zweten in de deryan

Discussie in 'Verzorging' gestart door cowgirl80, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.004
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    vanavond waren we bij familie en heeft mijn zoontje een paar uur in z'n deryan geslapen (de peuter versie). Toen hij wakker werd en ik bij hem ging kijken lag hij met zn hoofd in een plasje water ik schrok en dacht dat hij had overgegeven... maar het bleek zweet te zijn :(
    Zijn hoofdje en zijn haartjes waren helemaal nat en aanelkaar geplakt en hij zat dus helemaal aan aan die plastic bodem vastgezweten.. yuck!

Wat zijn jullie ervaringen ermee en hoe lossen jullie dit op? Ik kan hem wel op een hydrofiele luier leggen, maar dat lijkt me niet zo heel veilig?

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    tja, toch iets van een matrasje of hydrofiel of lakentje. Is wel logisch dat je kindje zo zweet met dit warme weer. Plastic ademt niet.

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hoeslaken om het gehele matrasje en een hydrofiel doek op het hoofdeinde? Dan absorbeert het tenminste.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik heb er zelfs een katoenen dekentje omheen gevouwen om een voldoende dikke ademende laag te hebben boven het plastic.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.004
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    maar het matrasje moet in die gleuf onder het bedje zeg maar.
    ik kan een lakentje nergens omheen slaan... er is alleen maar die plastic bodem.
    Of leggen jullie het matrasje wel los in het tentje?

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja!

Ons meisje slaapt sowieso niet als ze niet stevig is ingestopt. Dus ik maak een heel bedje op. Ik leg haar trouwens al helemaal niet in die polyester slaapzak! Veel te broeierig. Dus in mijn geval: katoenen deken erom, hoeslaken, kindje erop in slaapzakje, lakentje en dekentje. Toen was het alleen niet zo warm, nu zou het met alleen een lakentje erom moeten.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik deed altijd een dubbelgevouwen laken (eventueel eerst een handdoek en dan een laken) om het slaapzakje heen. Vond dat zo'n onhandig ding, en niet prettig, daar liet ik ze niet in slapen. Ik legde ze dan in een dun slaapzakje hier bovenop.

Op plastic liggen leek mij ook niks, zo zweterig.

8. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Wij hebben ook een Deryan, maar dan de baby versie. Bij ons zit er een soort halve slaapzak bij, waar ze op gaat liggen. De opblaasbare matras gaat inderdaad in het vak onderin.
    Beetje moeilijk te omschrijven, maar het is een extra 'matrasje', dat lijkt op een slaapzak. Ik neem aan dat jullie die niet hebben? Ze slaapt namelijk niet rechtstreeks op het plasic.

Ik volg het topic trouwens wel even, wij gaan namelijk naar zuid-Frankrijk op vakantie en die kleine gaat in de Deryan slapen. Ben benieuwd of iemand daar nog tips voor heeft?

Groetjes,

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.308
    2.591
    113
    wij doen het matrasje niet in het vak maar in het tentje zelf. Ik doe er een molton en hoeslakentje om.
    Zo ligt het matrasje echt strak in het tentje en kunnen ze er echt niet zo maar onder komen.

10. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de babyversie en daar ligt een soort dekje overheen wat met klittenband vast gaat aan de plastic bodem. Zodat ze niet direct op het plastic liggen. Zelf heb ik hier een slaapzak opgemaakt en ook met klittenband op het dekje vastgezet. Zo kan mijn mannetje wel ; ingestopt' en veilig slapen. Misschien ook een idee?
    Je kunt dikke stroken klittenband redelijk makkelijk op bv een hydrofiel naaien of op een stuk katoen en op de bodem van het tentje zodat je een soort onderdekje krijgt wat vocht opneemt.
    Mijn mannetje slaapt er altijd heerlijk in als ik het zo 'opmaak'

11. Eendje77

Eendje77 Lid

28 jan 2008
    68
    0
    0
    Ik maak de Deryan ook altijd gewoon op als een bedje: dus molton, hoeslaken om het matrasje en dan kind in slaapzak met eventueel laken en dekentje. Vooral toe hij klein was moest hij echt stevig ingestopt worden anders sliep hij niet. Het lijkt me helemaal niks als je met je koppie op dat plastic moet slapen. Kan me niet voorstellen dat een kindje echt onder dat matrasje terechtkomt.

Ik gebruik wel de ruimste moltons en jersey hoeslakens die ik heb anders wil het matrasje nog wel eens dubbelklappen. En het matrasje met je mond nog even extra bijblazen helpt ook wel goed om hem goed stevig te krijgen.

Groetjes Eendje

Deel Deze Pagina