stoppen met bv/ flesweigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bertha, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo teddy,

Ik wil gaan afbouwen met de bv omdat het te veel van mij vraagt helaas.
    Nu is het probleem dat mijn kindje de fles absoluut weigert.
    Tijdens opvang dagen compenseren we met bv-pap, lepelend.

Hoe moet ik dit aanpakken?
    Ik gebruik de breastflow-speen, de gewone avent en difrax pakt ze ook niet. Ook een tuitbeker of cupfeeding weigert ze.

Graag jouw advies!

Groetjes

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Bertha,

Als je kindje de fles weigert is het afbouwen van de borstvoeding niet de juiste stap op dit moment. Wat heb jij nodig om het borstvoeden wel vol te kunnen blijven houden? Is er iets dat jou kan helpen?

Ken je deze site met tips bij flesweigeren?

Probeer in elk geval de druk er af te halen. Hoe harder jij wilt dat het gaat lukken, hoe meer jouw baby de signalen op gaat pikken en de fles gaat weigeren.

Dus; eerst wennen aan de fles en dan pas gaan nadenken over afbouwen. Je baby zal toch moeten eten ;)

Sterkte!

3. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Aangezien ik een postnatale depressie heb, heb ik tegen het advies in van de psychiather geprobeerd er boven op te komen met alleen gesprekstherapie ivm de borstvoeding. Het wil echter niet lukken, en daarom wil ik anti depressiva proberen.
    Dit wil ik niet in combi met de bv omdat ik mij dan schuldig voel. alweet ik dat dit wel kan.
    Ik volg een koemelk/soja/kippeneiwit vrij dieet ivm haar overgevoeligheid.
    Het liijkt het beste, dat ik nu eerst goed voor mij zelf ga zorgen. En daarin niet de enige te zijn die haar kan voeden. om meer rust voor mij in te bouwen en minder stress op de dagen dat zij bij de opvang is. Hopelijk krijg ik dan meer vrijheid en energie. Daarnaast zijn de papa/ opa,oma -dagen ook een hel door het niet willen drinken van de kleine.
    Een moeilijke keuze waar ik al geruime tijd tegen aan hik, maar er nu wel achter sta.
    Ik weet alleen niet hoe...
    Ze kreeg vanaf wwek 7 de fles, dronk de eerst periode op het kdv wel, maar alleen haar dorst weg.
    Sinds 3 wkn weigert ze volledig. Ze weet dus echt wel hoe het moet.
    De tips op de door jou aangegeven site zijn allemaal al in uitvoering gebracht.
    Het jij nog andere adviezen?

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Oh meid, ik snap dat het op deze manier pittig is voor je. Ik wil je een paar dingen meegeven.

1. de meeste anti-depressiva gaan prima samen met borstvoeding
    2. het stoppen met de borstvoeding kan de PPD verergeren, door een verandering in de hormonen.
    3. Beter borstvoeding zonder dieet, dan hypo-allergene kunstvoeding.
    4. Allergische kindjes weigeren soms intuitief voedsel dat ze niet vertrouwen (bijvoorbeeld als het uit de fles komt).

Voel je niet schuldig. Liever moedermelk met een spoortje anti-depressiva dan kunstvoeding. Dat hoort ook bij goed voor jezelf zorgen.
    Probeer het dieet voorzichtig af te bouwen. Waar je het meeste moeite mee hebt om weg te laten, daar begin je weer mee.
    Kun jij naar huis/ baby naar 't werk om hem live te voeden?

Ik hoop dat je een weg vindt om meer rust voor jezelf te creeeren.
    Wees niet te streng voor jezelf!

Deel Deze Pagina