Zwerfkat vangen?

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

De hele middag loopt bij ons voor huis al een hele zielige kat langs. Hij is zo ontzettend mager, zijn botten steken aan alle kanten uit. Hij ziet er ook gewoon heel slecht uit. Ik wil hem dus eigenlijk vangen, en laten nakijken of ie ook een chip heeft. En anders naar het asiel waar ze hem kunnen nakijken. Maar... ik krijg hem echt met geen mogelijkheid te pakken. Ik heb hem gelokt met boterhamworst (was het eerste wat ik te pakken kreeg, mag een kat dat hebben?) en dat eet ie op, maar zodra ik beweeg rent de kat als een speer weg.

Ik heb de dierenambulance gebeld, maar daar neemt niemand op :(

Wat kan ik nog doen :( Wat kan ik hem voeren? Mogen een paar hondenbrokjes ook? Wat vlees? Water? En zou het uberhaupt lukken een kat te vangen of in ieder geval naar binnen te lokken? Iemand tips? Vind het zo zielig, en zoals hij er uit ziet denk ik niet dat hij nog 2 dagen leeft. Hij at tenslotte zelfs blaadjes die in de tuin lagen...

2. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

euhm lastig... probeer anders een spoor met eten te maken naar je schuurtje of iets.. en als hij dan binnen is de deur dicht doen zodat hij in elk geval binnen zit?

ja soort cartoon idee hahahaha:) maar hier dacht ik het eerste aan whahaha

3. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Proberen met voer naar binnen te lokken.
    Je kan ook de dierenbescherming om raad vragen, die zou je even kunnen bellen.
    Wat je kan proberen is met een groot laken/handdoek, die over hem heen gooien, klinkt heel gemeen maar werkt vaak wel.
    Heb ik geleerd bij de dierenambulance.
    En een spoor eten neerleggen en dan opsluiten in bijvoorbeeld je schuur?
    En de dierenambulance zou ik ook nog een paar keer proberen.
    En anders in elk geval eten geven desnoods hondenbrokken, hier eten de katten vaak uit zichzelf hondenbrokken, dat is blijkbaar lekkerder dan kattenbrokjes. dan help je het katje in elk geval tot er hulp komt.

Goed dat je het katje probeert te helpen

4. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Oh wat zielig! :( :(

Ik zou blijven proberen de dierenambulance te bellen. Wat betreft brokjes geven... ik heb van de dierenambulance het advies een keer gekregen daar voorzichtig mee te zijn vanwege mogelijk nierproblemen en speciaal voer die katten daarvoor krijgen, maar als ik het zo lees hoe dat katje bij jou er aan toe is, weet niet of dat veel uitmaakt.

Je weet ook niet of het katje verder ziek is en zij/hij je zou bijten of krabben bij het oppakken. Daar zou ik voorzichtig mee zijn voor je eigen veiligheid en gezondheid. Maar ik snap het wel hoor, ik zou zelf ook de neiging hebben het beestje naar binnen te halen en bij te voeden. Water kan geen kwaad, maar dat vinden ze vaak zelf ook in plasjes en schotels onder bloempotten enzo.

Blijf vooral de dierenambulance bellen. Waar zit die van jullie? Hebben ze ook een website? Je zou naast het bellen ook even een mailtje kunnen sturen naar ze.

Die van ons in Groningen is altijd heel alert met mailtjes en telefoontjes enzo. We hebben er al een paar keer mee te maken gehad.

Hopelijk komen ze snel dat katje helpen!

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja ik ben zelf erg voorzichtig met voer... maar denk dat het niet al te veel kwaad kan. ik hoop dat je de dierenambulance nog aan de lijn krijgt! goed van je in elk geval. is altijd sneu zoiets :(

6. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Oh ja, als je toch voer wilt geven, dan echt een heeeeeel klein beetje, maar wat meerdere keren op de dag, zodat het katje zich niet ineens kan overeten, na lange tijd niets gegeten te hebben.

7. danip

danip Niet meer actief

Hey, ik heb net een dierenasiel gebeld, die gaven me ook de tip hem toch te lokken met eten en dan uiteindelijk steeds verder eten richting het tuinhuisje te zetten. Hondenbrokken was niet zo erg voor een keer, en een plakje boterhamworst ook niet. Maar ik ga zo even om kattenvoer, voor de zekerheid. Ze zei dat het wel een paar dagen kon duren allemaal, maar dat ie waarschijnlijk wel hier terug gaat komen omdat ie hier eten heeft gehad.

Volgens haar, hoe ik hem omschreef (een dikke opgeblazen buik en verder super mager) heeft het arme beestje of een hongerbuikje of wormpjes :(

Volgens mij is het ook niet zo'n hele jonge kat meer, maar dat kan ook zo lijken omdat de kat er zo slecht uitziet.

Thanks voor de reacties so far. Ik hou jullie op de hoogte ;)

8. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Wat sneu zeg voor het beestje en wat superlief van jou dat je je er zo om bekommert.

Is de kat nog terug gekomen en heb je de dierenambulance nog te pakken gekregen?

Ik hoop dat je hem snel te pakken hebt.:)

Deel Deze Pagina