Mobile boven het bed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anna1978, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Nou de kamer is grotendeels klaar en na een enigzins teleurstellend begin uiteindelijk erg tevreden over het resultaat :)
    Nu zei mijn vriend gisteren moet er geen speeltje boven het bed?

Aan de ene kant denk ik misschien wel leuk aan de andere kant denk ik nee het is om te slapen en niet om te spelen.
    Hoe denken jullie hierover?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zoals jij, mobiel en andere dingen zijn voor in de box.

Een muziek doosje of iets dergelijks kan natuurlijk wel.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heb ook geen speeltjes in bed, alleen zo'n muziekdingetje die ik aantrek als ik haar in bed leg.
    Spelen mag in de box/beneden.
    Mijn moeder bracht mijn dochter laatst naar bed en zei dat ze een speeltje naast haar had gezet omdat ze het anders zielig vond. Of dat goed was. Nee dus 8)

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind ook dat een bed is om in te slapen en niet om in te spelen.
    Hier hebben we dus ook nooit iets boven het bed gehangen. Had alleen een klein muziekdoosje.
    Ik denk ook dat ze op die manier alsnog teveel prikkels krijgen, terwijl ze in bed moeten rusten/slapen. Helemaal als ze nog zo jong zijn.

5. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hoi!

Er zijn er inderdaad die een mobile boven het bed hangen. Ik heb zelf het idee dat ze daar op een gegeven moment onrustig van worden. Ik heb in het bedje een muziekdoosje. Bij de eerste heb ik op een gegeven moment, toen hij dingetjes wilde pakken, een dromenvanger (van de Hema) opgehangen. Niet voor de betekenis maar zodat hij daar af en toe mee kon spelen, hij slingerde dat ding alle kanten op en dikke pret. Ik kon m omhoog schuiven zodat het niet de hele tijd voor z'n neus hing. In de box hing een mobile, maar die heb ik na een maand of 3 weggehaald omdat hij gefrustreerd werd omdat hij m niet kon pakken! Babygym erin en zoet dat ie was!
    Iedereen doet het weer op zijn/ haar eigen manier. Kijk gewoon strakjes hoe je baby er op reageert!

6. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben ook geen mobile boven het bedje.
    Krijgen ze vaak te veel prikkels en kunnen ze niet in slaap vallen. Boven de box hangt hier wel een mobile.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook geen mobile boven het bedje, wel boven de box en ze kan 'm ook pakken, dus dat is helemaal leuk!
    In bed heb ik wel een knuffeltje, voor als ze nog niet wil slapen, dan kan ze ermee spelen, of ze kan er op sabbelen. Ik vond eerst ook dat het bed alleen voor slapen was, maar het bed moet ook een leuke plek zijn voor haar. En ik heb liever dat ze eerst nog wat speelt, dan dat ze meteen gaat huilen ;). Maar een mobile boven het bedje, zeker voor pasgeborenen, is veel te druk.

8. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    super dank jullie wel voor de antwoorden.
    Zijn we daar ook weer uit :)

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier hangt er wel een mobiel boven het bedje van Fay. (En voorheen hing die boven Sam haar bedje). Ik gebruikte het voornamelijk voor het muziekje, dit hoorde dus bij het slaapritueel van Sam. Bij Fay hebben we nog geen slaapritueel, en gaat het muziekje ook nog niet aan.
    Wij hebben nooit slaapproblemen met Sam gehad, en nu is het wel zo dat Sam 's ochtends met haar beertjes speelt in haar bed voor ze uit bedje komt (en dat vind ik wel erg prettig hihihi)

10. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Lijkt mij dat een mobiel boven het bedje teveel prikkels geeft terwijl een bedje een rust moment moet zijn voor de kleine!
    Ik zou een mobiel dan boven de box hangen...

Deel Deze Pagina