Onze kleine man past niet meer in de maxicosi en gaat steeds zitten (iniedergeval een poging tot.) Dus zijn we opzoek naar een goede niet te dure stoel. Al veel op marktplaats gekeken en voorkeur gaat uit naar Maxicosi tobi of Maxicosi Priori zijn dit fijne stoelen? Vindt ze nieuw te duur. Is er nog een bezwaar om tweedehands te kopen? En anders welke nieuwe stoel kost niet meer dan 50 euro die ook goed en vooral veilig is?
6 maanden controle was de laatste meting toen was hij 70 cm. Nu dus 2,5 maand later. Hij is nu 8,5 maand. Eind februari moet ik weer op controle.
Ik zou niet voor tweedehands gaan nee. Je weet nooit wat ermee is gebeurd en na bijv een aanrijding zijn ze niet meer veilig. Ook zou ik niet voor een heel goedkope gaan, deze komen echt slechter uit testen. Ik ben zelf echt een koopjes jager, maar vandaag is echt onze nieuwe auto stoel hier gekomen. Wij zijn gegaan voor de maxi cosi tobi.
je kleine is pas te groot als zijn hoofdje er bovenuit komt. Eruit willen dan moet je de gordels strakker zetten. Ik zou nog effe wachten eerlijk gezegd. Verder hebben wij een goedkopere auto stoel gehad(kids river oid) niets als ellende. Nu hebben we een tobi dat is wel een fijne. Ja iedereen heeft zijn mening over een tweede handse ik vind het wel kunnen als ie er nog goed uit ziet. Het kan wel zijn dat een auto een ongeluk heeft gehad en dan kunnen ze niet meer veilig zijn
Hij komt dik met zijn hoofd boven de maxicosi uit! En hij heeft zelf ontdekt hoe de gordel losser gaat haha.
Hij komt al met z'n hoofd boven de rand uit? Of bedoel je dat hij z'n hoofd als het ware optilt ofzo? Mijn dochter paste met 75cm nog in de mc, dat zegt natuurlijk niet alles (de een heeft lange beentjes, de andere een lange romp), maar hij is erg jong om er nu al écht niet meer in te passen. En gordel losser? Die van mij kan niet losser als hij vastgeklikt zit, alleen vaster. Als een kindje probeert te gaan zitten; gordel strakker trekken, hij moet echt góed strak erin zitten. Wij hebben nu zelf een MC Tobi als vervolgstoel, vind hem erg fijn, maar ik zou zeker niet te vroeg over stappen; hij zit een stuk rechter op dan een groep 0 MC, dat zou ik pas doen als een kindje goed zelfstandig gáát en blijft zitten.
Die stoel (vervolg stoel) Kan toch in lig stand? In de kinderwagen en eet stoel zit hij toch ook rechtop? Hij komt inderdaad met z'n hoofd boven de rand uit. Nee hoor, als hij op die ronde knop drukt al is het met z'n voet dan gaan de gordels losser.
Door op die ronde knop met z'n voeten te drukken. En dan voorover te buigen (dus kracht op die riempjes zetten)
Ah ja, bij die van mij moet je echt hárd op die knop duwen, dat lukte mijn dochter met geen mogelijkheid en hij was te klein/smal voor haar voet. Als hij met z'n hoofd boven de rand uit steekt, is het niet meer veilig hem in de mc te vervoeren, dus dan moet hij wel over. Maar een autostoeltje is natuurlijk wel anders dan een eetstoel, want met een eetstoel loop je niet het risico dat er bv een achterligger tegen je op rijdt Bij een ongeluk krijgt zo'n lijfje toch echt nog een flinke klap te verduren, een jonge baby is minder sterk dan een oudere baby en kan de klap dus minder goed 'verwerken' met zijn lichaam.
Denk eerlijk gezegd dat je voor 50 euro weinig stoel kunt kopen.. Er zijn genoeg goedkopere stoelen dan de MC Tobi maar voor 50 euro wordt het wel heel krap.. Ik zou op zoiets belangrijks als een autostoel in ieder geval niet bezuinigen en geen tweedehandse kopen..
Marktplaats.nl - Maxi-Cosi Tobi "Gipsy" groep 1 - Autostoeltjes en Veiligheidszitjes Heb nu deze gevonden. Ziet er erg goed uit (vindt ik..)
Nadeel van 2e hands is dat je niet weet wat er mee gebeurd is. Ik zou echt nooit een autostoel 2e hands van een 'vreemde' kopen.
Bij Babypark hebben ze een budgethoek, daar verkopen ze showroommodellen en stoeltjes met kleurtjes of printjes van vorig jaar die uit de collectie gaan met flinke korting. Ik heb mijn stoeltje er ook vandaan met 50% korting. Scheelde aardig.
Ik zou persoonlijk ook altijd voor een nieuwe gaan. Bij een auto vind ik veiligheid toch het allerbelangrijkst. Wij hebben een maxi cosi tobi (zwart) gekocht voor 175,- bij de prenatal. Een priori is wat goedkoper, maar die lijkt me ook wat minder comfortabel. Bij grotere babywinkels verkopen ze ook vaak show modellen met korting. Je zoontje is nog wel erg jong om over te gaan, volgens mij mag het pas bij 9 maanden en het is echt aan te raden om je kindje zo lang mogelijk achteruit te vervoeren. Dan wordt je kindje bij een ongeluk de stoel "ingedrukt" in plaats van dat ie naar voren schiet. Dit zorgt ervoor dat achteruit vervoeren veel veiliger is. Wat voor autostoel heb je nu? Gaat deze tot 13kg?
Wij hebben een Nania... Prima ding en werkt goed. Kan ook in verschillende standen en echt niet duur.
Neem alsjeblieft een vervolgstoel die je achterwaarts kunt gebruiken. Je zoontje kan een frontale klap nog niet opvangen met zijn nek! (Kinderen tot minimaal 2 jaar kunnen dit nog niet.) Nania heeft een goedkope (ik meende 69 euro?) autostoel die je achterwaarts kunt gebruiken.
Heb een standaard maxicosi is tot 13 kg geloof ik ja, Maar sorry hoor mij zoontje komt er met z´n hoofd boven uit dat lijkt me alles behalve veilig!. Hebben gisteren de autostoel opgehaald en S vond het geweldig. Hij past er ook prima in en kan ver in de lig stand.
Lees op verschillende sites dat die stoelen van Nania niet goedgekeurd en niet veilig zijn? Kan ze btw ook nergens vinden? Iniedergeval niet de achterwaarts gerichte.