Zwemvest of reddingsvest op SUP

Discussie in 'De lounge' gestart door Casara, 25 mei 2025 om 10:43.

1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.270
    417
    83
    Ik wil graag voor mijn dochter een sup kopen (en ook een beetje voor mezelf). Ze is bijna 14 en kan goed zwemmen. Wat is handiger een zwemvest of reddingsvest? Wij hadden vroeger op de zeilboot een reddingsvest aan, die boot is al jaren verkocht dus daar hebben we het niet voor nodig. Ik neig naar een zwemvest gezien de bewegingsvrijheid.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.224
    15.021
    113
    Vrouw
    Ik kwam dit artikel tegen:
    https://www.toppy.nl/advies/63/het-verschil-tussen-een-reddingsvest-en-een-zwemvest.html

Wordt het verschil duidelijk uitgelegd en ik denk dat je vooral supt op binnenwater en dat je iets wil hebben dat haar wat veiligheid geeft. Dan denk ik dat een zwemvest idd prettiger is.

Mijn zoon heeft voor het zeilen een reddingsvest met zo'n patroon. Waardoor hij een heel klein compact vest omheeft. Maar ja het is bij zeilen niet de bedoeling dat hij overboord gaat. En hij zeilt op groter water.
    Bij suppen zal je misschien toch sneller een keer in het water belanden en elke keer een nieuwe patroon erin is dan ook niet handig.

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.957
    6.613
    113
    Hier suppen ze op een zwemvijver en is een zwemvest voldoende, maar dus kalm water, eigenlijk geen kans om bv bewusteloos in het water te raken (door bv een giek tegen je hoofd).

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben zwemvesten voor bij onze sups.

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.270
    417
    83
    Bedoeling is suppen op kalm water. Denk het meeste op een doodlopend kanaal waar geen verdere scheepvaart is. Misschien eens een keer Veerse meer bijvoorbeeld. Op zeilboot heb je idd de giek waardoor je overboord kan slaan en bewusteloos kan raken.

Deel Deze Pagina