Kweet niet of ik me zorgen moet maken... De ka doet t in ieder geval niet. Daar ben ik eergister nog op controle geweest en hij was heel tevreden. Waarom ik dan toch denk dat t te snel gaat? Ze is bijna 4 maand, en sinds een week of 3 gaat ze zelf zitten als ze bij ons op schoot zit. Normaal hangt je kindje dan lekker tegen je aan. Maar das niet genoeg voor madam, dus gaat ze zelf maar rechtop zitten... sinds een week kan ze dan zelfs al een paar minuten haar evenwicht bewaren. Haar tegenhouden gaat niet. Dan word ze echt boos!!! Al deze hele week heeft ze genoeg aan 4 flessen en slaapt ze van 21:00 uur tot 08:00 uur. In één ruk!!! En ik maar denken dat ze dit nog lang niet hoort te doen... Ze rolt ook al van de rug naar de zij en van haar buik weer naar de rug... (vind ze een leuk spelletje). En ze kletst ons de oren van t hoofd. Das dan wel weer grappig... Met een mengeling van trots en lede ogen zie ik het aan... Ben bang dat ik niet heel lang een babietje heb... Zijn er meer bij wie het zo snel ging???
Ja mijn dochter ging ook heel rap. Die kon zelfstandig gaan zitten met 4 maanden en stond met 5 maanden aan de box. Ook slapen ging als een tierelier en met 8 maanden liep ze meteen goed los (na lang langs de bank gelopen te hebben). Een baby heb ik nooit echt gehad maar de vroege zelfstandigheid is fijn Ben zwanger van nr 2 en ik hoop dat hij wat rustiger aan doet, gewoon wil liggen ipv de hele dag gymnastieken.
Hoi, Nee ik ben er privé niet mee bekend onze man kletst de oren van ons hoofd maar is verder liever lui dan moe. Zelf ben ik pedagogisch medewerkster op een kdv. Wij zien dit ook wel eens, als je kindje dit zelf allemaal doet is het prima hoor...i. kindjes hebben ieders hun eigen tijd nodig om te ontwikkelen de een gaat sneller dan de ander. Maak je geen zorgen hoor! We hebben zelfs ooit een kindje gehad wat met 9 maanden kon lopen ( paar stapjes) dit komt zelde voor maar verder heeft ze zich gewoon ontwikkeld. Wees er gewoon trots op!. Al is dat echte babygevoel wel snel weg jammer
Hier ging het ook ongeveer zo snel als bij jou als ik haar handjes pakte trok ze zich ook op tot staan we hebben haar met 12 weken wel in de box laten staan (ff snel foto en weer plat) omdat ze het zo graag wou!! ze zat ook heel vroeg al zelfstandig uiteindelijk liep ze pas los met 13.5 maand omdat ze daarvoor niet durfde, maaar rende er haast meteen vandoor hihihi
Woow idd snel zeg knap ! Mijn meissie gaat van kruipen naar zitten maar nog niet van lig naar zit Dus met 4 maanden vind ik dat.wel.snel.ja ! Hihi Wees er trots op maar zoals je al.zegt wel.jammer t baby is er dan zo snel van af
Hier hetzelfde, dus ik vind het ook normaal klinken Mijn dochter liep met 7 mnd langs alle meubels en muren, ik vind 't nog steeds gek om kindjes van die leeftijd te zien die dat niet doen En nu met 18 mnd rent ze super goed en kan ze springen, schijnt ook vrij vlot te zijn.
Tja...iedereen vind zijn baby het snelste en knapste haha Ik vind het niet bijzonder wat jou meisje doet als ik vergelijk met mijne. Andere babys weet ik niet maar volgens standarte ontwikkelingen ze is ook sneller sommige dingen en somige niet. Mijn nichtje kon bij 4m d al staan zelfstandig en ze is normaal volwassen persoon zonder bijzondere gaven ) Mijn dochter bijvoorbeeld rolt nog niet maar bij 2 weken keek ze al erg bewust uit de ogen en kon spelletje of geluid volgen. Zelfs ka was verbaasd we horen van iedereen steeds dat ze zo bewust uit ogen kijkt. Gelijk van geboorte af kon ze hoofd optillen en zo echt lang blijven. Op borst legt ze nooit hoofd op altijd opgetold. Bij 2.5 mnd kon ze ook al zitten en werd ook boos als het niet mocht. Echter fysio ze dat de meeste babys doen het het heet tonus maar het beste het niet laten zitten tot 5/6mnd. Bij 3mnd op buikt draait ze al rondjes en buigt knietjes wn kontje tilt op.. Bij 2mnd pakte ze speeltjes al op en bij 3 mnd kan ze pakken al alles ook als ik het beweeg. Ze kan 2 speeltjes pakken met verschillende handen en beide handen. Ze zwaait met spelletje om geluid bewust te maken. Ze reageert op haar na al vanaf 3mnd.. Ze praat ook uren hier zegt niks van ontwikkeling eigenlijk de meeste babys doen het. Ook eten en doorslapen is persoonlijk en heeft niks te maken met snel ontwikkeld of niet. Dus ook bijzonder snel maar schadelijk of zo kan het niet zijn. Sommige snel met een sommige met andere. Het verschilt.
Ik denk dat dit standaard ontwikkeling is hoor! Ik klets met een groep van 22 meiden met allemaal een kindje in dezelfde leeftijd (ongeveer 3,5 - 4,5 maanden), en de meeste babys rollen, zitten graag recht en slapen de nacht lekker door. Niks om je zorgen over te maken dus, is normaal!
