hadden geen tijd moest maar ORS geven. Nou dat ging er ook niet in. Hij heeft tot s avonds 20:00 overgeven. Daarna diarree tot vrijdag. vrijdag middag heeft hij weer 3 x overgeven. En vanaf toen ging het beter. Tot nu net hij heeft weer enorm overgeven. Herkent iemand het?
Mijn dochter heeft een keer een griep van een week gehad waarbij ze soms een dagje niet hoefde over te geven. Vandaag kwam ze vrolijk uit school maar in de loop van de middag begon ze met overgeven. Het is nog niet opgehouden, elk kwartier ongeveer moet ze spugen, ook al komt er bijna niks meer uit. Elke slok water resulteert weer in kokhalzen en een bodempje in de emmer. Aangezien dit voor ons de eerste dag is kijk ik het nog even aan, maar wat jouw zoontje betreft zou ik wel de huisartsenpost bellen. Het duurt al best lang en komt steeds terug lees ik uit je verhaal. Lees ook deze link even : https://www.thuisarts.nl/overgeven/mijn-kind-heeft-overgegeven
Kan, geloof dat die huishoudbacterie (heliobacter?) ook dat soort effecten kan veroorzaken. Mocht je kind er tegen kunnen appelsap werkt ook als een soort ORS. Sommigen krijgen er echter diarree van, dat is dan niet zo handig. Die van flevosap bevalt hier erg goed. Heb er hier ook een keer isostar ingegooid uit nood dat bleef zowaar ook zitten, moest toch iets bedenken om die elektrolyten bij te houden. Waren geen liters overigens maar de ORS die we hadden kreeg ze niet weg (zelf ook geproefd, snapte direct waarom gadver...)
@MariekeRox heb je vandaag nog de huisarts gebeld toevallig? Wat ik zou dit wel na laten kijken, zeker aangezien je er zelf niet gerust op bent en het al zo lang duurt. Ook van bijvoorbeeld een ontsteking ergens kunnen ze goed ziek zijn. Ik hing gisteravond toch met de hap aan de lijn. Mijn dochter heeft 12 uur lang overgegeven tot vanmorgen vroeg. Ze knapt vandaag weer wat op. In haar klas was 1/3 vandaag ziek, en weer iemand in de klas overgegeven. Bij ons dus gewoon een virusje. Hopelijk waait het snel over.
Nee, niet meer gebeld. Vandaag gewoon niks aan de hand. Wel afgesproken met man dat we gaan bellen zodra hij nog 1x overgeeft de komende tijd.
we gaan donderdag toch even naar de dokter. hij had zondag en maandag weer diarree, voor de rest is hij wel goed maar eet heel weinig op het moment
Inderdaad even na laten kijken door een arts! Een dochter van een kennis had dit ook. Het bleek om bacterië te gaan.
Yup M’n dochter van 2 heeft dit ook het overgeven is inmiddels gestopt Wel al een week geledenen nog steeds diarree We zaten het weekend nog bij de spoed want ze was uitgedroogd Ze hield niks binnen nu eet ze minimaal maar het blijft in ieder geval binnen