zwemvest, iemand ervaring?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Heb ooit zo een gehad voor mn zoontje, ik vond het niks. Had het getest, en hij verzoop volgens mij sneller, dan zonder iets :S (toen dus ook een "echte" aangeschaft, later verkocht)

Mn ouders hebben een zwembad in de tuin, dus heb voor noof bij de hema voor €20 ook weer een "echte" gekocht, gewoon zo`n goed gekeurd ding. Maar dat is om te "redden" niet om in te gaan zwemmen..

HEMA - brochure (pagina 26-27)

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik had vroeger geen bandjes of zwemvest
    ik had 2 raketten op mijn rug:D

3. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Foto :D :D :D

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    dit zwemvestje is absoluut niet geschikt voor op een boot, want ze verdrinken dan toch echt omdat ze op hun gezicht gedraaid worden. Voor op een boot moet je een echte bij de watersportzaak kopen. En dan moet je goed op het drijfvermogen letten. desnoods neem je een aantal mee naar het zwembad om uit te testen. Je moet testen met een gewone luier, want die luier heeft vanzichzelf ook een drijfvermogen waardoor kindjes op hun gezicht gedraaid worden met een zwemvest aan. Ik had er destijds 5 meegekregen bij de watersportzaak om uit te testen en bij 2 van de 3 werd mijn zoontje op de buik gedraaid met het gezicht in het water. Met een goede heb je dat probleem niet. En ik heb getest met een gewone luier, want een zwemluier heeft ie niet dag en nacht aan op de boot. En in het zwembad of bij een meertje heeft hij zijn vleugeltjes aan. Ook als hij langs de kant speelt. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Hij heeft goed leren drijven met die vleugeltjes.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb hem wel gekocht, het lijkt me ideaal, misschien dat iets oudere kids wel rechtop blijven in het zwembad.
    Over 3 weken testen we hem uit.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    haha foto moet ik maken vanuit mijn fotoalbum maar daar kan ik pas bij als ik verhuist ben

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb vandaag gezwommen met mijn zoon, had hem zwembandjes en (van het zwemband zelf) zo'n zwemgordel om. dit werkte perfect!

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter heeft deze gekregen van mijn moeder www.swimsafe.nl Het is geen reddingsvest maar om te leren zwemmen.
    We zijn vandaag gaan zwemmen en ze heeft hem aangehehad. Het is een fijn pakje waar ze helemaal geen last van heeft maar ze durft helemaal niet in het diepe, zelfs niet als ik haar vast heb dus we hebben hem niet echt kunnen testen. In het peuterbadje vond ze het wel heel leuk om er een beetje mee te drijven.

9. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    hier drama...
    Ilana (3 jaar) kantelde ook een paar keer voorover en kon niet meer overeind.
    Maar het was in ondiep water, gaan hem op vakanie proberen in een 'diep' zwembad

10. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    heb nu die van de hema...
    maatje baby past onze zoon van ruim 2 het beste...
    heb ook peuter gekocht voor volgend jaar en dan kan zijn zusje baby aan

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik heb ook die van de Hema gekocht. Maar die draagt ze dan echt op de boot. Als we gaan zwemmen, dan krijg ze de vleugeltjes om.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb hem afgelopen week mogen testen bij een kindje in de zwemles... binnen een minuut was het duidelijk dat hij inderdaad niet overeind kon komen en heel snel omtuimelde op z'n rug en daarna op z'n buik draaide....
    Kindje was een (niet heel klein) jongetje van 1,5 .... ik ben benieuwd naar wat de Swimsafe doet.

Dit was overigens wél een pakje waar de drijfmiddelen ook uit konden. Dus misschien als je ze er op enkele punten uit haalt, dat het beter werkt, maarja, dan wordt het drijfvermogen ook weer minder natuurlijk.

Deel Deze Pagina