Zwemvest of luchtbandjes voor peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kruimelmuis, 21 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Vleugeltjes, die geven genoeg ondersteuning en de grootste bewegingsvrijheid. Liefst een gewichtsklasse groter, anders heb ik gemerkt dat ze steeds net te diep gaan. De swimtrainer werd door beiden met 14 mnd geweigerd.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bijzonder hoe dat per zwembad verschilt. Bij het recreatieve zwembad in onze woonplaatst staan juist rekken vol met zwemvestjes. Die kun je daar lenen als je zelf geen zwemhulpmiddelen hebt.
     
  3. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Wij hebben zowel een zwemvesten, met een extra beveiliging tussen de benen en ook bandjes.
    Mijn dochter is een enorme waterrat, wilt graag onderwater zwemmen. En dat kan ze beter met de bandjes om (hoofd onder water) Maar ze wilt ook van de duikplank (doet ze al sinds ze 2,5 is) dan moet ze haar vestje aan, want bandjes kunnen afvliegen.
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hoor ik idd. vaker dat dit enorm verschilt per zwemlocatie.
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Bandjes,op die leeftijd willen ze lekker vrijheid.
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Puddle jumper. Het zit er een beetje tussenin. Ze kunnen niet lek en het kind kan het zelf niet uit doen, maar wel meer bewegingsvrijheid dan met een zwemvest.
     
  7. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Heb gezien dat ze iets soortgelijks als de puddle jumper bij de decathlon hebben. Je kan de bandjes afzonderlijk gebruiken of samen met het borststuk.
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toch verschilt dit per kind. Onze oudste vond het zwemvest vervelend. Maar de jongste vind juist dat hij makkelijker kan bewegen met een vest aan. Dan heeft hij zijn armen lekker vrij.

    Jammer genoeg beginnen nu wat stiksel van zijn vest los te laten. Dus we moeten voor komende zomer toch nog iets anders kopen. (Hij begint na de zomer met zwemles.) Ik hoor veel positieve geluiden over de puddle jumper. Maar aangezien hij bandjes vervelend vindt, denk ik dat hij dat ook niks gaat vinden.Bij een puddlejumper zit er alsnog iets aan de bovenarmen.
    Onze jongste wil echt zelf zwembewegingen maken. Hij beheerst het alleen nog niet genoeg om het zonder drijfhulpmiddel te kunnen. Met een zwemvast kan hij prima op zijn buik of rug drijven en dan 'zwemmen'. Bij bandjes zit de drijfkracht alleen bij de bovenarmen. Dat is dus meer een soort watertrappelen.

    Voor buitenspelen in waterrijk gebied en voor op een boot hebben we trouwens echt een reddingsvest voor hem.
     
  9. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Hier niet. 10 kilo maar hij trok zn armen er zo uit. Veel te ruim nog. Zo jammer dat die dingen er niet zijn voor kindje gan +- 10 kilo.
     
  10. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    De puddlejumper is het geld dus waard? Ik ga eind dit jaar reizen met een 2 en 3 jarige met veel zwembad en strand dus het lijkt ideaal en veiliger dan zwembandjes... met dat ding kunnen ze ook goed spelen buiten het water?
     
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Naar aanleiding van reacties hier heb ik de puddle jumper besteld en zijn we zondag gaan zwemmen.
    In het zwembad ging het prima, dochter vond 't fantastisch én hij was roze ;)

    Bij thuiskomst zat ze onder de rode uitslag op haar buik en armen en had ze 2 flinke schaafplekken onder haar oksels :eek: (Ja, hij zat goed en ze weegt iets meer dan 15 kg, daar lag het ook niet aan ;))

    Wij stappen dus weer over op de plastic bandjes ;)
     
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.578
    113
    Die had ik ook voor mijn kinderen. Tot ze opeens op de rug terecht kwamen tijdens het spelen. Ze kunnen door die enorme band niet meer zelfstandig omdraaien en hangen met het hoofd in het water. Gelukkig was ik er direct bij. Maarik gebruik ze niet meer.

    Zwembandjes zijn echt veiliger omdat ze dan meer bewegingsvrijheid hebben. En zich beter leten redden in het water. Ze kunnen zichzelf dan omdraaien en een soort van zwemmen als ze wat ouder zijn.
     
  13. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wij hebben de bandjes van lekker-zwemme.nl gekocht.
    Vond ze eerst wel prijzig maar dacht doe het toch en zo geen spijt!
    Onze dochter is bijna 2. In peuterbadje kwam ze erachter dat ze “Los” kon zwemmen met de bandjes en ze had meteen vertrouwen. Nu in het diepe hangt ze niet aan ons en probeert ze zelf te zwemmen, wat nog aardig lukt ook.
     
  14. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Die is pas vanaf 15 kilo ;)
     
  15. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Swimtrainer wilde m’n dochter met een jaar al niet meer.
    M’n zoon (3,5 jaar)heeft gewoon vleugels om, al vanaf z’n eerste verjaardag.

    Dochter (1,5 jaar, zo’n 12/13 kilo) heeft ook vleugeltjes, kan ze prima mee overweg.
    Maar omdat ze graag head first van de glijbaan gaat en de bandjes dan afschieten vorige week een puddle jumper gekocht. Ze drijft er wel een stuk mooier op dan de vleugels. Maar ze vindt de vleugels volgens mij wel fijner. Meer vrijheid.
    Ze kreeg de puddle jumper trouwens ook af, gewoon net zo lang wurmen tot de de armen eruit waren en dan naar beneden drukken. Maar kan ook komen omdat ze nog geen 15 kilo is. En ze deed er zo lang over dat je al 10 keer hebt kunnen ingrijpen dus geen probleem.

    Als hij niet gewend is om te zwemmen zou ik voor puddle jumper gaan. Drijft mooier, hoofd op houden is makkelijker.
    Anders gewoon vleugels, die doen z’n werk ook prima.
     
  16. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Klopt.. Alleen gebruiken wij die al een jaartje en onze oudste weegt nu pas 15 kilo. Is altijd super goed gegaan en ze vindt het een heel fijn ding.
     
  17. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Die bandjes van lekker zwemmen zijn echt top! Onze dochter is heerlijk vrij in het water met die bandjes. Ze blijft heel goed drijven. We blijven er natuurlijk altijd wel bij.
     
  18. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Ik heb ook zitten kijken naar die bandjes van lekkerzwemmen, hangen ze dan iets hoger in het water dan met gewone bandjes?
    Trekt dat niet teveel aan de armpjes? Op 2 of andere manier vind ik het er erg oncomfortabel uitzien.
     
  19. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ze is dol op de bandjes. Heb niet het idee dat het trekt ofzo.
     

Deel Deze Pagina