Hallo, Mijn dochter gebruikt al enige tijd deze 2 pufjes. Laatst bij de kinderarts geweest en die had voor mij op een briefje gezet dat ze eerst Qvar moet en daarna Ventolin. Ik wil niet eigenwijs zijn mar het moet toch andersom zijn? Ventolin is om de luchtwegen te verwijden en Qvar een luchtwegenbeschermer. Je hebt toch dat eerst de Ventolin nodig zodat de Qvar beter wordt opgenomen? Ik wil haar niet bellen omdat ze dan vast zegt dat ze het toch op een briefje heeft gezet? Er zijn hier vast meerdere moeder die dit voor hun kind gebruiken.. Bedankt!
Zou gewoon bellen maar je kan denk ook even een bel afspraak maken met je ha. En dit probleem even voorleggen. Die heeft er ook verstand van. Daar bij vind ik als je iets niet meer zeker weet je het altijd moet kunnen na vragen. En hier zijn we geen dokter
Inderdaad, eerst Ventolin en daarna Qvar. Mijn zoontje heeft ook beide medicijnen en zo heb ik het toen 'geleerd' van de kinderarts.
Ja hier ook eerst ventolin dan 10 min wachten en dan de qvar. Dit op advies van longarts. Zo komt de qvar het diepst in de longen aan.
Mijn meisje krijg al 3 jaar Qvar en Ventolin maar hier krijgt ze 's ochtends 2x 2 pufjes en 's avonds 2x 2 pufjes het hele jaar door, maar hoef niet eerst de Ventolin te geven. De ventolin gebruiken we tussendoor als ze erg benauwd is en dan krijgt ze ook gelijk 2 pufjes achter elkaar omdat 1 niet helpt.
Hier ook niet Ventolin constant hoor, alleen maar als hij het nodig heeft zeg maar. Maar als dat zo is, dan moet ik wel eerst Ventolin voor de Qvar gebruiken. Qvar krijgt hij ook dagelijks, het hele jaar door, 's morgens en 's avonds een pufje.
eerst blauw dan rood inderdaad dit is om rood beter door te laten dringen. Heb toevallig twee weken terug het nog met mijn KA over gehad. Ik deed ook alleen rood omdat ik van mening was dat ie blauw niet nodig had maar zij zei nee eerst blauw dan rood werkt echt veel beter groetjes kim ps blauw ventolin rood quvar
Hier ook ventolin alleen indien nodig en qvar dagelijks. Als ik ventolin gebruik moet ik die eerst geven en daarna de qvar.
Hier apothekersassistente. Eerst ventolin(salbutamol) dan qvar. Dus arts heeft het waarschijnlijk toch zelf verkeerd opgeschreven.
onze zoon heeft het ook en onze kinderarts had ons uitgelegt wat hierboven ook al staat. eerst ventolin 10 minuten wachten en dan qvar. Advies was om de ventolin alleen voor de qvar te gebruiken bij benauwdheid. Eigenlijk hetzelfde wat al genoemd is.
Hmmm... Dat van die 10 minuten wachten wist ik dan weer niet! Als Ventolin nodig is, doe ik eigenlijk vrijwel direct de Qvar er achteraan. Voortaan dus wat tijd er tussen laten?
Ik gebruik zelf beide medicijnen en tegen mij is ook gezegd eerst ventolin en na 10 min pas de qvar. Dan heeft de ventolin zijn werk kunnen doen, staan de longblaasjes wat verder open en dan kan de qvar daar beter in worden opgenomen/ doordringen. Ventolin gebruik ik alleen erbij als ik het benauwd heb.
bedankt meiden! Zie je dan heeft ze het inderdaad verkeerd opgeschreven! Nou ben weer gerust! Bedankt!!