Zweten maar ondertemperatuur....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brigit, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Mijn dochter ligt te slapen en is beetje onrustig. Ik ging even kijken en ze voelde klam aan. Ik dacht laat ik eens tempen voor ik wat bij haar uittrek. Nu was haar temp dus 35,6!!!
    Vind dit echt heel raar. Ze zweet wel vaker en heb haar eigenlijk nooit getempt.
    Herkennen jullie dit?
    Weet nou niet goed wat ik moet doen, nog meer bij haar aantrekken gaat ze nog meer zweten

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Denk je dat je thermometer nog goed is?
    En wat draagt ze nu?

3. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Thermometer is goed, daar dacht ik ook gelijk aan.
    Ze heeft romper lange mouw, pyamabroek en slaapzak met mouwen (die witte van hema)
    Ik ga toch nog eens tempen, hihi vind het echt gek. Het is een oorthermometer en die doet het normaal heel goed.

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Temp is echt zo laag, heb het ook nog even bij mij uitgetest en bij mij is temp normaal

5. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    En als je haar nu wat warms geeft melk of thee of zoiets.

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ze is onrustig maar ligt wel te slapen. Deken over haar heen leggen heeft geen zin want die ligt gelijk naast haar.
    Ik weet dat je temperatuur daalt als je slaapt maar zoveel? En dan het zweten :( Ze zweet snel hoor, maar ja als ze het warm heeft is het logisch.
    Op haar kamer is het 18 graden

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hmmm apart, maar zou haar verder niks uittrekken als haar temp zo laag is...
    Overigens mag je bij een oorthermometer wel 0,5 graad erbij optellen he omdat de kerntemperatuur die je rectaal meet hoger ligt, maar dan nog is het aan de lage kant...
    Overigens is het wel logisch dat haar temp lager is als ze zweet, dan koelen ze namelijk harder af.

Zolang ze slaapt zou ik haar lekker laten liggen en als ze wakker wordt en haar temp is nog zo laag idd een flesje aanbieden.

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Klopt dat je meestal 0,5 bij oorthermometer kan optellen. Maar heel soms controleer ik het op ouderwetse manier en geeft ie zelfde temp aan.
    Ach ja ik laat haar idd lekker slapen.
    Bedankt voor jullie antwoorden!!

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou haar ook eten geven, misschien heeft ze wel een lage bloedsuikerspiegel en kan ze zichzelf niet warm maken door te weinig energie.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #10 lovewinnie, 31 dec 2012
    Laatst bewerkt: 31 dec 2012
    Mijn zoontje heeft heel vaak een temp van 35,6 tot max 36,2. Als hij 37,5 heeft is dat voor hem echt koorts :(. Ben er toen hij klein was een keer voor naar de dokter geweest maar hij zij dat het niet ernstig was. Bij een gezond mens zit smorgens de temp vaak tussen 35,5 en 36 ( bedoel dan vroeg in de ochtend rond 3 Max 5 uur waarbij de temp op zijn laagst is) en Savonds tussen de 36 en 37,5 Alles onder de 35,5 is niet goed en boven de 37,9 is koorts

Lekker laten slapen dus.

Deel Deze Pagina