Mijn dochter sliep altijd fantastisch. Mijn zoontje daarentegen... Gister heeft hij 2 goede slaapjes gedaan en is om 19.30 naar bed gegaan. Hij was echt moe. Vannacht om 03.00 uur begon hij keihard te huilen, dus hebben we hem een beetje drinken gegeven. Nu werd hij net weer om05.45 wakker. Zucht. Dat is wel heel vroeg. Hij wordt steeds vroeger wakker. We hebben hem daarom vanmorgen even laten jammeren in bed. Ben er wel een paar keer naartoe gegaan hoor. Soms was hij even stil, maar om 06.25 begon hij echt te huilen. Weer een fles gegeven en nu ligt hij te kletsen n de box. Hij is om 08.00 echt weer heel moe, dus dan leg ik hem weer op bed. Het ritme is niet goed dus... Wat zal/kan ik doen? Hem morgen weer laten jammeren en hopen dat hij het gaat snappen (dat de dag niet voor 06.00 begint) of hem om 05.45 (weer) een flesje geven en gelijk terugleggen in bedje zodat hij misschien om 07.30 ofzo wakker wordt. Pfff dit zijn geen leuke nachten zo... (in bed nemen wil ik niet en durf ik niet )
Herkenbaar, hier werd ze bij 7 maanden ook steeds vroeger wakker. Nu ging het een paar dagen goed en nu weigert ze haast overdag te slapen en stort ze savonds ook in en word ze snachts een keer wakker en dan om 7 uur/half 8. Ik ga er maar gewoon in mee. Vanzelf gaat ze wel weer op haar tijden slapen. Overigens, ik laat der altijd even in bed liggen. Soms moppert ze even maar daarna gaat ze vaak spelen met der knuffels. Ze roept of begint te huilen/hard te jammeren als ze het zat is
Herkenbaar ook hier. Wij streven er van begin afaan naar niet voor 7u met hem beneden te gaan zitten. Wordt hij voor die tijd wakker, dan wachten we even af of hij doorzet (soms wordt hij weer stil). Als hij blijft huilen gaan we er even heen, kijken of er iets is wat we op kunnen lossen zoals een poepluier, een knuffel die onbereikbaar is, even knuffelen of hij ligt soms op zijn buik en dan slaapt hij niet goed in en moeten we hem omdraaien. Hij lijkt inmiddels goed te snappen dat wanneer wij weer vertrekken, dat hij dan moet slapen. Wordt hij voor 7u wakker, dan doen we het zo, na 7u mag hij mee naar beneden. Hij wordt tegenwoordig tussen half 7 en kwart over 8 wakker, waarbij zowel half 7 als kwart over 8 uitzonderingen zijn. Wat ik ook opvallend goed vind werken: hem even uit zijn bedje halen en samen heel stilletjes even knuffelen. Daar genieten we allebei van en daarna slaapt hij met een heel lekker gevoel weer verder.
En op advies van de kinderarts hebben wij cold turkey de nachtvoeding laten vallen: ineens niet meer geven. Hij is er een keer boos om geworden, maar dat was echt maar 1 keer. Omdat dat zo goed werkte voor ons hebben we ook zo'n grens voor de ochtendvoeding...niet voor 7uur. Werkt hier prima, maar ik lees ook verhalen waar dat absoluut niet werkt. Alleen als hij ziek is/koorts heeft geef ik hem snachts extra water te drinken, of als we tropisch weer zouden hebben.
Mijn meisje van 7.5 maand word altijd 7.30-8.00 uur wakker Van de week was ze er om 6.00 uur ik dacht ojeetje wat vroeg Heb haar toen haar ochtendfles gegeven met een klein lichtje aan en gezegd tegen haar dat het nog veeeeel te vroeg was, nog midden in de nacht Heb er na de fles terug gelegd en toen sliep ze gewoon verder tot 9.15 en ik ook.
Ja 06.00 is vroeg...pff Ik ga het morgen eens proberen, even een beetje knuffelen en een klein slokje drinken. Dan weer terugleggen. Eens zien wat hij doet. Mijn dochter sliep wel altijd uit zeker ook tot 07.30 op deze leeftijd. Mijn zoon heeft kennelijk mijn genen, ik was vroeger ook altijd om 06.00 wakker!
Om 6 uur leg ik mijn dochter vaak nog even aan bij ons in bed. Dan drinkt ze redelijk wat, en valt weer in slaap tot 9 uur.
Nou, vind ik niet Pfff. Mijn zoontje gaat niet voor 8 uur zijn bedje uit. Tot die tijd geef ik hem knuffeltjes en speentje en dan slaapt ie weer verder. Nachtvoeding doe ik ook niet meer. Hij neemt gelukkig genoegen met zijn speen. Zal zeker niet voor ieder kind werken maar gelukkig de mijne wel...
Mwah...vind je? Ik ben het slaappatroon van mijn dochter gewend, die sliep tot 07.00 minimaal. Vaak nog veel langer
"s morgens een half uurtje, 13 uur een uurtje en 16 uur een uurtje Daarna rond 19:30 naar bed en niet voor 8en er weer uit
Hier een dametje nu 8,5 maand en wordt ook vrij vroeg wakker tussen 6 en 6:30 en om 5u fles anders slaapt ze niet verder helaas. Alles vanaf 7 uur vind ik een normale tijd en later dan 7 uur is uitslapen
Kennelijk heeft hij honger, dus ik zou hem een voeding geven en dan weer in bed leggen. Soms hebben ze fases dat ze opeens weer een nachtvoeding nodig hebben. Ik denk dat het beste is daarin mee te gaan. Een baby van 7 maanden zonder nachtvoeding is vrij uitzonderlijk (zeker bij bv). Je hoeft niet met hem 'op te zitten' om 6 uur. Ik neem mijn dochter soms bij me en dan slapen we alledrie heerlijk verder. Soms zelfs tot 9 uur.
Dit zou ik inderdaad ook denken. Mijn dochter komt nu ook alweer een paar nachten voor voeding. Meestal gaat ze daarna weer naar haar eigen bedje, soms slaapt ze bij ons verder. Voor 7 uur gaan wij er ook niet uit. Dan slaapt ze bij mij door.
Ik geef het avondeten wat later rond 19:30 ,en nog een klein flesje als toetje En hier gaat het s,nachts nu goed. Ik zit ook nog wel op 4melkvoedingen per dag, soms 3,5
Ik denk dat hij de berichten heeft gelezen, gister om 20.00 naar bed envanmorgen 07.15weer wakker! Hij is tussendoor niet 1 keer wakker geweest ik was om 06.50 wakker, dus durfde niet bij hem te gaan kijken gelukkighoorde ik al snel geluidjes door debabyfoon .
Ons meisje bijna 8 maanden slaapt: 7.30- 8.00 uur wakker In de ochtend slaapje: 45 min Middagslaapje: 2-3 uur En dan nog een slaapje van 45 min rond 17.30 uur En dan 20.00 - 20.30 uur naar bed tot volgende ochtend