Hoi hoi, Vanaf welke leeftijd kunnen baby's van je af zitten/hangen in een draagzak? Zeg maar met hun ruggetje tegen jouw buik, zodat ze van zich af kunnen kijken. En is dit per draagzak verschillend? Groetjes tante
hoi, ik weet dat het bij de tri-cotti vanaf ongeveer 5 maanden is. Dan is het nekje van de baby meestal sterk genoeg en dan kan de baby de prikkels aan. Volgens mij is dat bij de meeste draagdoeken zo maar dat weet ik niet zeker. Succes!
het is per draagzak verschillend. wij hebben zelf de babybjorn draagzak en die was vanaf 6 kilo meen ik, ik weet t niet meer zo goed, maar hij was 10 weken toen we m voor t eerst gebruikten! Bij de babybjorn zit zo'n neksteun. Als je ze met je rug naar je toe wil dragen moeten ze uiteraard zelf het hoofd op kunnen houden.
wij hadden er geloof ik een van chicco.? maar pas vannaf een mnd of 4-5 kunnen ze pas andersom dacht ik. dan is t nekje wat sterker weer.tot die tijd moeten ze met hun buik naar je toe.
de houding van je af (dus ruggetje tegen jouw buik) wordt toch afgeraden, omdat ze dan te recht zitten, wat slecht is voor hun rug en heupjes? hier draag ik in een draagdoek (zo'n dik tricot knoop-geval). ideaal, want makkelijk mee te nemen, ik kan er mee in de auto (thuis omknopen, en in de stad of waar ik dan ook ben hoef ik dan alleen kind uit maxicosi te vissen en in de doek te doen), en het is qua houding het beste voor het kindje. ons zoontje vindt het in de doek zo te merken ana hem fijner dna in de babybjorn. behalve als het heel warm is, want dan zit het in drie lagen stof minder fijn dan in een luchtdoorlatende (synergy-versie) draagzak.