Ik wil beginnen met het afbouwen vd borstvoeding. Dit omdat ik al vanaf het begin pijnlijke borsten heb. Ik ben bij de ha, lactatiekundige enzo geweest. Maar het wordt alleen maar erger. Dus nu begin ik echt tegen het voeden op te zien en dat wil ik niet. Nu voed ik op verzoek, maar straks wil ik dus wel een schema. Dus wat is of was jullie schema met 5 maanden. Het liefst wil ik nog even wachten met bijvoeden.
Bij Milou geven we nog steeds geen bijvoeding ivm allergie/eczeem, we hebben het volgende schema; 7.30 fles 180 11.00 fles 180 15.00 fles 180 19.00 fles 180 22.30 fles 180 Je zou ook de late fles eraf kunnen halen als hij daar genoeg aan heeft maar Milou heeft het nog nodig. Staat eigenlijk heel leuk; Milan en Milou
Ons schema op die leeftijd was: 07.30 fles 200 cc 11.30 fles 200 cc 16.00 fles 200 cc 19;30 fles 200 cc Ook nog geen bijvoeding toen Lynn 5 maandjes was.
hoi, Ons schema is nu 7.00 180 cc met 2 lepels rijstebloem 10.30 fruithap 11.00 180 cc 15.00 180 cc 19.00 180 cc met 2 lepels rijstebloem onze dochter dronk heel slecht. Toen hebben we de fles van 22.30 weg gelaten om te kijken wat er gebeurde. Ze sliep gewoon door en drinkt nu alle flessen leeg. Ze drinkt dus met 4 flessen meer dan met 5. Ook verschilte het wel eens per dag. Ze wordt ook wel eens om 8.00 uur wakker en dan verschuif ik het schema succes Bianca
Bedankt voor jullie schema's. Ik denk dat ik eerst net als Brennie 5 voedingen geef. Want hij krijgt nu vaak 6 a 7 voedingen op een dag. En vaak ook nog een late voeding, omdat hij dan rond 21.30 uitzichzelf wakker wordt. Mocht hij dan niet uitzichzelf wakker worden, dan kunnen we altijd een voeding minderen. Geven jullie allemaal pap savonds? Mag dat overal doorheen?
hoi, Vanaf 4 maanden ben ik pap gaan geven. Het CB vond dat prima. Ik hoor wel dat het overal verschillend is. groetjes Bianca
even een antwoord op je vraag over de pap: mij is verteld door de kinderarts dat je de pap gewoon s avonds of s ochtend mag geven. Beiden hebben zo z'n voordelen. S avonds heeft als voordeel dat kindjes wat beter doorslapen omdat pap wat zwaarder ligt. Kindje is dus lekker vol. s ochtends heeft als voordeel dat je kindje goed went aan het "volwassen" ritme. Voor de mens is het altijd goed s ochtends een goed ontbijt te nemen zodat dit heel de dag veel energie geeft en lekker kan verteren, wat s nachts veel trager gaat. Is dus waar je zelf voor kiest.