Welk aangeven of niet aangeven wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Er is een gezin hier in de buurt waarvan moeder een uitkering trekt en daarnaast nog volledige toeslagen krijgt en haar vriend die bij haar inwoont werkt 40 uren en ze hebben een auto (voor de deur)

Ik kan daar niet zo goed tegen wij proberen elke maand rondte komen door extra rekening en zo iemand heeft even het dubbele wat ze eigenlijk niet mag krijgen

nu is de vraag aangeven of niet? ik neig naar een nee omdat ze 2 kinderen heeft en dan worden die ook de dupe
    aan de andere kant denk ik het is je eigen risico en het word ook gewoon verteld dat hij bij haar inwoont

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou het wel aangeven, maar dat komt omdat ik zo`n hekel heb aan dit soort mensen!

3. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ik sanp dat het niet fijn voelt voor je
    Maar zou er geen melding van maken.
    Eens komt het wel aan het licht ;) Hoe dan ook

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat voorn uitkering heeft ze?

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hoewel ik het niet vind kunnen en zelf ook altijd kriebelig wordt van dergelijke berichten zou ik mijn er niet aan branden.
    Laat ze het lekker uitzoeken en wees trots op jezelf dat jij het op eigen kracht doet en jezelf recht kan aankijken in de spiegel!

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh bah daar zou ik ook niet tegen kunnen!

Wij werken ons ook allebei te pletter om leuk te kunnen leven, en we mogen absoluut niet klagen hoor, maar als ik dan zulke dingen in mijn omgeving zou zien, zou me ook best steken.

Ik zou niet aangeven overigens. Daar ben ik het type niet voor. Zou mezelf erover opvreten, dus maar proberen er niet aan te denken of naar te kijken.

Maar, hoe weet je eigenlijk hoe dat zit? Je kan toch niet weten hoe het financieel bij iemand loopt?

7. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik zou er zeker niks mee doen.

Ik snap dat het heel vervelend is e frustrerend omdat jij wel hard voor je geld werkt.

Maar het is jouw probleem niet, wat helpt het je als je het wel zou melden? Waarschijnlijk worden die kinderen daar de dupe van.

Inderdaad trots op jezelf zijn dat je het niet doet!

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Omdat haar vriend zn auto elke dag voor de deur staat. en hij zegt zegt dat hij bij haar inwoont maar nog niet officeel en ze kan allemaal dure dingen kopen dat kan normaal niet van de bijstand

neig ook naar een nee hoor ook omdat ik daar het type niet voor ben maar wou graag meningen van anderen horen

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou het niet doen.

Je bereikt er vrij weinig mee.

10. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Weet je exact hoe de vork in de steel zit ? Misschien weet je niet alles van hun situatie en geef je hun onterecht aan ......
    Ik zou me er iig niet aan wagen.

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik zou het niet doen.. Puur omdat het voor mij niet goed zou voelen om zoiets te doen.
    Maar ik snap je irritatie en frustratie wel heel erg goed!

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Als hij nog niet officieel bij haar inwoont hebben ze daar vast een goede reden voor. Misschien is het wel een tijdelijke situatie dus (vind het overigens zeker niet netjes!), misschien zijn ze nog niet helemaal zeker van hun relatie oid?
    En dat zij dure dingen kan kopen hoeft niks over haar toeslagen en uitkering te zeggen, misschien heeft ze wel dingen cadeau gehad van ouders oid (wij hebben het ook niet breed en worden vaak door onze ouders verwend, daardoor lijkt het voor de buitenwereld vaak dat we het beter voor elkaar hebben).. Zou er dus niets mee doen..

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Dit :)

Helemaal mee eens

14. Delta

Delta Niet meer actief

waarom zou je in godsnaam willen dat de buiten wereld zal denken dat je het beter hebt..

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ze zegt toch helemaal niet dat ze WIL dat de buitenwereld dat denkt? Ze krijgen iets en merken blijkbaar dat anderen daaruit hun conclusies trekken. En zoals zo vaak als mensen vinden dat ze iets van een ander moeten vinden, klopt daar maar weinig van.

Ik zou hier ook niks mee doen. Wat maakt het uit dat zij een auto voor de deur hebben? Als zij een uitkering heeft, moet de uitkeringsinstantie zorgen voor de controle dat zij die terecht krijgt. Dat is niet aan de buren die uiteindelijk alleen maar naar een situatie kunnen raden.

16. Het is zo makkelijk om daar over te oordelen. Ik heb momenteel nog een wij-uitkering. Woon alleen met mijn kinderen, maar heb sinds een jaar een vriend. Die is hier natuurlijk best heel vaak, maar we wonen niet samen, en we delen dan ook niet in het levensonderhoud en financieen.. Misschien dat de buitenwereld ook wel denkt dat ik dan fraudeer terwijl ik toch echt in mijn eentje rondkom.. Ik zou het verschrikkelijk vinden als iemand dan een onterechte melding zou maken van mij terwijl diegene mijn hele situatie niet weet.. Zo te lezen baseer je je verhaal echt op onzin.
    Er zijn genoeg mensen die het wel verkeerd doen,maar die moeten leven met het feit dat ze oneerlijk zijn.

17. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik zou het niet doen, als ze er dan achterkomt dat jij het hebt gedaan dan denk ik niet dat de buurvrouw je dat in dank zal afnemen.Ik zou me er niet mee bemoeien.

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    BIJSTAND???
    Een vriendin van me zit in de bijstand en reken maar dat er huiscontroles worden verricht! Ze komen gewoon langs en controleren alle kamers, laden, kasten, etc. Om echt te checken of je niet samenwoont..
    Weet je zeker dat je het hele verhaal kent??

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    dat hangt misschien een beetje van de gemeentje af.
    ik ken hier ook wel iemand in de bijstand en daar controleren ze niet actief..
    Of ze doen het zo goed dat het ze het niet weten;)

@topic... Ik heb in mijn omgeving dit ook eens meegemaakt. Maar dat was een persoon die ik wel vrij goed kende. die heb ik er gewoon op aangesproken. dus niet gemeld bij de gemeente, maar wel gezegd dat ik het 'not done' vond.
    Zo was ik het kwijt;)

Overigens is in dat geval de gemeente er via een melding van iemand wel achter gekomen en waren ze behoorlijk zuur...

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wie weet heeft deze vrouw waar TS het over heeft wel een wajong uitkering of een andere uitkering waardoor je toeslagen krijgt en gewoon mag samenwonen en niet gekort word? Weet je zeker dat ze in de bijstand zit?

Deel Deze Pagina