Hoe wassen jullie de haartjes van jullie kleintje? Hier gooi ik met een bekertje wat water over haar hoofdje als ze rechtop zit, inzepen, en dan weer met een bekertje water over haar hoofdje gooien totdat de zeep eruit is. Maar ze doet natuurlijk haar hoofd niet zelf achterover, en ik hoef ook niet te proberen haar hoofd achterover te duwen ofzo haha, maar daardoor loopt alles haar ogen in. Ik vermoed dat die zwitsal-babyshampoo niet prikt, maar ze vindt in ieder geval water dat in haar gezicht en ogen loopt he-le-maal afschuwelijk. Ze begint dan dus half te hyperventileren en probeert als een panische uit het bad te klimmen. Uiteindelijk gaat ze huilen als ik doorga, of krijgt ze een woedeuitbarsting... Doen jullie kindjes dit ook? Of pakken jullie haren wassen anders aan waardoor er geen water in de oogjes komt? Ik hoorde ooit dat er opblaasbare bandjes waren voor om het hoofdje, maar de prénatal verkoopt ze niet meer en drogisterij en Hema ook niet... Tips welkom
Ik heb Kyra altijd in zo'n badzitje zitten (meer liggen). Haar hoofd steekt dus best een end boven het water uit. Dus ik pak idd een grote beker en doe dat over haar hoofd. Vanaf dag 1 laat ik dat water ook al langs haar gezicht en ogen lopen (niet erin natuurlijk), maar ik laat het vanaf haar voorhoofd gewoon door haar gezicht lopen. Met als resultaat........dat ze het dus totaal niet erg vind als er water in haar gezicht of ogen loopt. Ideaal, dus dat probleem wat jij hebt, heb ik hier niet
Oh, hier is het ook geen pret maar het moet het.. als ie weer eens helemaal onder het zand of de aarde zit. Zoontje vindt het niet leuk maar hij is het wel gewend. Als de haartjes maar een beetje vies zijn, wil ik ze ook wel schoonmaken met een washandje
Wij doen het gewoon met de douche-sproeier. Ik ga niet lopen mieren met een bakje haha! Ook bij alle drie al zo gedaan vanaf het begin, nouja bij Malou en Ruben ong vanaf 2-3 weken en bij Benthe ong vanaf 5-6 weken.
hmm, Vervelend is dat he. Hier altijd gewoon mee onder de douche, in badje altijd gewoon een bakje water over gezichtje heen laten lopen. Nooit problemen...tot enkele weken terug! Nu is ze dus ook panisch, raak helemaal in paniek en word zo boos dat ze soms gewoon omvalt vanuit zit positie... Hoe ik het dan doe? Ik pak gewoon de sproeier, doe eerst voorzichtig de achterkant nat maken. Dan inzepen...dat is niet erg. En daarna even spelen en rustig worden...zogauw ze het niet erg meer vind, dan ga ik de sproeier pakken en sproei de achterkant van haar hoofdje...ze weet dan wat er komen gaat. En doet haar ogen al dicht, met het nodige gemopper...maar het kan niet anders. Daarna duw ik een hand tegen haar voorhoofd, en sproei de rest van de zeep weg. er loopt dan niet direct alles over haar gezichtje of in de ogen. Als ik de haren schoon heb wrijf ik over haar gezichtje totdat er geen water meer op ligt om het zo te zeggen...dat vind ze goed. En ik zeg goed zo...tis al over....zie je niets om bang voor te worden...ze kijkt me dan even boos aan en gaat weer verder met spelen. Dus tis gewoon rustig aandoen, en ze kalmeren als dat nodig mocht zijn. Andere tips heb ikniet voor je. Succes ermee! Groetjes, Miranda
ik doe shampoo op een nat washandje en daarna het washandje meerdere malen uitwringen boven haar haartjes, vindt ze allemaal prima
Ik doe het meestal met de douchekop. De baby vindt het helemaal niet erg, die begint gelijk te lachen en te spartelen. De peuter maakt altijd een vreselijke scene, maar daar trek ik me vrij weinig van aan, eerlijk gezegd. Douchen moet en haren wassen ook zo af en toe. niks aan te doen, moet je maar aan wennen.
Ik gebruik natusan top to toe shampoo en badaschuim in 1. Hop in het water en als ik m dan in zn badje leg worden de haartjes meteen mee gewassen! spelenderwijs druppel ik wat water van boven naar beneden: eerst naast hem of op zn buikje, dat vindt hij vrij interessant en dan steeds dichterbij totdat ik zn hoofdje ook stieme mee neem. Meestal neemt ie een grote hap lucht, houdt ie zn adem in en dan is het alweer klaar!
