wie heeft er ervaring met een zwemtrainer? is dit wat voor baby's? ik zag dat het niet kan kantelen dmv een veiligheidsgordel. Het stimuleert de natuurlijke zwemreflex van je kindje vanaf jonge leeftijd. Er is één van 3 maanden tot 4 jaar 6-18 kg. Nu is mijn dochter as vrijdag 3 maanden maar nog geen 6 kilo. Is het dan wel mogelijk om deze te gebruiken of is ze daar dan te klein voor? Ik hoor graag jullie verhalen over het gebruik hiervan.
wij hebben hem en vinden hem ideaal. Ook al vroeg gebruikt. En nog geen 6 kilo maakt niet zoveel uit hoor, hij is goed verstelbaar. En je blijft er toch bij
Wij hebben.m.gekocht voor Julia. Ze was toen wel al ouder dan 3maanden. Wij vinden t ideaal! Mensen in het zwembad keken ons eerst aan van, waar stoppen ze dat arme kind in, helemaal vast.gemaakt. Maar toen ze het verschil zagen hoe Julia aan het zwemmen was en hoeveel plezier ze had, ze gierde t uit en door het spartelen zwemde ze zelf vooruit. Echt hartstikke leuk, we zijn er erg tevreden over en vinden het de aankoop meer dan waard!!
het is natuurlijk ook fijn dat deze langer te gebruiken is. Gingen jullie er ook wel mee in een normaal zwembad? dus geen warm bubbelbad of babyzwembad?
Wij hebben hem voor onze dochter van 14 maanden gekregen maar is hij dan ook nog leuk voor haar? of zou ik dan beter bandjes kunnen gebruiken?
Ik werk in een zwembad en vond het altijd een súper ding. Ik dacht echt dat dat een veilig zitje was en prettiger dan de gele banden, omdat ze bij de swimtrainer veel beter in het water hangen. Maar vandaag kwamen er 2 ouders met 2 kindjes tussen de 20 maanden en 3 jaar. Het kindje van 20 maanden was wat enthousiast en die kantelde dus achterover, waardoor hij op z'n rug kwam met de band op z'n hoofd. Hij zou zó voor je neus verdrinken als je niets deed. Het oudere kindje deed hetzelfde, maar zij was nog instaat enigszins haar hoofd op te tillen en een beetje te draaien, waardoor ze niet onder water geduwd werd. Ik denk er nu dus wat anders over, en komt dus tóch weer terug bij de zwemvleugels. Maar voor (hele) kleintjes, tot ze toe zijn aan zwemvleugels, vind ik het fijne dingen. Ze zijn van het weekend volgens mij in de aanbieding bij de intertoys.
Ik heb er ook één, maar vond het geen succes. De oudste zou er toen gewoon nog in moeten passen (hij is tot 18 kg en ze woog toen iets van 15 kg oid), maar ze rolde echt om met dat ding. Ook kon ze zich er niet lekker vrij in bewegen met in en uit het water gaan ed. Hier dus gewoon bandjes. Voor de jongste (bijna 4 maanden) lijkt zo'n ding me ook niets. Die houd ik liever los vast, lekker dicht tegen me aan en wat verder onder water, zodat ze het ietsje minder snel koud krijgt.
Hier ligt hij al in het grijze magazijn genaamd kliko. Dochter kukelde er ookmee om en ik vind dat ze weinig bewegingsvrijheid hebben met de armen. Nee hier gewoon bandjes...
Ik vind hem super. K kan lekker spartelen. Hij is trouwens deze week een keer met een dagaanbieding 11,99 bij intertoys zag ik op een poster. Ik weet niet op welke dag het was.
hij is vandaag, morgen en zaterdag in de aanbieding. Bij de een is het dus een succes en bij de andere niet. Ik ga hem ophalen vandaag. we kunnen het altijd proberen, dan komen we er zelf achter of mijn dochter het leuk vindt of niet. Zo niet, dan halen we haar eruit en proberen we het over een tijdje weer. Bedankt voor jullie reacties.
Wij hebben hem ook en ik vind hem ideaal voor de kleinere kinderen. Onze jongste heeft er de afgelopen 2 weken heerlijk in rondgedobberd in het zwembad. Kwam lekker vooruit door te trappelen met z'n beentjes. Puur genieten! Bij onze oudste was hij levensgevaarlijk toen hij anderhalf was. Maar dat kwam denk ik ook omdat hij toen in dat zwembad met zijn voeten bij de grond kon. Sindsdien hebben we zwemvleugeltjes voor hem. Ik denk dus dat hij veilig is zolang een kindje zich niet kan kantelen doordat hij met zijn voeten de grond kan raken. Dus in de diepere baden. En daarbij, als je kijkt hoeveel meer vrijheid een kind heeft met zwemvleugeltjes, dan denk ik dat dat sowieso fijner is voor een kindje dat al wat meer wil dan alleen een beetje ronddobberen (heen en weer zwemmen)
Ik heb m net via Intertoys besteld. Liam krijgt aanstaande maandag zijn 3e prikjes en daarna gaan we lekker met hem zwemmen. Ik ben erg benieuwd wat hij ervan vindt. Ik heb zowel deze als de traditionele zwemband gekocht.
Is zo`n zwemtrainer ook nog iets voor een bijna 2 jarige? We gaan in september op vakantie en willen zwemvleugels meenemen maar misschien toch ook zo`n ding....is veel fijner in het zwembad om lekker te dobberen dan met vleugeltjes..
ik geloof dat ik hem bij jou nog gepromoot had maar later had ik dus een negatieve ervaring. Ik denk -ook als ik de reacties na mij lees- dat ik het niet zou doen voor jouw kindje. Omdat die zich ook ws kan gaan kantelen. Ze zijn officieel tot 18 kilo - maar ze lijken al eerder niet meer geschikt... @manuk: Nee, ik geloof echt niet dat die kindjes al zwaarder waren dan 18 kilo - waren gewoon tengere kindjes (even denkend aan mijn bijna 4 jarige die nu 16 kilo weegt - en die kindjes waren nog lang zo oud niet) .
Erg fijn ding. Inderdaad een voordeel dat je kind dmv de kikvorsreflex zelf vooruit komt. Wel wordt mijn zoontje (6mnd) er snel moe in omdat hij steeds zijn hoofd omhoog moet houden
Het leek mij ook een ideaal ding, en ik vind hem ook wel beter dan zo'n gele band waar kindjes vaak helemaal ingezakt in hangen... Alleen.....mijn dochter vind het dus niks!! Haar er in doen is een ramp, waardoor ze er dus niet goed genoeg in zit. Eenmaal ermee in het water gaat het wel want ze wordt helemaal wild in het water. Ik ben dus eigenlijk nog op zoek naar een andere oplossing voor op vakantie in september (dan is ze 15,5 maand) Het liefst wil ze gewoon zonder die band, maar dat mag niet overal...