Zweten en borstvoeding (hygienevraagje)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anique, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

    Anique Niet meer actief

    Ik vroeg me af hoe je bij de borstvoeding met de hygiene omgaat? stel het is een hele warme dag (de zomer is in aantocht, dan ga ik algauw aardig zweten op en vooral tussen mijn borsten. Als je borstvoeding geeft, wat doe je dan? Heb je dan altijd bijvoorbeeld een washandje bij de hand om even af te vegen of is het overbodig om dat schoon te maken?

    En met andere dingen? Bijvoorbeeld in het zwembad of op het strand met zand/chloorwater of zout water? In hoeverre hou je dat in de gaten..?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    In principe hoef je denk ik alleen je tepel en tepelhof schoon te maken, de rest krijgt je kindje niet in zijn/haar mond. Had er eigenlijk nooit over nagedacht... maar je eigen zweet kan sowieso geen kwaad.
     
  3. Anique

    Anique Niet meer actief

    Nee, ik had al wel gedacht dat zweet niet echt "kwaad" zou kunnen... maar is toch misschien een vreemd zout smaakje opeens.... :)
    Maar misschien voor je eigen idee....?
     
  4. Ready

    Ready Actief lid

    31 okt 2006
    265
    0
    0
    LOL. Grappig, nog nooit over nagedacht.

    Eerder het tegenovergestelde. In het begin was ik altijd bang dat hij de borst zou weigeren na het douchen, vanwege het zeepsmaakje. Ook nooit gebeurd. Denk dat je je voor je kind nergens zorgen over hoeft te maken hoor :).
     
  5. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Zweten doe ik idd vooral tussen mijn borsten. Daar heeft mijn kind geen last van. Dus ik doe niets.

    Met zwemmen spoel ik even af een washandje zou ook kunnen denk ik.

    Verder je borsten niet met zeep wassen he !
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, hier ook, vooral ertussen :oops: . Volgens mij hebben ze daar geen last van. Mocht het heel erg worden, doe ik het eerst even af met een doekje.

    Zwemmen, geen ervaring mee nog, goede vraag. Dus even afdoen met wat water. Zou een 'billendoekje' ook kunnen? Of is dat te chemisch? Als er nog wat restjes zout water aan zit, zullen ze het niet zo fijn vinden, denk ik ;)

    Ik was ze niet speciaal met zeep, maar er loopt natuurlijk altijd wel wat zeep/shampoo/cremespoeling overheen. Ik heb nog geen klachten gehoord :) .
     
  7. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hahahaha! Die is goed :)

    Wat ik wel nog even mee wilde geven, ik kan geen parfum opdoen want dan drinkt mevrouw hier niet. Ze trekt haar neus er dan voor op. Ik blijf ook maar bij 1 soort/merk deoderant want anders gaat ze ook zitten miepen. Maar, moet wel zeggen dat het dus alleen bij kunstmatige luchtjes is. Als ik gesport of gewerkt heb en haar daarna meteen moet voeden gaat het altijd goed, al heb ik zelf het idee dat het dan soms echt niet fijn kan zijn daar :pale: zij heeft er geen problemen mee. En hygiëne, tja, ik neem aan dat je elke dag even een douche neemt ;) niets aan de hand dan denk ik. Zweet kan heus geen kwaad hoor, daar zullen ze niets van oplopen. Zout water zou ik even afspoelen/afvegen maar verder zal het zo'n vaart niet lopen denk ik.

    Hoe gaat het verder Anique, trek je het nog een beetje? Succes met de laatste loodjes he!
     
  8. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Echt waar? Das ook wat. Daar hebben we gelukkig geen last van. Verschillende parfummetjes hebben ze ook geen last van! Dus ook dat moet je even afwachten, is ook weer per kindje verschillend.
     
  9. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik doe niks bijzonders hoor... als ik heb gezwommen voed ik gewoon meteen. Kijk kan me voorstellen als ik op me buik op het strand heb gelegen ik me ff afspoel maar verder ben ik niet zo moeilijk. En evt. zweet kan je evt. afdoen met ene spuugdoekje/hydrofiel... heb je zeker de eerste tijd toch altijd wel wat van bij je. Onder de douche gebruik ik ook gewoon douchespul ed. daar. Kortom doe eigenlijk niks anders dan anders.
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Bij mij loopt er ook zeep over heen hoor. Je hoeft alleen je tepels niet in te zepen dat ik wat ik bedoel ;)
     
  11. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oww, haha, ik ben blond he! Je moet me af en toe even helpen! Nee, inzepen doe ik ze ook niet. ;)
     

Deel Deze Pagina