Jelle vind het nog steeds niet leuk als zijn haren uitgespoeld moeten worden, haren wassen vind hij geen probleem, dat is juist het leukste van allemaal... Jelle gaat ook als een halve gare door zijn ogen wrijven als er water in komt en dat is niet zo'n probleem op zich maar wel als er shampoo bij zit. Dan kan de shampoo wel prikvrij zijn, maar als je het echt in je ogen wrijft doet het toch zeer... Wat het hier iets minder dramatisch maakt is geen shampoo gebruiken maar het wasschuim van Zwitsal. Dat spoelt veel makkelijker uit (1 bekertje watre is genoeg bij Jelle) en dus duurt het minder lang. We zijn nu wel druk aan het oefenen met dat hij zelf zijn hoofd onder de sproeier doet om uit te spoelen.
Even inzepen met shampoo op washandje en in het badje liggend met 1 hand water erover laten lopen. Of alles inzepen en dan met papa of mama mee onder de douche om alles af te spoelen. Ze vind het allemaal best. Alleen onder de douche kan ze nogal eens water naar binnen zuigen, als ze weer eens op haar vingertjes aan het sabbelen is. Vindt ze ook niet al te erg, maar ze kan dan wel erg verontwaardigd naar diegene die niet met haar onder de douche staat kijken
Dank voor de vele reacties al zeg Mijn meid wenst niet in halfliggende posities gedaan te worden. Dan wordt ze zo boos dat ze zich enorm overstrekt en knalt dan meteen met haar hoofd tegen de badrand. Echt een drama-queen haha. @Hanneke: het babybadje staat in haar kamer, dus dat pielen is geen pielen @Druif: Ik heb haar nog nooit kopje onder laten gaan in bad. Hoe geef je aan aan een baby 'nu ga ik je onder water doen dus hou je adem in?' Ik heb ooit gehoord van iemand die naar babyzwemmen ging dat je dan in hun gezicht moest blazen ofzo, maar begreep daar niet veel van. Ik wou haar al wel een keer kopje onder doen, want leek me goed dat ze dat ook ervaart, maar lijkt me erg schrikken als je moeder ineens gewoon je hoofd onder water gooit
Ik neem, voor ik haar in bad leg, een natte washand met shampoo en doe die over haar haren. Daarna leg ik haar in het badje (in zo'n houder) Ze ligt dan wat achterover. Met de handen doe ik water over haar hoofd zodat de shampoo eruit spoelt. Dit spoelt automatisch naar achteren omdat ze met haar hoofd wat naar achter ligt.
hier gewoon water over zijn hoofje, met mijn handen, bekertje of douche kop... tjah, leuk vind hij het niet... maar hij kan ook neit alles leuk vinden. dan gewoon lekker inzepen en weer de douche kop of bekertje. ik doe altijd wel mijn hand op zijn voorhoofd leggen, dan komt het niet rechtstreeks in zijn ogen ofzo. wil hij het echt niet zeep ik hem in en leg ik hem gewoon op zijn rug. dan is het helemaal gemakkelijk uit te spoelen!
@ Moppiepoppie Idd onderwater gaan van je baby kan door hem/haar eerst in het gezichtje te blazen dan doen ze vanzelf hun mondje dicht en houden hun adem in . Tijdens het baby zwemmen moet je alleen wel zelf eerst met je hoofd onder water gaan en dan lachend boven komen zodat ze zien dat het niet erg is om kopje onder te gaan maar ja thuis in bad is dat natuurlijk geen optie. Ik zing altijd het liedje het regent het regent en dan hou ik de sproeier boven haar hoofdje ze is dan zo druk met naar mij luisteren dat ze even vergeet wat er gebeurt en dat is lang genoeg om haar haartjes uit te spoelen maar als het iets langer duurd hou ik een washandje bij haar voorhoofd waardoor het meeste water langs haar gezichtje loopt en dat gaat altijd prima zonder gebrul.
babywalz heeft speciale 'petjes' die water en zeep uit de ogen houdt bij het wassen. ik weet niet hoe oud je kindje is, maar bij sven leg ik altijd ene vinger onder z'n kinnetje en duw z'n hoofdje voorzichtig achterover. is nog steeds geen hobbyk, maar ja, noodzakelijk kwaad hè?!