Mijn kinderen zijn allemaal ook snel. Mijn zoontje is nog geen 4 maanden nu en doet hetzelfde als wat jij beschrijft. Hij heeft zich zelfs gisteren voor het eerst van rug naar buik gerold. Mijn dochter was ook zo, zitten met 4 maanden, met 5 maanden ging ze staan in de box en liep uiteindelijk met 9 maanden goed los. Maar snap wel dat je het jammer vind hoor. Ik had al tegen mn man gezegd dat ik hoopte dat we niet weer een speedy conzales kregen. Want zodra ze vanalles kunnen, kun je er achteraan idd.
Ik heb overigens mijn dochter nooit laten staan voor ze het zelf deed, zelfde met zitten; veel baby's trekken zich met een beetje hulp op tot zitten of staan en kunnen zelfs aan twee handjes lopen, heel normaal, maar ze moeten het écht zelf kunnen, anders heb je kans dat je iets forceert en daardoor juist de natuurlijke ontwikkeling belemmert.
Waarom zou je je zorgen moeten maken? Het is toch niet gevaarlijk ofzo als ze zich snel ontwikkelen? Ik heb een nichtje die met 8 maanden liep. Niet praktisch, maar kwaad kan het niet.
Wauw! Je hebt een vlugge dame Ik vind het hier ook al zo snel gaan! Met 2 maand en 1 dag rolde Ivan al van rug naar buik. Kletst je de oren van de kop af Is al druk aan het ''spelen'' met dingetjes (gericht pakken) En hij houdt zijn hoofdje al goed stabiel.
Ik maak me verder geen zorgen. Zolang er niets geforceerd word. Maar merk gewoon dat het de laatste 3/4 weken ineens wel heul snel gaat... Voor de 3 maanden grens was het echt nog een baby. Ze had toen zelfs nog moeite met de duim in de mond stoppen. En toen deed ze een sprongetje (tenminste ze was een paar dagen uit dr normale doen) en ineens kon ze blijven zitten, teuten, dingen pakken, goed duimen, etc... Vind het gewoon zo snel gaan. En ergens best jammer dat ik mn kleine babietje kwijt ben... Maar aan de andere kant hebben manlief en ik de grootste lol om de verhalen die ze verteld, of als ze probeert op een speeltje te kauwen op een manier wat natuurlijk niet kan. En sinds kort krijgt ze dagelijks een beetje fruit (nadat ze overal op begon te kauwen en t eten zo ongeveer uit mn mond keek). En de gezichten die ze trekt tijdens het eten, echt geweldig!!!
Overal op kauwen is geen teken van toe zijn aan andere hapjes. Vooral niet omdat ze nog maar 4 flessen drinkt ! Hier ook al vrij vlot geen baby baby meer. Maar als ik terug kijk naar fotos en/of filmpjes vind ik haar wel weer echt een baby haha. Maar ze had met 4 mnd ook al een tandje. En super veel en lang haar, dan zien ze er ook al snel niet uit als een baby. Ik weet al niet meer precies wat ze kon met 4 mnd maar echt rollen deed ze toen niet.( wel van zij naar zij). Maar ze draaide met 4 mnd al wel om haar as heen.
Het gaat ook heel snel ineens, dat merkten wij ook. Vind het juist mooi en bijzonder, hoe zo'n klein poppetje, helemaal van jou afhankelijk, binnen zo'n korte tijd zichzelf zoveel nieuwe dingetjes leert! Lekker van genieten dus!
Ze is zeker vlot met bepaalde dingen, maar haar darmen zijn net zo snel rijp als die van een ander kind, en da tis niet voor de 4 maanden. Ik zou dus zeker niet beginnen met bijvoeden, want alles in haar mond stoppen en je in alles volgen hoort bij de ontwikkeling, niet bij het toe zijn aan bijvoeding. Zeker niet met maar 4 flessen, wat echt niet veel is voor haar leeftijd. Ze moet het echt van de melk hebben nu. Ik vind het wel snel, maar mijn dochter rolde met 6 maanden, ging zich optrekken met 10 maanden en loopt sinds een 4tal weken echt los. Daarentegen had ze vanaf de geboorte al een 'scherpe' blik, volgde ze ons met een paar weken en begon ze "sociaal" te zijn (te lachen naar mensen, gezichten trekken) toen ze 3,5 maand was. Eerste woordjes zei ze ook met 8 maanden. Maar als ik haar nu vergelijk met andere kinderen van dezelfde leeftijd is is ze heel gemiddeld, niet vroeg, niet laat.
Nee idd nescio dat is hier ook zo. Bijna 9 maanden maar is idd "sociaal" volgde ook al.vroeg en spreekt nu ongeveer 5 woorden woorden duidelijk uit. En wat nescio zegt over bijvoeden ben ik het mee eens zou nog even wachten . Het eten van je bord kijken en bijten op alles betekend niet al dat ze er aan toe zijn. Dacht ik ook , en heeft ons veel gezondheids problemen gebracht bij ons meisje omdat we eerder begonnen zijn.
Ik vind dat jullie baby's snel zijn. Met 2 maanden al rollen, ed vind ik echt wel "afwijkend" zeg maar. Niet lelijk bedoeld overigens. Sommige bverhalen klinken te mooi om waar te zijn, maar ik ben vrij nuchter. Als ik lees wat mijn dochter zou moeten kunnen, dan ligt zij keurig op schema.